Auteur Topic: de brandende vraag  (gelezen 3029 keer)

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Gepost op: december 17, 2003, 10:21:27 pm »
stel, je zou een korte vraag aan God mogen stellen, die Hij ook zou willen beantwoorden:
welke vraag zou jij dan willen stellen?

(dus geen meerkeuzevragen :)
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #1 Gepost op: december 17, 2003, 10:32:42 pm »
Het zou mijn ego wel strelen als enige op deze wereld te weten wanneer Hij terug komt, dus dat zou ik vragen :)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #2 Gepost op: december 17, 2003, 10:35:41 pm »
Ik zou Hem vragen waarom Hij niet wat definitiever , én sneller met de duivel heeft afgerekend.

Johan V.

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #3 Gepost op: december 17, 2003, 11:09:58 pm »
Mijn vraag zou zijn hoe ik Hem beter kan dienen in mijn leven.
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

lonneke

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #4 Gepost op: december 17, 2003, 11:49:06 pm »
Ik vraag regelmatig iets aan God en die vraag wordt ook beantwoord, dus zou ik in dit geval willen zwijgen en alleen maar willen aanschouwen. :z

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #5 Gepost op: december 17, 2003, 11:53:08 pm »

quote:

op 17 Dec 2003 22:21:27 schreef cheese:
stel, je zou een korte vraag aan God mogen stellen, die Hij ook zou willen beantwoorden:

Dat hoef je je dat niet voor te stellen. Hat kan gewoon !

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #6 Gepost op: december 18, 2003, 01:11:11 am »

quote:

op 17 Dec 2003 22:35:41 schreef Wilhelmina:
Ik zou Hem vragen waarom Hij niet wat definitiever , én sneller met de duivel heeft afgerekend.

Hoe kun je nou met iemand afrekenen als je liefde bent? :o

Dat zou dan gelijk mijn vraag zijn.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #7 Gepost op: december 18, 2003, 07:48:11 am »

quote:

op 18 Dec 2003 01:11:11 schreef Picardijn:
[...]

Hoe kun je nou met iemand afrekenen als je liefde bent? :o

Dat zou dan gelijk mijn vraag zijn.
Omdat Hij ook rechtvaardig is. God is niet een 1 dimensionaal figuurtje... En echte liefde is heel wat mee dan niet optreden.
En dan ook nog het punt van Liefde waarvoor? Er staat ook in de bijbel dat hij de zonde en de verleider haat.... Dus jouw vraag kan je al vanuit de bijbel beantwoorden ;)
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #8 Gepost op: december 18, 2003, 09:22:08 am »

quote:

op 18 Dec 2003 07:48:11 schreef Alfredt:
[...]
Dus jouw vraag kan je al vanuit de bijbel beantwoorden ;)
Dan moet je wel zeker weten dat hoe jij de bijbel interpreteert de juiste interpretatie is.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #9 Gepost op: december 18, 2003, 10:31:52 am »
Ik zou een voelbare knuffel willen.( Heb je wel eens nodig)
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #10 Gepost op: december 18, 2003, 10:34:28 am »

quote:

op 18 Dec 2003 09:22:08 schreef lonneke:

Dan moet je wel zeker weten dat hoe jij de bijbel interpreteert de juiste interpretatie is.

Nou dit soort dingen staan toch vrij duidelijk beschreven door de hele bijbel heen. Maar ik ben benieuwd naar een interpretatie die recht doet aan de verschillende beschrijvingen van God in de bijbel en die niet in overeenstemming is met wat ik zei. ;)
(uiteraard in een ander topic :) )
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #11 Gepost op: december 18, 2003, 11:40:30 am »

quote:

op 18 Dec 2003 10:34:28 schreef Alfredt:
[...]
Maar ik ben benieuwd naar een interpretatie die recht doet aan de verschillende beschrijvingen van God in de bijbel en die niet in overeenstemming is met wat ik zei. ;)
(uiteraard in een ander topic :) )
jouw vraag aan God zou dus kunnen zijn: Heb ik gelijk of geen gelijk?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #12 Gepost op: december 18, 2003, 11:54:44 am »

quote:

op 18 Dec 2003 11:40:30 schreef lonneke:
[...]

jouw vraag aan God zou dus kunnen zijn: Heb ik gelijk of geen gelijk?

nee ik stel liever dezelfde vraag als Wilhelmina.

offtopic:Ik vraag aan mensen wel om andere interpretaties, als ze die hebben kunnen we daar wel over praten. Maar de mensen die beweren dat God alleen liefde is mogen eerst gaan uitleggen wat ze met die overige teksten doen.

Bijvoorbeeld de wet zelf "Maar ik de Here uw God ben een naijverig God die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die mij haten, en die Barmhartigheid doe aan duizenden van hen die mij liefhebben en mijn geboden onderhouden." liefde hand in hand met gerechtigheid dus.
« Laatst bewerkt op: december 18, 2003, 11:59:45 am door Wybo »
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #13 Gepost op: december 18, 2003, 12:00:43 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 11:54:44 schreef Alfredt:
[...]
offtopic:"Maar ik de Here uw God ben een naijverig God die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die mij haten, en die Barmhartigheid doe aan duizenden van hen die mij liefhebben en mijn geboden onderhouden." liefde hand in hand met gerechtigheid dus.
Hoe zou jij bovenstaande tekst dan uitleggen?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #14 Gepost op: december 18, 2003, 12:05:23 pm »
Grappig, aan de hand van de diverse topics op dit forum zou je eerder de volgende vragen verwachten:

Okee, wat is het nou, nu willen we het wel eens een keer zeker weten:
Kinderdoop of volwassendoop?
Open avondmaal of kerkelijk avondmaal?
Gereformeerd of evangelisch?
Psalmen of liedboek of opwekkingsbundel?
Vrijgemaakt of Vrijgemaakt (vrijgemaakt)?

Fijn om te merken dat we blijkbaar toch andere dingen belangrijk vinden!!  :)

Tja, wat zou ik willen weten?
Waarom ben ik gelovig en mijn ouders en broer niet? (Evengoed bedankt zou ik er maar bij zeggen  ;)  )
Bombus terrestris Reginae

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #15 Gepost op: december 18, 2003, 12:14:06 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 12:00:43 schreef lonneke:
[...]

Hoe zou jij bovenstaande tekst dan uitleggen?
dat heb ik toch al gedaan? Dat God meer is dan alleen liefde....
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #16 Gepost op: december 18, 2003, 01:33:21 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 12:14:06 schreef Alfredt:
[...]

dat heb ik toch al gedaan? Dat God meer is dan alleen liefde....

Nee, die tekst heeft naar m.i niet veel met gerechtigheid van God te maken.
De mensen doen dit zelf.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #17 Gepost op: december 18, 2003, 01:49:25 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 13:33:21 schreef lonneke:

Nee, die tekst heeft naar m.i niet veel met gerechtigheid van God te maken.
De mensen doen dit zelf.
Ik wil hier best op doorgaan maar dan wel in een ander topic. Als je die opent en een beetje een mooie topicstart maakt waarin je je standpunt duidelijk maakt dan zal ik daar verder reageren. In dit topic gaan we zo veel te veel offtopic.
Pinkeltjefan

xgnoom

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #18 Gepost op: december 18, 2003, 02:21:02 pm »

quote:

op 17 Dec 2003 22:35:41 schreef Wilhelmina:

Het stellen van de vraag alleen roept wel een aantal associaties op - ik wil ze je niet in de mond leggen, maar dat is wat ik erbij denk.

Het stellen van deze vraag klinkt alsof je God op het matje roept: waarom staat U dit toe? Of meer algemeen: waarom is er zoveel ellende in de wereld? En belangrijker: waarom is er ellende, waarom zijn er problemen en onaangenaamheden in mijn eigen leven?

Bijbels gezien zou je kunnen zeggen dat er wel met de duivel is afgerekend, de dood is immers overwonnen door Jezus Christus. Daarom is de duivel gebonden, hij kan ons wel raken, maar niet meer in 'definieve' vorm, met de eeuwige dood (vr&antw 1 HC).

Als je nog wat verder doordenkt zou je er van kunnen maken: het is niet eerlijk dat de duivel nog zoveel ellende kan veroorzaken. Bedenk dan wie er begonnen is met eigenwijs te zijn... juist, al in Genesis beschuldigde de mens de duivel van fouten die de mens zelf had gemaakt.

Gods oplossing is volledig en compleet, net als Zijn liefde voor ons zeer groot is. Bij Hem is duizend jaar als 1 dag, het is niet aan ons om te vragen waarom Hij geen haast maakt - integendeel, Hij maakt wel haast (Openb 22).

M.i. hoeven we God er niet aan te herinneren dat het hier beneden slecht gaat. Dat weet Hij wel.

Een korte vraag aan God, die weet ik zo gauw niet. Maar ik zou wel mijn vraag vergezeld laten gaan met de bede 'Uw wil geschiede'. Want alleen dan zal het geod zijn.
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al Señor

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #19 Gepost op: december 18, 2003, 02:25:31 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 12:05:23 schreef Bumblebee:
Tja, wat zou ik willen weten?
Waarom ben ik gelovig en mijn ouders en broer niet? (Evengoed bedankt zou ik er maar bij zeggen  ;)  )

Beetje egoistisch dit, bedenk ik net.
Ik breid daarom mijn vraag uit met het complete leerstuk van de Uitverkiezing en niet alleen mijn familie.

Bestaat het echt, de Uitverkiezing, en zo ja, waarom gaat U aan sommigen voorbij?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #20 Gepost op: december 18, 2003, 02:27:52 pm »
Xgnoom, dan leg je inderdaad een bedoeling achter de vraag. En ik stel de vraag puur uit interesse, het is iets wat ik niet goed begrijp. Ik weet ook wel dat ik het niet hoef te begrijpen omdat God doet wat goed is. Dus van ter verantwoording roepen zit er bij mij helemaal niet achter. Ook geen ik zou het anders gedaan hebben.... maar gewoon interesse in het waarom. En aangezien God volkomen goed en rechtvaardig is moet er dus ook een verklaring voor zijn. Ik ben alleen benieuwd welke :)

Overigens, mijn vraag richt zich meer op het niet in een keer neermaaien van de duivel dan op dat het zo slecht gaat op aarde. Dat element zat er voor mij totaal niet achter.
Pinkeltjefan

xgnoom

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #21 Gepost op: december 18, 2003, 02:39:27 pm »
Ok, het ging er mij alleen om dat het stellen van die vraag kan die associatie kan hebben - een associatie die ik overigens vrij logisch vind.

Het is dus een meer algemene insteek en vervolg op deze vraag, niet zozeer bedoeld richting jou of Wilhelmina, maar slechts volgend op jullie reactie.
 :9
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al Señor

lonneke

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #22 Gepost op: december 18, 2003, 03:11:11 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 14:25:31 schreef Bumblebee:
[...]
Bestaat het echt, de Uitverkiezing, en zo ja, waarom gaat U aan sommigen voorbij?
sommigen gaan aan Hem voorbij, Hij niet aan de sommigen.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #23 Gepost op: december 18, 2003, 03:13:15 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 15:11:11 schreef lonneke:
sommigen gaan aan Hem voorbij, Hij niet aan de sommigen.

Ja, ik wil dus weten of dat het is of andersom.
De leer van de Uitverkiezing is dat God aan sommigen het geloof schenkt en aan anderen niet, hen dus voorbij gaat.

cheese

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #24 Gepost op: december 18, 2003, 03:23:35 pm »
leuk he, het begon als een vraag aan God en nu begint men al elkaar antwoord te geven :)
tenzij natuurlijk God ook in ieder van ons leeft O-)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #25 Gepost op: december 18, 2003, 03:34:32 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 15:23:35 schreef cheese:
leuk he, het begon als een vraag aan God en nu begint men al elkaar antwoord te geven :)
tenzij natuurlijk God ook in ieder van ons leeft O-)
of dat Hij ons Zijn woord  gegeven heeft met veel antwoorden :)
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #26 Gepost op: december 18, 2003, 11:10:52 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 15:13:15 schreef Bumblebee:
[...]

De leer van de Uitverkiezing is dat God aan sommigen het geloof schenkt en aan anderen niet, hen dus voorbij gaat.

Aan de ene kant heeft de mens een vrije wil gekregen en kan zelf keuze's maken anderzijds is het zo dat dit zijn beperkingen heeft want God kan ook een mensenhart verharden, dat maakt weer dat we voorzichtig moeten zijn om  mensen te gaan veroordelen.
Ik geloof dat God met een ieder mens Zijn bestemming heeft. Want alle mensen zijn Zijn kinderen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #27 Gepost op: december 23, 2003, 12:48:15 am »

quote:

door lonneke op 18 Dec 2003 23:10  
quote:

op 18 Dec 2003 15:13:15 schreef Bumblebee:
[...]

Aan de ene kant heeft de mens een vrije wil gekregen en kan zelf keuze's maken anderzijds is het zo dat dit zijn beperkingen heeft want God kan ook een mensenhart verharden, dat maakt weer dat we voorzichtig moeten zijn om mensen te gaan veroordelen.
Ik geloof dat God met een ieder mens Zijn bestemming heeft. Want alle mensen zijn Zijn kinderen.

Beste Bumblebee,

Ik denk dat de meest bekende tekst in de bijbel wel is: Johannes 3: 16. Daar staat: ‘Want alzo lief heeft God de wereld gehad,(dus niet een select uitverkoren groepje) dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft,  niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe’.

Nu zeg je misschien, ja maar alleen een ieder waar God het geloof aan schenkt, gaat niet verloren.

Als je verder leest staat er in Johannes 3: 17-19: ‘Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat Hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht.’

Dit staat ook in Johannes 1: 5 (toepasselijk in de kersttijd) ‘..het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet gegrepen.’ Vers 11: ‘Hij kwam tot het zijne, en de zijnen hebben Hem niet aangenomen.’

(Waarom zou Hij tot de zijnen=Israel komen als Hij niet zou willen dat zij Hem zouden aannemen? Vergl. Hierbij het moment waarop de Here Jezus dit uitspreekt in Matt. 23: 37: ‘Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt, en stenigt, wie tot u gezonden zijn, hoe dikwijls heb Ik uw kinderen willen vergaderen, gelijk een hen haar kuikens onder haar vleugels vergadert, en gij hebt niet gewild’. Pas nadat Jezus hen dikwijls de kans had gegeven zegt Hij in vers 38 en 39 dat zij Hem vanaf dat moment niet meer zullen zien tot een bepaalde tijd. Nu worden zij inderdaad verhard, maar zij hadden veel kansen gehad.)

Vers 12 van Johannes 1: ‘Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden.’
Hier staat waar ik in eerste instantie op wilde reageren; nl. de opmerking van Lonneke dat alle mensen Gods kinderen zijn. Misschien is het een verschrijving van je, want hier staat toch duidelijk dat alleen diegenen die Hem aangenomen hebben kinderen van God kunnen worden/zijn. Dus niet alle mensen; God is wel de schepper van alle mensen, we zijn wel allemaal zijn schepselen. Maar dat is iets heel anders.

Een tijd geleden spraken we iemand die gewoonweg niet kon geloven dat er in de Bijbel stond dat God wil dat alle mensen behouden worden. Toen lazen we samen 2 Petr. 3:9: ‘maar de Hij  is lankmoedig jegens u, daar Hij niet wil dat sommigen verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen. Dat is Gods wil als ik goed lees. Helaas heeft de mens ook een wil waarmee hij ‘nee’ kan zeggen, want God wil geen marionetten, Hij zal nooit iemand dwingen.

Uitverkiezing is voor mij dus niet een kwestie van verkoren om behouden te worden en voorbestemd om verloren te gaan. Uitverkoren betekent wel dat je uitgekozen bent om als gelovige een bepaalde bestemming te krijgen, maar dat heeft niet te maken met wel of niet behouden zijn.
Bv.- Israel was het uitverkoren volk. God had hen uitverkoren toen ze in Egypte waren (zie Ezechiel 20:5 en 6) om hen te brengen naar een land vloeiende van melk en honig. Ze zouden aardse zegeningen ontvangen als ze God gehoorzaam waren.
- De mensen die nu in deze tijd tot geloof komen behoren bij de gemeente. Volgens Efeze 1 zijn wij van voor de grondlegging der wereld uitverkoren in Christus, om speciaal het eigendom van de Here Jezus te zijn, (zie Joh.17:24 Ik wil dat, waar Ik ben, ook zij bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt, om mijn heerlijkheid te aanschouwen, want Gij hebt Mij liefgehad voor de grondlegging der wereld) en geestelijke zegeningen te ontvangen in de hemel.

God heeft de mensen bestemd voor de aarde, maar voor de grondlegging der wereld heeft Hij een groep mensen uitverkoren, bestemd, voor de hemel.

Er zal een nieuwe hemel komen
(bewoond door de gemeente) en een nieuwe aarde (bewoond door gelovigen die niet tot de gemeente behoren, bv. die uit het oude testament)

Helaas is de zondeval gekomen en zijn er mensen die verloren zullen gaan omdat zij niet gewild hebben. Maar de hel waar zij uiteindelijk in terecht komen (wat vreselijk om dit op te schrijven) was bestemd voor de duivel en zijn engelen. ‘Gaat weg van Mij, gij vervloekten, naar het eeuwige vuur dat voor de duivel en zijn engelen bereid is’ Matt.25:41. Oorspronkelijk was de hel niet voor mensen bestemd. Mensen zijn dus niet voorbestemd om verloren te gaan.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2003, 01:28:35 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #28 Gepost op: december 23, 2003, 12:58:31 pm »

quote:

op 17 Dec 2003 22:21:27 schreef cheese:

Ik zou het niet kunnen laten om heel egoistisch te zijn en te vragen waarom het nou zo nodig was dat ik zo'n rottige tienertijd had.

(Aan de andere kant: stukjes en beetjes van het antwoord vallen nu ook al op hun plek; nog afgezien van het rationele antwoord dat ik ook wel ken (over zonde en gevolgen daarvan); maar soms speelt de pijn nog wel wat op).
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

cheese

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #29 Gepost op: februari 18, 2004, 12:59:39 am »
Mailen met god
Het Israëlische telefoniebedrijf Bezeq biedt zijn klanten de mogelijkheid e-mails naar god te sturen. Medewerkers brengen de uitgeprinte elektronische brieven tweemaal per week naar de Klaagmuur in Jeruzalem, kondigde het bedrijf maandag aan. Daar steken gelovige joden traditiegetrouw geschreven gebeden tussen de stenen. Bezeq heeft het adres kotelnemail.bezeq.com voor berichten aan god opengesteld. Het bedrijf brengt al jaren faxen aan god naar de Klaagmuur. Wekelijks komen ongeveer tweehonderd faxberichten voor het Opperwezen binnen, vooral uit de Verenigde Staten, Europa en Israël zelf. De Israëlische PTT bezorgt brieven aan god bij de Klaagmuur. Een Israëlische burgerrechtenbeweging beschuldigde de posterijen onlangs van schending van het briefgeheim omdat die brieven aan god op hun website hadden gepubliceerd.

Stem

• Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #30 Gepost op: februari 18, 2004, 01:19:04 am »

quote:

op 18 Dec 2003 13:49:25 schreef Alfredt:
[...]

Ik wil hier best op doorgaan maar dan wel in een ander topic. Als je die opent en een beetje een mooie topicstart maakt waarin je je standpunt duidelijk maakt dan zal ik daar verder reageren. In dit topic gaan we zo veel te veel offtopic.
En maar macht uitoefenen en maar willen regelen. Welk een vertrouwen in God.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
de brandende vraag
« Reactie #31 Gepost op: februari 18, 2004, 01:28:43 am »

quote:

op 18 Feb 2004 01:19:04 schreef Stem:
[...]

En maar macht uitoefenen en maar willen regelen. Welk een vertrouwen in God.
Het vertrouwen dat er mensen zijn die reguleren moet je niet onderschatten, dit is ook Zijn werk. We mogen er dankbaar voor zijn dat deze mensen ons gegeven zijn.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.