Ik wil het nog wel een keer proberen

(geintje)
NewMilennium, ik vraag me af waar jouw Godsbeeld op is gebaseerd. Uit je verhalen krijg ik het idee dat het geheel en al rust op een persoonlijke ervaring, een openbaring rechtstreeks van God aan jou, zonder onderbouwing vanuit de Bijbel of iets anders waar anderen ook deel aan kunnen hebben. Het is echt een tweegesprek tussen God en jou.
Mijn persoonlijke relatie met God is heel anders.
God laat zich aan mij zien als een soort combi tussen mijn vader en moeder en nog veel meer, met heel veel liefde maar ook zeer corrigerend af en toe.
God leert mij regelmatig een lesje, en dat is niet altijd leuk, maar wel leerzaam en nodig. Ik ben namelijk geen engeltje.
Het kan natuurlijk zijn dat jij die correctie niet nodig hebt, maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet.
Net als mijn ouders, die ook onvoorwaardelijk van mij houden, wordt God wel eens boos op mij als ik dingen doe die in Zijn ogen verkeerd zijn. En het lijkt mij dat je zonder dat element van "opvoeding" noch een goede vader (of moeder), noch een goede Vader kan zijn. Onze aardse ouders zijn immers een (onvolmaakte) afspiegeling van onze hemelse Vader?
Nou is mijn vraag aan jou: Geloof je ook in andere geestelijke machten? Hoe weet jij zeker of datgene wat zich aan jou geopenbaard heeft, daadwerkelijk God is, en niet iets of iemand die jou enorm voor de gek loopt te houden?