Auteur Topic: Hoe kunnen Moslims de boodschap van de Islam verkondigen?  (gelezen 1236 keer)

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Hoe kunnen Moslims de boodschap van de Islam verkondigen?
« Gepost op: december 08, 2003, 10:36:20 am »
Op welke manier zou u willen zien dat Moslims de boodschap van de
Islam verkondigen?

deze vraag kwam ik tegen op een andere website, nadat ik opgemerkt had, dat het wel lijkt of de islam met een campagne bezig is in nederland, wat dus bevestigd wordt, ook hier laatste tijd in de gkv-lijst...

op zich vind ik de vraagstelling heel interessant, wat denken jullie daarvan?

Isl.Vrede zij met degenen die de leiding van God volgen:

Ik zou graag wat vaker op uw berichten willen reageren, maar de
tijd ontbreekt ons vaak.

De Koran is inderdaad ons allerhoogste goed, als de hele mensheid
die eerst zou lezen, zouden we heel wat misverstanden uit de weg
kunnen ruimen, vandaar onze campagne.

Ik heb wel een vraag aan jullie. Een van jullie zei dat de
nederlandse islam tegenwoordig wat meer aan de weg timmert.
Aangezien onze groep zich bezighoudt met het verkondigen van de
islam is het voor ons zeer interessant wat uw bevindingen zijn.

Komt de boodschap duidelijk over? Weet u al wat de kern van de
Islam is?
Denkt u dat de meerderheid van de nederlanders al op de hoogte is
van deze informatie?
Islam verkondigen?

Met vredige groet,

Josef Stevens
Moslim Media
www.moslimmedia.com
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

moontje

• Met heel mijn hart
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 08, 2003, 12:47:14 pm »
Eenheid van God die alles geschapen heeft.
Er is geen sprake van Vader Zoon en Heilige Geest.
Maar zegt de Koran:Wanneer er sprake zou zijn van een Zoon (gelijke/andere
goden) dan zouden die allang getracht hebben God van Zijn troon te stoten.
Ook is er sprake van een groot induvidualisme omdat God zegt dat je het
zelf moet doen.(beetje kort door de bocht geloof ik)
vecht een ieder er persoonlijk voor het "goed" te doen in zijn haar dagelijks leven Want God in Zijn almacht is groot.
Dan is gelijk ook het verschil tussen moslims en christenen gelegt.
De koran gaat voornamelijk van het oude testament uit terwijl wij christenen
de hele bijbel nemen, oude en nieuwe testament.
Dus wel degelijk de Here Jezus en de Heilige Geest, en Jezus die voor onze zonden aan het kruis ging, omdat het anders absoluut niet mogelijk zou zijn geweest in Gods Koningkrijk te komen (berven)
.

HarmW

• schaap met Herder
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 08, 2003, 01:47:07 pm »
titeledit (zodat ie op het scherm past) en verplaatst naar Grand café (van Leer & Leven)
HarmW

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 08, 2003, 05:43:50 pm »

quote:

op 08 Dec 2003 13:47:07 schreef HarmW:
titeledit (zodat ie op het scherm past) en verplaatst naar Grand café (van Leer & Leven)
het past nu wel in de regel, maar de titeledit is nogal afwijkend van het oorspronkelijk gestelde...geworden, qua intentie...
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 08, 2003, 06:32:45 pm »

quote:

op 08 Dec 2003 10:36:20 schreef cheese:
Islam verkondigen?
In ieder geval niet door middel van die Jihad. Want dan moet ik eerlijk zeggen dat ik het geen geloof vind als ze met Jihad gaan gooien. Als je snapt wat ik bedoel.
Live vanuit de luie stoel

niko

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2004, 11:41:10 pm »
moslims hebben tenminste een zuiver geloof , wij hebben een romantische boek gekregen van onze kerk. hoe is het mogelijk dat de bijbel niet is gebleven zoals die is geschreven.......o is dat het er stonden te veel gruwlijke straffen in die in deze tijd niet meer passen , wat! is jezus gestorven voor onze zonde's ....meen je dat ! weet je dit wel zeker , dus wij kunnen gewoon lekker de hele dag zondigen we worden toch wel vergeven .
lekker makelijk , dus die moslims lopen maar te zeiken over straffen. denk denk denk denk na mensen geloof in de waarheid niet in fantasie.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2004, 11:45:02 pm »
de moslims volgen weten, daar gaat het niet om daarom kwam juist Jezus op aarde, om ons vrijheid te geven en dat betekend niet gelijk dat je alles mag doen nee maar juist dat Jezus je leven leidt en je voor God wil leven en niet voor de zonde :D
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Evian

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2004, 10:15:27 am »
Ik vind het best als moslims hier evangeliseren. Niet best natuurlijk, want ik vind hun geloof niet goed, maar ik geloof dat democratie en gelijkheid het beste zijn voor een land en als we moslims deze kans ontnemen verworden we tot een soort dictatuur-achtig-iets. Alleen... je hoort en ziet wel vaak moslims (bv op tv) die graag een meerderheid willen worden om dan de democratie af te schaffen. Je ziet wel vaak dat ze nog wat middeleeuwse ideeën lijken te hebben over hoe je omgaat met niet-moslims. De hoogstaande moraal van de bijbel, die hierboven wordt afgedaan als slappe fantasie, is de Koran vreemd. Dat alles verontrust me. Ik kan prima naast een moslim wonen, maar als hij me ooit, als hij de kans heeft, wil dwingen en onderdrukken, dan heb ik liever dat hij vertrekt naar een of andere onvrije maatschappij zoals Iran. Alles komt op mij een beetje over alsof ze liever lange messen gebruiken dan dat ze rekening houden met andersdenkenden. Een soort SGP, maar dan ook nog eens gewelddadig.

Dat is mijn indruk en ik hoop dattie onterecht is. Ik wil graag in vrede leven met iedereen, maar heb niet de indruk dat ik die mening deel met mijn islamitische buur. Dat doet mij als politiek correct linkse idealist pijn en geeft mij het verscheurende gevoel dat we dan maar moeten zeggen: de islam moet teruggedrongen worden: zij hebben Iran, de niet-moslims hebben Nederland. Door gebrek aan positieve informatie over moslims sta ik dus niet erg positief tov eventuele evangelisatie van hun kant.
Some have food, some have none... God bless the revolution!

niko

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2004, 05:54:38 pm »
<font color=blue>Zoals ik al zei in de push message, schreeuwen (overmatig hoofdlettergebruik) is niet toegestaan... dus gaat deze post weg.

Verder is het misschien raadzaam om eens wat topics op dit forum door te nemen voor je allemaal dingen over christenen in het algemeen zegt, maar die nou net niet de groep die deze site het meest bezoeken slaan.</font>
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2004, 06:13:17 pm door Wybo »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2004, 06:48:49 pm »

quote:

niko schreef op 19 mei 2004 om 23:41:
moslims hebben tenminste een zuiver geloof , wij hebben een romantische boek gekregen van onze kerk. hoe is het mogelijk dat de bijbel niet is gebleven zoals die is geschreven.......o is dat het er stonden te veel gruwlijke straffen in die in deze tijd niet meer passen , wat! is jezus gestorven voor onze zonde's ....meen je dat ! weet je dit wel zeker , dus wij kunnen gewoon lekker de hele dag zondigen we worden toch wel vergeven .
lekker makelijk , dus die moslims lopen maar te zeiken over straffen. denk denk denk denk na mensen geloof in de waarheid niet in fantasie.

Ik  snap niet zoveel van dit bericht, moet ik zeggen. Dus hier wat vragen:
1 Moslims hebben een zuiver geloof, zeg je. Maar kan het geloof van christenen niet zuiver zijn?
2 De moslims hebben een romantisch boek. Ik vermoed dat hiermee de Qor'an mee bedoeld wordt. Waarom is 'romantisch' een aanbeveling? Waarin is de bijbel/het nieuwe testament niet romantisch?
3 Waarom is de bijbel niet gebleven zoals die is geschreven? Het is juist een bijzonder authentiek geschrift, vrijwel onveranderd gebleven sinds de diverse boekdelen zijn geschreven! Vanwaar deze aantijging?
4a Waarom meen je dat christenen de hele dag lekker kunnen doorzondigen? Deze levenshouding is strijdig met wat het nieuwe testament als christelijke levenshouding beschrijft. Een oprecht christen probeert juist meer en meer Gods wil te doen. Een echt christen herken je aan de deugden die beschreven zijn in Galaten 5:22.
4b Uiteraard zijn er mensen die zeggen dat ze christen zijn maar dat niet in hun levenswandel laten zien. Deze 'nep-christenen' kom je hier op dit forum echter nauwelijks tegen. Dus waarom roep je dit hier, op dit forum?
4c Is de hypocrisie die je christenen lijkt te verwijten niet ook van toepassing op grote groepen moslims? Moslims die niet op de vaste tijden naar mekka bidden, die niet regelmatig naar de moskee gaan of die leningen niet terug betalen?

Tot slot: denk na, en geloof niet alles wat je over anderen hoort. Onderzoekt alles, en behoudt het goede!
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2004, 07:09:43 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]