Auteur Topic: Persoonlijke vete's die de overhand voeren  (gelezen 653 keer)

arjoderoon

• Bekijk profiel
Persoonlijke vete's die de overhand voeren
« Gepost op: maart 11, 2004, 01:40:09 pm »
een aantal ervaringen hebben mij het idee gegeven dat er binnen de kerk vaak eigen overtuigingen belangrijker gevonden worden dan de dienst aan God.
Dit word soms tot in het extreme vol gehouden ten koste van allerlei andere aspecten.
Hoe kan het dat binnen de kerk dit mogelijk is??
Zijn we als kerk dan zoveel afgedwaald?
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2004, 01:45:03 pm door arjoderoon »
Ik heb de Heer altijd voor ogen, Hij is mij altijd nabij, mij zal niets overkomen.

arjoderoon

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2004, 01:44:03 pm »
een aantal ervaringen hebben mij het idee gegeven dat er binnen de kerk vaak eigen overtuigingen belangrijker gevonden worden dan de dienst aan God.
Dit word soms tot in het extreme vol gehouden ten koste van allerlei andere aspecten.
Hoe kan het dat binnen de kerk dit mogelijk is??
Zijn we als kerk dan zoveel afgedwaald?

[modjes: deze reply mag verwijderd worden :)]
Ik heb de Heer altijd voor ogen, Hij is mij altijd nabij, mij zal niets overkomen.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2004, 01:49:41 pm »
Iets dergelijks heb ik ook wel meegemaakt. Verdeeldheid in de kerk omtrent een predikant of een kerkraad. Ik heb me er nooit mee bemoeit. Dus ben altijd neutraal gebleven. Ik kan me er ook niet zo druk om maken. Ik zie het als kleine kinderen die met elkaar vechten en hun zin niet kunnen krijgen. Waarmee ik niet wil uitvlakken dat ook predikanten en kerkraden fouten kunnen maken.

arjoderoon

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 11, 2004, 02:55:06 pm »
inderdaad. Ik ken de ware aard van de conflicten niet. Heb slechts hier en daar wat gehoord. K ben al snel geneigd om dan vast een oordeel te vormen terwijl dat mogelijk niet terecht is. Ik verbaas me er alleen over dat het zo ver kan gaan dat iemand het leven bijna onmogelijk gemaakt wordt.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 11, 2004, 03:39:18 pm »
quote:
op 11 Mar 2004 14:55:06 schreef arjoderoon:
Ik verbaas me er alleen over dat het zo ver kan gaan dat iemand het leven bijna onmogelijk gemaakt wordt.

Precies, het zegt meer over de "daders" dan over het "slachtoffer". Overigens vind ik ook dat een predikant een neutrale houding dient aan te nemen in zijn gemeente zodat hij zelf geen voor-en tegenstanders gecreerd. Want dat kan ook.
Verder is het zo dat niet iedereen in de kerk zo gelovig is als hij/zij zich voordoet. Aan de vruchten herkent men de boom.

Luc

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2004, 10:45:56 pm »
Inderdaad... het gaat in de kerk vaak om eigen belang ipv het belang van de Here onze God...
Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus

getz

• Ad augusta per angusta
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 13, 2004, 10:44:52 pm »
En is het daarom gek dat de kerk zichzelf buiten spel zet en er steeds minder mensen naar de kerk gaan?
Onderzoekt alles en behoudt het goede

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 18, 2004, 08:34:31 pm »
quote:
op 13 Mar 2004 22:44:52 schreef getz:
En is het daarom gek dat de kerk zichzelf buiten spel zet en er steeds minder mensen naar de kerk gaan?

Hmmm.....dat is niet echte goede reclame voor de kerk. Bij de meeste kerken gaat het wel goed denk ik.