Op zich lijkt er niets mis te zijn met sporten op zondag, maar het hangt er toch wel van af wat je doet.
Een voetbalwedstrijd spelen waarbij flink wordt gevloekt, geschopt, getackled, vuil gespeeld? Sowieso, competitie, willen winnen in plaats van een ander voor laten gaan? In het hypothetische geval dat je een team zou hebben dat eerlijk en sportief speelde en waarbij je het net zo leuk vindt als je verliest dan wanneer je wint, en dat zich er niets van aan zou trekken als jij af en toe een wedstrijd mist vanwege je kerk, dan kan het prima. Maar ik vraag me af of het bestaat.
Naar een voetbalwedstrijd toegaan (ja, sorry, ik heb geen verstand van sport dus ik blijf voetbal maar noemen) waarbij vrolijk gezongen wordt: "Ja, wat zijn die joden stil" "Kankerfriezen" en dat soort dingen, en een uur later weer een psalmpje (of opwekkingsliedje

) zingen, past dat bij de heilige dag van God?
Met de sportbeoefening zelf hoeft niet zo veel mis te zijn, ook op zondag, en volgens mij is er ook niets tegen een uurtje hardlopen (als je dat leuk vindt tenminste...

) maar het cultuurtje eromheen past gewoon in een aantal gevallen niet bij God. Daar moet je denk ik wel rekening mee houden.