Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Bijbel en koran (islam)

<< < (2/9) > >>

Zwever:
quote:op 08 Nov 2003 18:30:20 schreef wardaaaa:
Naar mijn mening doelt Profeet Jezus hiermee op een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekent het woord 'Periclytos' de 'prijzenswaardige'.

--- Einde van citaat ---

Welke Griekse Bijbel? In de mijne staat gewoon Pneuma, wat Geest betekent.

De Heilige Geest was wel bij Jezus, maar Hij had niet Jezus vervangen op aarde, dat is weer heel wat anders.

Vraagje terug: wat voor waarde heeft het te zeggen dat jullie in "de orginele Bijbel" geloven? Is die er dan? En wat zou die moeten zeggen?

Koen Kolkman:
Marloes of Wardaa: Je gelooft de profeten?

Jesaja 9:6  (9:5) Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst;

Jesaja 7:14  Daarom zal de Heere Zelf ulieden een teken geven; ziet, een maagd zal zwanger worden, en zij zal een Zoon baren, en Zijn naam IMMANUEL heten.

Nu, Jezus is geboren uit de MAAGD Maria en zijn naam is IMMANUEL en zal VADER DER EEUWIGHEID heten.

Waar is in de Koran de profetieen vervuld waarvan Jesaja 9:6 en 7:14 geproken wordt?

wardaaaa:
om te reageren op de laatste reactie:
wij (moslims) geloven in de boeken die naar alle profeten gestuurd zijn (vrede zij met hen), wij geloven ook in de Bijbel,zoals staat in de Koran 3:3 "Hij (God) heeft u (Mohammed) het Boek (de Koran) met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft de Koran geopenbaard".

Er zijn nog talloze andere verzen in de koran die verwijzen naar de boeken van de vroegere profeten.

Okay, waarom geloven wij niet in deze bijbel, omdat het een feit is dat er mee geknoeid is, zelf hooggeleerde Bijbelgeleerden geven op de vraag of de Bijbel Gods woord is: "Bijvoorbeeld Dr. W.Graham Scroggie van het "Moody Bible Instituur"in Chicago, een van de meest prestigieuze Christelijke Evangelische missie ter wereld, geeft als antwoord: "Ja, de Bijbel is menselijk, alhoewel sommigen, vanuit een ijver die niet overeenstemt met kennis (dus uit onwetendheid), dit hebben ontkend. Deze boeken (de bijbel) zijn door de gedachten van mensen gegaan, zijn in mensentaal geschreven, zijn opgeschreven door mensenhanden, en herbergen in hun stijl de menselijke kenmerken".

Dus wij geloven in de oorspronkelijke Bijbel, maar die van hedendaags.
De Koran is het enig overgebleven boek dat door God (de Verhevene) is beschermt en je vindt daar de verhalen van de profeten (zoals Jezus, Mozes, David, etc.).

Ik begrijp niet dat jullie (waar jullie ook niets aan kunnen doen, omdat jullie zo opgegroeid zijn) God zo verkleinen om te zeggen dat Hij (de Almachtige) door een mens (Maria ) geschapen is en dat Hij ( de Barmhartige) door de mens aan het kruis gedood is, dat kan toch niet.

Koran 2:255: God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem.Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet, Hij is de Verhevene, de Grote".

cyber:
quote:Ik begrijp niet dat jullie (waar jullie ook niets aan kunnen doen, omdat jullie zo opgegroeid zijn) God zo verkleinen om te zeggen dat Hij (de Almachtige) door een mens (Maria ) geschapen is en dat Hij ( de Barmhartige) door de mens aan het kruis gedood is, dat kan toch niet.
--- Einde van citaat ---

Ik reageer op jou woorden die ik dik gedrukt weergeef

Eerlijk gezegd vind ik dit een non-argument, en denigrerend.
Want, ik neem aan, dat jij met de koran bent opgegroeid
dus dan kan ik hetzelfde van jou zeggen

wardaaaa:
Reactie op Koen Kolkman:

Deuteronomuim 18:18 "Een profeet zal ik voor hen verwekken uit het midden van hun broeder, aan u (Mozes) gelijk; en Ik zal inderdaad Mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat Ik hem gebieden zal".

De voorspelling indit ver gaat over een wetgevende profeet zoals Mozes dat was. Een profeet die geen nieuwe wet brengt, heeft de taak een reeds bestaande wet uit te leggen en neader toe te lichten. Zo'n profeet wordt in functie gesteld, of zoals Jezus zegt"...om te vervullen (Mattheus 5:17-18).

De profeten die tussen Mozes en Jezus verschenen, konde ovenals Jezus (omdat hij ook een Israeliet was) geen aanspraak makenop deze profetie. Het volk waarnaar het woord 'hun' verwijst, is het volk van Israel. Dus de profeet, zoals Mozes, moet uit het midden van 'hun'broeders verschijnen.

Wie zijn hun broeders? Profeet Abraham kreeg twee zonen: Ismael en Izaak. uit Ismael zijn de Arabieren voortgekomen en uit Izaak de Israelieten. Uit de 2 broers zijn twee volkeren ontstaan. Dit houdt in dat de Arabieren en de Israelieten broeders zijn. Met hen woord 'hun'wordt verwezen naar de Arabieren.. De profetie in Deut. 18:18 gaat dan ook vover niemand anders dan profeet Mohammen (vzmh). Mohammed is ook de enige die te vergelijken is met profeet Mozes (vzmh): Koran 73:15: Waarlijk, Wij (god) hebben tot u een boodschapper gezonden, die getuige is, gelijk Wij een boodschappen tot Farao zonden (dus gelijk Mozes).

Plus Jezus kwam niet zoal Mozes met een wet, lees Mattheus 5:17 maar.

Plus Deuteronnmium 18:20 vermeldt dat een valse profeet gedood zal worden.
Aangezien Mohammed (vzmh) geen goddelijke straf heeft gekregen in de vorm van de dood, is zijn profeetschap niet vals.

Een ander bewijs:
Jesaja 29:12: of men geeft het boek aan een die niet kan lezen, zeggende lees toch dit en hij zegt: ik kan niet lezen".

Het is bekend dat Mohammed (vzmh)zijn eerste openbarich ontving in de grot "Al Hira. In de grot sprak de engel Gabriel tegen Mohsmmed (vzmh) en zei: Lees, en Mohammed antwoorde: "ik kan niet lezen. (Sahih Boecharie)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie