Auteur Topic: Vier jij Carnaval of niet?  (gelezen 1386 keer)

Redactie GKV Forum

• Bekijk profiel
Vier jij Carnaval of niet?
« Gepost op: februari 03, 2003, 08:34:37 pm »
Nog een paar weken te gaan en dan barst het carnaval weer los. In het Zuiden van het land kunnen ze er wat van, maar ook in de oostelijke helft van Nederland wordt carnaval vaak uitbundig gevierd. Vanoudsher is het een feest van de Rooms Katholieke kerk. Na dit feest begon het vasten. De protestantse kerken stonden vaker veel gereserveerder tegenover Carnaval. Carnaval wordt vaak ook gezien als een feest met drinkgelagen. Toch is er een ander kant aan Carnaval, menig dorps- en stadsbewoner steekt vele uurtjes noeste arbeid in het optuigen van een carnavalswagen voor een optocht. Vaak werkt dat heel samenbindend. Voor ons als webredactie de vraag. Carnaval vier je het wel of niet? Waarom doe je wel of niet mee? En is Carnaval een onschuldig 'volksfeest'?
Met vriendelijke groet,

webdredactie gkv forum

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2003, 09:15:08 am »
Voor mij hoeft carnaval niet. Ik kom zelf uit het oosten en ze vieren het hier ook. Ik hoef eigenlijk niet eens te weten wat de oorsprong ervan is. Als ik alleen al dat gezuip zie heb ik het eigenlijk al gehad.

lonneke

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2003, 12:33:12 pm »
Ik woon bij Arnhem in de buurt, of ze het hier echt vieren weet ik niet. In Nijmegen wel natuurlijk

Maar ik ga zelf misschien nog wel een dagje naar een vriend in Eindhoven, al zie ik het niet echt voor me dat ik me helemaal ga verkleden tot een zotte aap of zo dus ik denk er nog over zeg maar....
Pinkeltjefan