Auteur Topic: Sporten op zondag?  (gelezen 8081 keer)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Sporten op zondag?
« Reactie #50 Gepost op: december 02, 2003, 05:25:40 pm »

quote:

op 07 Sep 2003 16:54:02 schreef joris:
buiten de kerk geen heil? ik denk dat er buiten de Gemeente geen heil is. ik denk dat in e bibel duidelijk blijkt dat het geloof niet voor eenlingen is, maar voor broeders en zusters. GOd vergadert een gemeente. Een lichaam, gene rondslingerende lichaamsdelen.

.

Op zich met de gedachte erachter eens, maar de kamerling uit Morenland ging alleen(?) naar huis. wellicht zijn er meer tot geloof gekomen. Wat ik maar wil zeggen dat het geen wet van meden en perzen is.
Buiten de Gemeente is er wel heil, nl. voor Pinksteren en na de opname.
Maar hedentendage hoor je bij de Gemeente als je de Here Jezus als Heer kent. Er hoort dan wel gemeenschap bij. Alleen koel je af.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Light Crusader

• Hoe ver nog lopen naar het lic
    • Bekijk profiel
Sporten op zondag?
« Reactie #51 Gepost op: december 06, 2003, 07:51:52 pm »
Btje oud onderwerp om op te reageren,

maar ik vind dat het wel degelijk moet kunnen, sporten op zondag,

Ik krijg er namelijk altijd lekker veel energie van en dat heb je soms wel
nodig hoor tijdens de messias, trouwens mijn pastoor, raadt het zelfs aan
als ik moeite heb met wakker blijven, meestal lukt het wel... daar niet van
maar soms heb ik toch ff dat kleine btje extra nodig...

Maar ja, kheb ook 2 x Pfeiffer gehad en dan heb je daar af en toe nog wel
eens last van, naverschijnselen laten we maar zeggen, Fitness is ideaal
pakt het hele lichaam (vooral cardio) niet alleen gezond voor het lichaam
pakt het ook de geest!
Being Second is being First best Loser! Top-Management can be rough, if you can't handle it, try harder!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Sporten op zondag?
« Reactie #52 Gepost op: december 08, 2003, 08:59:34 am »
Op zich lijkt er niets mis te zijn met sporten op zondag, maar het hangt er toch wel van af wat je doet.

Een voetbalwedstrijd spelen waarbij flink wordt gevloekt, geschopt, getackled, vuil gespeeld? Sowieso, competitie, willen winnen in plaats van een ander voor laten gaan? In het hypothetische geval dat je een team zou hebben dat eerlijk en sportief speelde en waarbij je het net zo leuk vindt als je verliest dan wanneer je wint, en dat zich er niets van aan zou trekken als jij af en toe een wedstrijd mist vanwege je kerk, dan kan het prima. Maar ik vraag me af of het bestaat.

Naar een voetbalwedstrijd toegaan (ja, sorry, ik heb geen verstand van sport dus ik blijf voetbal maar noemen) waarbij vrolijk gezongen wordt: "Ja, wat zijn die joden stil" "Kankerfriezen" en dat soort dingen, en een uur later weer een psalmpje (of opwekkingsliedje ;) ) zingen, past dat bij de heilige dag van God?

Met de sportbeoefening zelf hoeft niet zo veel mis te zijn, ook op zondag, en volgens mij is er ook niets tegen een uurtje hardlopen (als je dat leuk vindt tenminste...   :| ) maar het cultuurtje eromheen past gewoon in een aantal gevallen niet bij God. Daar moet je denk ik wel rekening mee houden.
Bombus terrestris Reginae

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Sporten op zondag?
« Reactie #53 Gepost op: december 08, 2003, 09:48:20 am »
is er wat dat betreft een verschil met sporten op zaterdag?
daar geldt toch hetzelfde? Verder ben ik het niet eens met dat je niet je uiterste best mag doen om te winnen en de ander te verslaan. De ander voor laten gaan? Ik denk dat je dat wel in de juiste context moet zien. Namelijk respect voor hem hebben en hem niet nodeloos vernederen. (Maar met 8-0 iemand verslaan hoort gewoon bij het spel ;) )

Ik kan geen enkele Christelijke norm verzinnen waarom je niet gigantisch mag balen als je verliest. (Uiteraard door eerlijk spel en fair met je tegenstander omgaan.)
Pinkeltjefan