quote:
op 25 Oct 2003 14:29:53 schreef Ge2rt:[...]
Ooit gehoord van OCR? Je zit me toch niet uit te dagen?

Hoeveel bezoekers van dit forum kunnen daarmee omgaan? Weinig waarschijnlijk. Kosten-baten-analyse, ooit van gehoord? Neem nou maar van mij aan dat ik er voor ga zorgen dat er een extra checkje komt of dat mailadres bekeken mag worden en dat is IMO voldoende.
quote:
op 25 Oct 2003 14:29:53 schreef Ge2rt:[...]
Ik zou de volgende reden kunnen bedenken:
1. Er zijn geen berichten gepost onder die accounts, en dat zal ook nooit gebeuren.
2. De e-mailadressen ervan zijn dus wel op te vragen voor de misbruiker. Ik heb liever niet dat die in de database blijven staan. Het zou met een goed ingerichte database een kwestie van nog geen minuut zijn om die te verwijderen.
3. De gebruikerslijst en het aantal gebruikers klopt van geen kanten, dus je doet voorkomen dat op het forum meer gebruikers ingeschreven staan dan werkelijk het geval is.
4. Jullie zouden mij er een groot plezier mee doen!

Voor wat betreft puntje 2 wou ik wellicht nog kunnen zwaaien met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Recht op inzage, recht op verzet, etc.
1. Leuk, maar dat zegt mij niets. Iedere gebruikersdatabase op internet bevat inactieve accounts en daar is niets mis mee en alleen maar extra werk om dat soort dingen te verwijderen.
2. _Nog_ wel ja. Ik kan best je mailadres verwijderen hoor, maar dan verwijder ik ook de rest van je account. En ja, dat kan ook in relatie met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Als jij zulke 'eisen' gaat stellen, hebben wij het recht om je dan van onze diensten af te sluiten. Niet dat we dat zomaar gaan doen, maar als mensen met zulke eisen gaan komen, mogen wij het wel doen.
3. Hoe bedoel je? Als je kijkt naar userID's klopt er inderdaad niets van, er is een verschil van vijftig geloof ik. Maar ik snap niet wat je hiermee wil duidelijk maken. Het aantal users wat onderaan de index staat is in ieder geval een mooie COUNT (*), dus dat is het juiste aantal.
4. Ok