Mientje, ik ben blij dat je het je niet kan voorstellen dat het gezegd is. Aan de andere kant ook jammer, want dat betekend dat je nog niet hebt gemerkt dat ook Christenen niet altijd tolerant zijn, en niet altijd respect tonen.
Ik heb van God geleerd, dat ik respectvol met eenieder moet omgaan, ongeacht geloof, mening of andere dingen. Ik probeer dat zo goed en zo kwaad als ik het kan. Liegen mag ik ook niet van God, dus inderdaad, het is mij zo gezegd bij de baptisten. Als dit niet zo is, zou het betekenen dat ik lieg, en dat mag dan weer niet. Snap je?
Ik heb nergens gezegd dat ik Katholiek wil blijven en wel naar een andere kerk gaan, anders zou ik me ook niet bij de Baptisten hebben willen laten dopen.
Er is maar 1 nadeeltje, ook als ik me bij een andere kerk zou laten dopen, belijdenis zou doen, blijf ik volgens de katholieke kerkboeken altijd katholiek, daar kom ik niet vanaf.
Trouwens, er zijn meer problemen, want vind maar eens een kerkgemeenschap die mij wil ontvangen. Ik besef maar al te goed, dat ik als Katholiek hele andere normen en waarden heb meegekregen, dan menig ander Christenmens. Ik verwijt mijn ouders niets, ik weet alleen dat ik nog heel erg veel moet leren...
Dus: nee, ik wil niet perse Katholiek blijven. Het gaat mij niet om de naam van het geloof. Ik wil duidelijk maken dat ik kies voor God en Jezus, ik wil dat delen met medechristenen.
Hoe ik dat ga doen? ik weet het niet, ik heb hier een start gemaakt, door via internet in contact te komen met jullie. Dat gaat makkelijker voor me, want ik heb een lichte sociale fobie, waardoor het "in het echt" bijna niet lukt.
Ik zoek verder
Groet, Sophie