Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Bijbel en koran (islam)

(1/9) > >>

Marloes:
op 08 Nov 2003 00:29:41 schreef wardaaaa in Gemengde verkering:
Vrede zij met jullie,

ik wil jullie iets mededelen en dat is in alle respect om de laatste geopenbaarde boek van God te lezen, genaamde de Koran.

Moslims geloven in allen profeten van Adam tot en met Mohammed (vrede zij met hen ( inclusief Jezus de zoon van Maria)).

Hoe kunnen jullie in de grootheid van de Schepper twijfelen en zeggen dat hij door een mens (Maria) geschapen is en dat Hij (God de Verhevene) door de mensen aan het kruis gedood is. Dat is toch onredelijk en ieder weldenkens mens zegt dat diep in zijn eigen dat dat niet kan.

Moslims geloven ook in de Engelen (incl. Gabriel) en de boeken (alle boeken die goed naar de profeten gestuurd heeft dus ook de bijbel, maar niet de hedendaagse bijbel, want daar is zo in geknoeid door mensen handen, maar we geloven in de oorspronkelijke) en we geloven in de profeten. Mohammed vrede zij met hem was de laatste profeet die gestuurd was naar de mensheid.

Jezus kan nooit de laatste profeet geweest zijn, want hij zij '..... maar wanneer hij komt de geest der waarheid.......' en zijn nog tientallen verwijzingen naar de geliefde profeet Mohammed vrede zij met hen.

Ik raad jullie eerst aan om de Koran te lezen en dan een reactie geven en niet gelijk, vooroordelen toezenden.

Ik wens jullie veel leiding van God de God van de profeten en mensheid van alles wat hier op de aarde en de hemelen zich bevindt.

Stukje uit de Koran: "O mens!Wat bedriegt je omtrent je Heer de Nobele, Die je schiep, harmonieus vormde en evenwicht gaf en je die vorm gegeven heeft, die Hij wilde.

ikkie:
quote:op 08 Nov 2003 12:36:37 schreef Marloes:
op 08 Nov 2003 00:29:41 schreef wardaaaa in Gemengde verkering:

Jezus kan nooit de laatste profeet geweest zijn, want hij zij '..... maar wanneer hij komt de geest der waarheid.......' en zijn nog tientallen verwijzingen naar de geliefde profeet Mohammed vrede zij met hen.
--- Einde van citaat ---

Jezus had het hier over de Geest van God. Er zou geen profeet meer komen. In de Hebreeenbrief staat dat God eertijds gesproken heeft door de profeten, en in het laatst der dagen door Zijn Zoon.

Jezus heeft na Zijn verheerlijking de Geest der Waarheid gestuurd, de Geest van God, Die zal ons leiden in de volle Waarheid.

wardaaaa:
Om te weten wie de heilige geest is moeten we kijken naar Johannes 14:16: "En ik zal de Vader bidden, en Hij zal u enen andere Trooster geven".

Johannes14:26: "Maar de trooster de heilige geest welkende vader zenden zal in mijnen naam, die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles wat ik u gezegd heb.

Als dit de heilige geest is ( de trooster dus), dan onstaat de vraag: "
Was er in de tijd van Profeet Jezus  geen heilige geest, waarom bad Profeet  Jezus om de heilige geest?

De Christelijke leer onderwijst dat de heilige geest vanaf de geboorte van Profeet  Jezus aldoor  bij hem aanwezig was. Hij kan het dus nit zijn! Wat wordt dan bedoeld met "andere"? Als Christenen in 1 heilige geest geloven dan spreken deze teksten de Christelijke leer tegen. Volgens deze tekst moeten zij dan in twee heilige geesten geloven.

Naar mijn mening doelt Profeet Jezus hiermee op een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekent het woord 'Periclytos' de 'prijzenswaardige'.

Als in de bovenstaande teksten toch de Heilige Geest wordt bedoeld, dan klopt het ook niet met het Griese woord voor 'geest'. Want het Griekse woord voor geest is 'pneuma'en dit lijkt niet op het woord wat gebuikt wordt in de Griekse Bijbel. Profeet Jezus heeft het woordt Fhericlit gezegd. Komt oorspronkelijk uit het Aramees, de taal die Profeet Jezus gesproken heeft. en Fhericlit betekent de prijzenswaardigen. En in het Arabisch betekent dat Ahmed, 1 van de namen van de Profeet Mohammed.

Qoraan 5:75: De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschappen; voorzeker, alles boodschappers voor hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidsleivende vrouw. Zij plachten beide voedsel tot zich te neme. Zie, hoe Wij (god) de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwende.

farao:
quote:op 08 Nov 2003 18:30:20 schreef wardaaaa:
Om te weten wie de heilige geest is moeten we kijken naar Johannes 14:16: "En ik zal de Vader bidden, en Hij zal u enen andere Trooster geven".

Johannes14:26: "Maar de trooster de heilige geest welkende vader zenden zal in mijnen naam, die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles wat ik u gezegd heb.

Als dit de heilige geest is ( de trooster dus), dan onstaat de vraag: "
Was er in de tijd van Profeet Jezus  geen heilige geest, waarom bad Profeet  Jezus om de heilige geest?

De Christelijke leer onderwijst dat de heilige geest vanaf de geboorte van Profeet  Jezus aldoor  bij hem aanwezig was. Hij kan het dus nit zijn! Wat wordt dan bedoeld met "andere"? Als Christenen in 1 heilige geest geloven dan spreken deze teksten de Christelijke leer tegen. Volgens deze tekst moeten zij dan in twee heilige geesten geloven.

Naar mijn mening doelt Profeet Jezus hiermee op een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekent het woord 'Periclytos' de 'prijzenswaardige'.

Als in de bovenstaande teksten toch de Heilige Geest wordt bedoeld, dan klopt het ook niet met het Griese woord voor 'geest'. Want het Griekse woord voor geest is 'pneuma'en dit lijkt niet op het woord wat gebuikt wordt in de Griekse Bijbel. Profeet Jezus heeft het woordt Fhericlit gezegd. Komt oorspronkelijk uit het Aramees, de taal die Profeet Jezus gesproken heeft. en Fhericlit betekent de prijzenswaardigen. En in het Arabisch betekent dat Ahmed, 1 van de namen van de Profeet Mohammed.

Qoraan 5:75: De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschappen; voorzeker, alles boodschappers voor hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidsleivende vrouw. Zij plachten beide voedsel tot zich te neme. Zie, hoe Wij (god) de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwende.
--- Einde van citaat ---
Nee, de Heilige Geest kwam op Jezus later pas, toen Hij gedoopt werd door Johannes de dooper toen kwam er een duif naar beneden wat de Heilige Geest is. Daarna werd Hij verzocht in de woestijn. En met Pinksteren was de uitstorting van de Heilige Geest voor de mensen, daar doelde Jezus op dat de Heilige Geest zou komen als plaatsvervanger van Hem. Jezus zegt ook in Johannes volegens mij 15 of mischien ook 14 dat je om de Heilige Geest mag vragen en dat Hij dan zal komen. En Jezus is wel geboren door de Heilige Geest is wat anders dan dat Hij er al de hele tijd was.

vaneccles:
Mag ik vragen wat het doel is van deze topic?
Een vergelijking?
Een dialoog tussen het christendom en de islam?En met wat voor doel?Wat zouden
de resultaten moeten zijn?Meer begrip?Een 'vreedzame co-existentie'?
Of,uiteindelijk,wederzijdse zending?
Persoonlijke interesse?Vaag,allemaal.

Het wordt wel lastig,aangezien beide kampen beweren de enige God te kennen...
Een schietschijf voor atheisten van allerlei pluimage.
Even een voorzetje:"Had Mohammed niet een 'Roomse oom'?"

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie