quote:
op 04 Mar 2004 10:46:40 schreef Heidi:
Hoe kun je er nou aan twijfelen of God jou zal aannemen? Hij heeft je toch al aangenomen?! Zo CGK als ik ben, durf ik dit in alle vrijmoedigheid te zeggen. Wanneer je een wedergeboren Christen bent kan niets of niemand je meer scheiden van de liefde van God, welke is in Jezus Christus!!!
Helemaal mee eens!
Er zijn veel dingen waar ik weinig van weet of slechts een mening over heb, maar dit is zo zeker als maar zijn kan.
quote:
En daarom blijf je daar? Omdat je er in je leven veel mee te maken hebt? Er is niets mis met het verbreden van je horizon, misschien kom je er dan wel achter dat God je in een hele andere gemeente bestemd heeft........
En toch blijf ik erbij dat ik niet zomaar mijn eigen gemeente kan verlaten.
Hierbij speelt voor mij ook genesis 18 enigszins een rol (alhoewel het echt niet van toepassing is op de situatie in een gemeente, dat weet ik wel), waarin God zegt bereid te zijn om het oordeel over sodom op te schorten terwille van 10 rechtvaardigen.
Overigens ben ik niet de juiste persoon om te spreken over het kerverband van de vrijgemaakte kerk, mijn mening hierover komt namelijk niet geheel overeen met wat in de vrijg. kerk gangbaar is.
Ik spreek liever van gemeenten.