quote: op 21 Nov 2003 14:30:59 schreef Harm:[...]
Bron:
Tweakers.netHoe gaan wij er eigenlijk mee om? Geven wij ook geld weg of houden we alles voor onszelf? Wat vinden jullie er trouwens van om geen geld weg te geven, maar echt zelf aan het werk te gaan om iets te betekenen voor anderen?
Nou ja? Als je met Bill Gates er toch genoeg van hebt... is het wel leuk voor je status/image. Immers noemt een ieder hem nu een goed man... en verdekt zich in de mantel van onschuld... en de mens die zich natuurlijk weer graag laat be-Sodom-mieteren prijst hem in zijn goedheid en is blind voor het aantal bedrijven wat hij door zijn toedoen naar de knoppen heeft geholpen.
Jullie weten toch wel, hoop ik, dat satan de wereldheerser is? Of was je nog steeds in de veronderstelling dat God al deze kankerzooi die wereld heet veroozaakt? Gôh, dan is je beeld van Hem wel erg miniem.
En geld geven aan de één of andere instelling... nou bij voorkeur niet dan alleen in de wereldwijde Bijbelverspreiding, want een ieder die God aanneemt, zal God hoogstpersoonlijk voor zorgen. En als God het mij op mijn hart legt om geld ergens voor te geven, dan doe ik dat, maar anders niet, want veelal gaat het toch naar dode mensen, en ik vind met Christus dat de doden elkaar maar moeten begraven.