Auteur Topic: Het huwelijk. En sex voor het huwelijk.  (gelezen 849 keer)

Remino

• Geen zorgen voor de dag van mo
    • Bekijk profiel
Het huwelijk. En sex voor het huwelijk.
« Gepost op: november 23, 2003, 09:04:44 pm »
Maleachi 2 vers 14 tot 16 zijn misschien wel duidelijk hiervoor, fffffffft natuurlijk als je van lappen leeswerk houd dan...:

Vers14: En dan zegt gij: Waarom ? Omdat de Here getuige geweest is tussen u en de vrouw uwer jeugd, aan wie gij ontrouw geworden zijt, terwijl zij toch uw gezellin en uw wettige vrouw is.

De waarschuwing hiervan is niet met een man/vrouw te trouwen alleen maar omdat ze knap eruit ziet... het is de bedoeling voor God en voor de Liefde te trouwen niet omdat je 'elkaar ziet zitten' in de zin van: met elkaar naar bed gaan etc.

Vers15: Niet een doet zo, die voldoende geest bezit, want wat zoekt die ene ? Het zaad Gods. Weest dan op uw hoede voor uw hartstocht, en dat men niet ontrouw worde aan de vrouw zijner jeugd.

Eénmaal met elkaar naar bed ben je samen voor God tot een éénheid gekomen, dat houd in een éénheid tot dat de dood scheid.

Vers16: Want ik haat de echtscheiding...

De keus die je dan maakt om met elkaar naar bed te gaan is dus tot aan je dood of die van je partner. Denk dus goed na of dat het die keuze waard is, echtscheiding is voor jou misschien een optie, maar voor God niet. En dat zal je vroeg of laat merken...

...zegt de Here, de God van Israel, en dat men zijn gewaad met geweldpleging overdekt, zegt de Here der heerscharen. Daarom weest op uw hoede voor uw hartstocht en weest niet ontrouw.

Sex voor het huwelijk: Dit lijkt misschien een onschuldige optie of je het er nu voor of er na doet tot een huwelijk komt het toch wel, dus dat maakt niet uit...

Het probleem hiervan is eigenlijk dat sex een bezegeling van een belofte is namelijk die van de eeuwige trouw (het huwelijk), VOOR Gods aangezicht en voor de kerk. Na het huwelijk word die trouw bezegeld door met elkaar naar bed te gaan en dat is ook het moment waarop God zegt: Oke en nu zijn jullie een absolute éénheid voor Mij (Dit hoor je pas te worden nadat je je beloofd hebt dat voor eeuwig te zullen zijn).

Sex voor het huwelijk is:
-Eerst kopen dan kijken.
-Voor God een éénheid worden terwijl je nog niet aan God en aan elkaar hebt belooft dat voor eeuwig te zullen zijn (terwijl je dat voor God dan al wel MOET zijn).
-God buitenspel zetten.
-Het lichaam voor de liefde kiezen.

Het huwelijk is een garantie van de éénheid die je daarna wil gaan vormen. Als je eerst een éénheid vormt en daarna pas garandeerd die te zullen zijn heb je ergens een inschattingsfout gemaakt. (Het spijt me dat ik lekker vaak in herhaling verval maar dat helpt het wel wat ik wil zeggen een beetje lopend te brengen)

Groetjes Remino

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2003, 09:23:19 pm »
Dag Reminio,

je schreef o.a.

quote:

Het probleem hiervan is eigenlijk dat sex een bezegeling van een belofte is namelijk die van de eeuwige trouw (het huwelijk), VOOR Gods aangezicht en voor de kerk. Na het huwelijk word die trouw bezegeld door met elkaar naar bed te gaan en dat is ook het moment waarop God zegt: Oke en nu zijn jullie een absolute éénheid voor Mij (Dit hoor je pas te worden nadat je je beloofd hebt dat voor eeuwig te zullen zijn).

Waar kun je zoiets in de bijbel lezen?

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Remino

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2003, 09:48:04 pm »
... bij de meeste stukken in de bijbel die over het huwelijk en over de echtscheiding staat kun je dat vinden.

Remino

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 23, 2003, 09:49:57 pm »
Het huwelijksformulier om er nog is 1 te noemen.

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 23, 2003, 09:53:25 pm »

quote:

op 23 Nov 2003 21:48:04 schreef Remino:
... bij de meeste stukken in de bijbel die over het huwelijk en over de echtscheiding staat kun je dat vinden.

noem er es een, waar dat staat?
Volgens mij staat er helemaal nergens in de bijbel een verbod op sex voor het huwelijk, maar is het gewoon een bedenksel van de mens.

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 23, 2003, 09:57:19 pm »
Deze discussie staat ook al in sex voor het huwelijk?.

Hier komt dus een slotje op.
[Prediker 7:29]