Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Nederig en vol zelfverloochening
Carl:
quote:op 14 Dec 2003 19:37:31 schreef cyber:
[...]
dus Adam en Eva waren God of goden???????
nou zo gauw alle oorlogen en onrecht weg is ja dan
ga ik je geloven
nu niet
--- Einde van citaat ---
Maar dat zeg ik toch juist, Cyber. zijn wij niet allemaal God die mens wordt, en voortdurend gekruisigd worden, en het meeste nog door eigen beslissingen? Of zou je onze oorlogen als minder afschuwelijk willen benoemen dan het kruisingen van iemand?
En Adam & Eva waren niets en niemand anders anders dan Gods Wil.
Bijgevolg zijn hun daden ook weer uitingen van Gods Wil.
Bijgevolg zijn onze eigen daden.....en vul maar in.
je
Carl
cyber:
quote:op 14 Dec 2003 19:49:23 schreef NewMillennium:
[...]
Pardon, je kent je bijbel toch wel? God versmaad de oorlog niet, maar doet er vaak aan mee, geeft er zelfs opdracht toe. Althans, als je de verhalen moet geloven.
--- Einde van citaat ---
maar is de mens god dan zoals Carl stelt ?????
cyber:
quote:op 14 Dec 2003 20:01:44 schreef Carl:
[...]
Maar dat zeg ik toch juist, Cyber. zijn wij niet allemaal God die mens wordt, en voortdurend gekruisigd worden, en het meeste nog door eigen beslissingen? Of zou je onze oorlogen als minder afschuwelijk willen benoemen dan het kruisingen van iemand?
En Adam & Eva waren niets en niemand anders anders dan Gods Wil.
Bijgevolg zijn hun daden ook weer uitingen van Gods Wil.
Bijgevolg zijn onze eigen daden.....en vul maar in.
je
Carl
--- Einde van citaat ---
dus dan zijn de concentratiekampen.........
wat Sadam heeft aangericht.........
enzo kan ik nog wel ff doorgaan
Carl:
quote:op 14 Dec 2003 20:10:57 schreef cyber:
[...]
dus dan zijn de concentratiekampen.........
wat Sadam heeft aangericht.........
enzo kan ik nog wel ff doorgaan
--- Einde van citaat ---
Kennelijk hebben Wij, mens geworden, er nogal veel tijd voor nodig om te beseffen wat wreedheid en lijden is.
Heb jij trouwens al enig politicus horen zeggen waarom het nodig is dat wij elk lijden,
ook al gaat het ten koste van onze welvaart,
dew ereld uit moeten helpen?
Nee?
Dan zijn wij, mensgeworden, dus nog steeds bezig kennis te vergaren omtrent de samenhang van goed en kwaad, en is het ons nog steeds kennelijk onmogelijk om te eten van de Boom des Levens.
Begrijp je nu waarom dat wat de zondeval wordt genoemd, wel moest gebeuren? Door deze weg te gaan ontledigde God zichZelf in ons, en is Hij geworden tot het allerarmzaligste schepsel dat in deze wereld zijn kruis draagt.
En het hele proces is niets anders dan Zijn Wil
Daarom kan Jesus zeggen dat er geen haar van ons hoofd valt zonder dat Hij het weet.
je
Carl
cyber:
quote:Kennelijk hebben Wij, mens geworden, er nogal veel tijd voor nodig om te beseffen wat wreedheid en lijden is.
Heb jij trouwens al enig politicus horen zeggen waarom het nodig is dat wij elk lijden ,
ook al gaat het ten koste van onze welvaart,
dew ereld uit moeten helpen?
--- Einde van citaat ---
ik ben zo optimistisch om te denken dat het op deze
aardkloot nooit zal veranderen
hoe hard sommige mensen zich er ook voor zullen inspannen
quote:Nee?
Dan zijn wij, mensgeworden, dus nog steeds bezig kennis te vergaren omtrent de samenhang van goed en kwaad, en is het ons nog steeds kennelijk onmogelijk om te eten van de Boom des Levens.
--- Einde van citaat ---
ja de boom is nog steeds zoek
alhoewel.......
quote:Begrijp je nu waarom dat wat de zondeval wordt genoemd, wel moest gebeuren? Door deze weg te gaan ontledigde God zichZelf in ons, en is Hij geworden tot het allerarmzaligste schepsel dat in deze wereld zijn kruis draagt.
En het hele proces is niets anders dan Zijn Wil
Daarom kan Jesus zeggen dat er geen haar van ons hoofd valt zonder dat Hij het weet.
--- Einde van citaat ---
nou Carl van jou zondeval interpretatie begrijp ik niets
maar dat geeft ook niet
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie