quote: op 09 Dec 2003 10:43:35 schreef Does:Voor het van MCK (= soort maatschappijleer) moet ik een interview houden met een notaris. Nou een notaris heb ik al maar ja wat is een interview zonder vragen.
Welke vragen zou ik eens kunnen stelling op het gebied van:
Goederen rechten / zakelijke rechten / Erfrecht enz.
En dingen rondom trouwen zoals huwelijkse voorwaarden of gemeenschap van goederen en weet ik het allemaal.
Tis opzich best lastig en ik moet minimaal 10 vragen hebben

Oftewel: of wij jouw opdracht even willen maken

Wat dacht je van een onderwerp als "notarieel recht voor vrije beroepen"?
Denk bijvoorbeeld aan een huisarts.
Bij bepaalde praktijkvormen (fulltime meewerkende partner bijvoorbeeld, apotheekhoudend, dat soort dingen) kan het voordelig zijn om je praktijk te laten omzetten in een Vennootschap Onder Firma. Wat zijn de voorwaarden/instinkers?
= zakelijk recht
Verder wordt het aangeraden om, als je met een beoefenaar van een vrij beroep trouwt, onder huwelijkse voorwaarden te trouwen omdat schuldeisers dan niet aanspraak kunnen maken op het bezit van de partner wanneer de ondernemer failliet gaat.
= huwelijks recht
Daar zijn denk ik wel leuke vragen over te verzinnen, bijvoorbeeld ook hoe notarissen mensen die gaan trouwen kunnen bereiken met dit soort informatie (nederlanders worden geacht de wet te kennen maar dat is in de praktijk lang niet altijd zo) bijvoorbeeld door in van trouwmagazines te adverteren.
(Ik weet er het fijne niet van maar dat zou je dus kunnen vragen)