Auteur Topic: BHV en Noodplan  (gelezen 640 keer)

teun

• Bekijk profiel
BHV en Noodplan
« Gepost op: januari 17, 2004, 10:58:33 pm »
geachte medeforumers,  

Bij ons in de gemeente is de vraag naar een BHV (bedrijfshulpverleniningsPlan) en een Noodplan (zeg maar een ontruimingsplan bij calamiteiten tijdens de kerkdienst of andere gebeurtenissen in het kerk gebouw)naar boven komen drijven. En aan mij is de eer te beurt gevallen om een en ander in elkaar te draaien. Nu is mijn vraag (mede om te voorkomen dat het wiel opnieuw wordt uitgevonden) of er iemand van jullie als bezoekers, lezers, modurators, enz. al zoeits op de plank heeft liggen, wat ik dan zou mogen gebruiken als stramien om het een en ander vorm te geven. Wie weet is er nog wel meer vraag naar.

Ik ben benieuwd en wacht af.

groeten van teun.

dingo

• Bekijk profiel
BHV en Noodplan
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2004, 11:19:48 pm »
Voor het geval niemand reageert, kan je altijd hier nog kijken.

Marloes

• Bekijk profiel
BHV en Noodplan
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2004, 11:29:43 pm »
* verplaatst naar Grand Café omdat het niet in 'Mededelingen' hoort; dat is nl de plek waar de beheerders van het forum mededelingen doen met betrekking tot het forum.
[Prediker 7:29]

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
BHV en Noodplan
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2004, 11:53:27 pm »
Informeer eens bij de politie, brandweer, ziekenhuis en andere nooddiensten of zij hier niet al eens aan gedacht hebben . Wat zijn hun ideeën hierover en kunnen zij iets voor je betekenen? Het lijkt me overigens wel handig om dit met hen samen te regelen omdat jij tenslotte ook met hen zal moeten samenwerken.

Wat ik me nu al bedenk: inventariseer hoe je gebouw eruit ziet en wat de mogelijkheden zijn in het geval van brand oid. Zoek uit wie er officieel BHV'er/EHBO'er zijn en zet hen eens samen om wat op papier te laten zetten .

[edit]
Wat misschien wel leuk is, is een brandoefening tijdens de kerkdienst .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger