Beste Cyber, je schreef het volgende:
@@Johannes schreef in zijn brief over de anti-christ, maar bovenal schreef Johannes over vele anti-christenen, dus meer dan 1 persoon.@@
Je haalt zaken door elkaar en kunt het onderscheid niet maken tussen de Beesten van Openbaring 13 en zij samen zullen smelten tot één Wereldmacht en het feit dat velen zich in de wereld voordoen als " de Christus".
De Paus is de onaantastbare Leider der wereld. Nu nog verborgen straks als de Beesten zijn versmolten tot één Macht openlijk. Waarschijnlijk zal Satan zichzelf als de wederkomende Christus voordoen waarbij hij de Paus als zijn Plaatsvervanger op aarde aan zal wijzen. De mensen hebben dan het Pausdom dan al aanvaard (Merkteken). Het is dan ook niet ondenkbaar dat de huidige Paus de voorlaatste Paus is.
vervolgens:
@@Jij schrijft over de val van Babylon, jij plakt de RKkerk en de USA aan
elkaar als ware zij 1, jij schrijft dat jij de ware kennis hebt, omdat jij de
sabbat houd, en de geboden.@@
Ook hier geef je aan dat je de gave der profetie niet bezit en ook niet het Getuigenis van Jezus hebt, want Jezus IS de profetie en laat alles zien aan Zijn TROUWE discipelen; opdat zij gered zijn: Lees de eerste 10 verzen van Openbaringen 1, dan zie je dat ik GEEN LEUGENS verkoop! Weer toon je mij dat je een gebrek aan kennis van het Evangelie, als valkuil voor jezelf aan het maken bent.
@De sabbat is niet het middelpunt van het geloof, ook niet de kennis van de VN de RKkerk ook niet de kennis van de anti-christ{enen}@
Ook hier weer hetzelfde liedje Cyber. Want:
Openbaring 1:1-3
3 Gelukkig is hij die deze profetie van de Here voorleest; en dat geldt ook voor de mensen die ernaar luisteren en het zullen onthouden. Want de tijd dat deze dingen werkelijkheid worden, komt steeds dichterbij.
Er moeten dus mensen zijn in de wereld die de gave der profetie en het getuigenis van Jezus hebben op grond van de geboden en wet, omdat dat het (zelfde fundament is) als Jezus, waardoor Openbaring 1;1-3 te begrijpen is, voor hen die nog zoeken.
De geboden en de wet, dus ook de Sabbat behoren tot de verkondiging van de profetie. Bovendien is de Sabbat de " SPIL" der geboden, de verbinding tussen God en de mens.
Marnix legt dat heel netjes en keurig uit enkele postings terug. Als je dus de SPIL wegsnijdt dan hef je de geboden maar ook de relatie met de Heiland in de Geestelijke essentie op. En dan ontken je het Geestelijk Israël, het volk van God er bij. Eigenlijk,vreemd dat mensen die zeggen " Christenen" te zijn dat geen enkele keer opmerken. Geen wonder, zij negeren Gods geboden en kunnen Zijn liefde voor de mens dus nooit erkennen! En zo kan God hen dus ook nooit Zijn fundament voorhouden, waardoor ze de gave der profetie en het getuigenis van Jezus steeds weer ontkennen; Zij kruisigen keer op keer de Heiland, zonder het te weten.
Kijk hier benadrukt Jezus dat nu zelf:
Marcus 7
6 Hij antwoordde: "Huichelaars! De profeet Jesaja had gelijk toen hij zei: 'Deze mensen kunnen heel mooi over God praten, maar in hun hart moeten zij niets van Hem hebben.
7 Zij eren Hem voor de schijn. De wetten en regels die ze de mensen opleggen, komen niet van God.' (a)
8 U houdt vast aan de traditie, maar aan Gods opdracht denkt u niet.
9 U schuift Gods gebod gewoon aan de kant en zet uw traditie ervoor in de plaats.
De Sabbat is het enige gebod dat een strijdpunt is geworden van Satan. Het wordt in de Bijbel omschreven. Er zijn maar liefst 17 punten in de Bijbel die aangeven dat er een poging gedaan wordt om de Sabbat af te schaffen of voor een ander gebod in de plaats te stellen -wat de RKK Staat- heeft gedaan, zoals zijzelf erkennen en toegeven. Openbaring 13 leert ons dat in Profetische perspeftief.
@@De Here Jezus is het fundament, de hoeksteen, en de apostelen hebben
daarop voortgebouwd, en zij zijn ook fundament geworden, en dat is de lijn
die ik volg.@@
Dat is prima Cyber, maar Jezus leert ons dat we geen apostelen of mensen ( E.G. White; Calvijn; Abraham of Luther danwel ter Linde) moeten navolgen. Wij moeten ook niet bouwen op deze mensen, maar hun raad kan adviserend of een hulp zijn, net zoals Mozes deed en was voor het volk Israël van het OT, bijvoorbeeld of Abraham. Als Jezus de hoeksteen is: STEUN dan op hem, je kunt de last van anderen ( de apostelen die jij denkt na te volgen) niet dragen; Jezus wel DAAROM IS Hij de HOEKSTEEN)
En als jij dan aangeeft dat
: @@ en zij zijn ook fundament geworden@@
Wat klaag je dan ALS ZOU ik E.G. White navolgen, waarvan ik zo juist zei dat dat niet de bedoeling mag en kan zijn. Je verraad je zelf, keer op keer op je eigen onjuiste fundament, maar probeert mij dat wél in de schoenen te schuiven. De gave der profetie en het Getuigenis van Jezus, behoeden mij voor misstappen, door de Heilige Geest Cyber. En als ik ze maak, dan doe ik dat zelf. Gode dank voor de Belijdenis der zonden en Genade.
@@En niet de lijn van de Adventkerk, die gefundeerd is op E G White en haar
geschriften.@@
Dat vind ik prima
Mw. White heeft zich er weleens over beklaagd dat men haar een bepaalde verheven plaats probeerde te geven. Zij was daar teleurgesteld over en wees er op dat zij slecjts deed wat elke andere Christen ook zou moeten en kon doen. Dat gaf haar een speciale plaats, zoals God met elke Christen zal doen die trouw is aan de geboden en wet, zeker in deze woelige tijden.
Maar de Advenktkerk:
Heeft over de gehele wereld aan miljoenen mensen een Evangelisatie actie voorgehouden, via Satelliet op 27 achtereenvolgende dagen. Het Millennium Seminar 1998.
Het bijzondere programma waaraan mensen van ALLE gezindten hebben meegewerkt, ook Staatshoofden zoals Fidel Castro, om het tot een succes te maken. ALLE stadions van Cuba zaten tot aan de nok toe vol. In elke Campesino stond wel een TV om de uitzendingen te kunnen volgen. ALLE landen in de wereld gaven toestemming om de uitzendingen vanuit de Loma Linda Universiteit door te zenden. Wat God al niet tot de werkelijkheid kan maken, is voor mensen soms onbegrijpelijk. En dus werd ook Openbaringen behandeld en de RKK Staat, weet je wel...in Zuid Amerika. Zelfs hadden RK geestelijken meegewerkt om apparatuur te plaatsen, geen ander als deze RK geestelijke weten wie en wat de boodschap van de Adventkerk is en inhoudt en toch werkten ze mee! Er werd openlijk over de Beesten Rome-USA gesproken en vele duizenden mensen waren getuigen van hun misdadige voornemens; Miljoenen mensen hebben de geboden en de wet van Jezus aangenomen, ja zelfs complete kerkgemeentes namen de GEBODEN EN SABBAT aan, na die 27 uitzendingen. ( nog op video verkrijgbaar; kun je zien dat ik NIET LIEG)
Ik zelf distancieer me van het menselijke fundament van de Adventkerk, maar steun wel op Gods fundament daarin; juist om de profetische achtergrond die ik zelf daar in terug vind en daarmee kan werken.
Dus wat probeer je toch te bereiken Cyber!
Door sommige Islamitische regeringen wordt Adventistisch onderwijspersoneel gevraagd, omdat zij trouw zijn aan de geboden en wet van een Hemelse God (betrouwbaar).
En zo bereikt Gods Geest de Islanitsiche en Mohammadaanse wereld, zonder ook maar één woord over Evangelie te spreken, maar slechts door het voorbeeld van Christus (o.a. Sabbat)!
Zij heeft een uniek Bijbelstudieprogramma dat elk kwartaal een bijzonder Bijbelaspect belicht. En in dat opzicht is deze kerk Eén in Geest met Jezus door de Heilige Geest, op Sabbat, omdat de lessen voor een ieder, in alle gemeentes in de GEHELE wereld GELIJK is en Hij in ons midden is; door de Heilige Geest, immers Jezus is bij ZIJN VOLK omdat HIJ nog steeds dat Sabbatsgebod navolgt, ook in de Hemel.
Stukje profetie:
Abouker, de opvolger van Mohammed, werd door de Heilige Geest geleid, de mensen die trouw waren aan de geboden en wet (dus ook de Sabbat) te sparen, toen deze de strijd begon om de Arabische wereld de Islam op te leggen, die door Rome was geanimeerd door Mohammed en zijn vrouw, een ex-non.
Abouker gaf in zijn dagorder opdracht om die mensen te sparen. Maar de mensen uit de kloosters, die hij Leraars uit de school van Satan noemde (RK monikken en Gr. Orth. monnikken), moesten volgens zijn inzicht " de hoofden doorkliefd worden". De RK Staat die Abouker wilde misbruiken voor haar doel, werd dus nu slachtoffer van haar valse leer, die zij via Mohammed de Arabische wereld wilde opleggen! (Staat keurig in Openbaring 9 omschreven) En kijk dan eens goed beste Cyber: De engel des afgronds, zoals Abouker wordt genoemd begint zijn strijd in Openbaring 911! Over profetie gesproken.
Jezus gaf Paulus opdracht de getrouwe discipelen te beschermen en moed in te praten. Daarom:
gedurende de strijd van de Islamitische legioenen, volgde Paulus om de getrouwe van Jezus in de wet en de geboden te beschermen (Damascus, Jeruzalem en Spanje) alle anderen werden omgebracht. FATIMA in Portugal is dus een Islamitisch bedevaartoord. Nu raden waarom het dan RK is.
De Paus gaf in 2001 Bush de opdracht om het Geheim van Fatima uit te voeren. En wat zien we dan op (2001) 911 gebeuren?
Terrorisme of FAKE terrorisme.
En tenslotte nog dit: De Adventkerk is de meeste vervolgde kerk ter wereld. Nu nog " Geestelijk", straks ook letterlijk. Maar tegelijkertijd zullen de mensen die dan gaan merken dat de Waarheid en de geboden altijd in hun midden was, en niet aan hen verkondigd werd, richten zij zich feilloos tot diegenen die altijd de geboden en de wet hebben gevolgd. En dan zullen die mensen, die dan geen keus meer hebben, de trouwe navolgers van Christus verwijten dat zij gezwegen hebben. God houdt de mensen die zeggen dat zij Christenen zijn verantwoordelijk voor hun kennis. Of dat nu veel of weinig is. God zal de Christenen die de oproep de geboden en wet na te volgen; naast zich hebben neergelegd en zo hun verantwoordelijke kennis hebben verzaakt, extra ter verantwoordelijk houden voor hetgeen ze met Gods Levende Woord hebben gedaan.
Het zal nog velen spijten dat ze zich Christen noemen, niet uit ONWETENDHEID, maar omdat hen de Waarheid is voorgehouden en zij niet hebben willen luisteren, ondanks de Heilige Geest en Zijn oproepen, want berichten van mensen kunnen ook oproepen zijn..
Denk hier maar eens over na:
Openbaring 1:1-3
3 Gelukkig is hij die deze profetie van de Here voorleest; en dat geldt ook voor de mensen die ernaar luisteren en het zullen onthouden. Want de tijd dat deze dingen werkelijkheid worden, komt steeds dichterbij.
En als je dan in staat bent om op het fundament van de Almachtige Vader, ZIjn Woon Jezus Christus en de Heilige Geest, in het licht van de geboden en de wet; datzelfde te doen, kom dan eens met een wat oprechtere posting om mij van de wijs te brengen.
Observer zei dit nog; Waar 2 of meer gelovigen in mijn naam vergaderen enz. Heel correct, echter:
In Mijn Naam;
op grond van de kennis die men op dat moment heeft!!!! Niet op de kennis die men kan weten en heeft maar niet toepast en uitleeft en (weigert) uit te dragen! (verzwijgen of ontkennen is ook liegen JUDAS)
Gods zegen en vriendelijk gegroet