Geloven vandaag > Levensbeschouwing

blindenland

<< < (2/18) > >>

cheese:
quote:op 18 Dec 2003 00:02:35 schreef Marnix:
Dat kan dat kind niet... Die kan alleen vertellen wat hij weet.... en hopen op een wonder.
--- Einde van citaat ---
en als dat kind opgroeit en volwassen wordt?

Koerok:
Ik denk dat het redelijk aannemlijk te maken is hoor. Een onderzoeksteam selecteert gewoon wat markante objecten, zorgt dat niemand erbij kan om het te verraden en vraagt vervolgens aan proefpersoon wat voor objecten het zijn. Dus op eenzelfde manier als een proef met iemand die beweert telekinetisch te zijn.

Marnix:
Dan nog... het kind kan zien maar wil graag dat anderen ook kunnen zien.

Ik neem aan dat je hier een vergelijking met het geloof wil leggen?

Heel veel mensen zijn blind. Wij kunnen over het zien vertellen... daardoor kunnen mensen aan het denken worden gezet. Maar van nature willen mensen niet zien... Er is een wonder nodig om hun ogen te openen, en dat wonder moet van boven komen.

Koerok:
quote:op 18 Dec 2003 11:41:03 schreef Marnix:
Dan nog... het kind kan zien maar wil graag dat anderen ook kunnen zien.
--- Einde van citaat ---
In het voorbeeld kan dat nu eenmaal niet, zoveel is wel duidelijk. Hij moet op een andere manier duidelijk maken dat hij op een manier kan waarnemen die niet weggelegd is voor de anderen. En dat kan hij mijns inziens.quote:Ik neem aan dat je hier een vergelijking met het geloof wil leggen?
--- Einde van citaat ---
Ik niet, maar cheese volgens mij wel. Ik reageer slechts op zijn verhaal.quote:Heel veel mensen zijn blind. Wij kunnen over het zien vertellen... daardoor kunnen mensen aan het denken worden gezet. Maar van nature willen mensen niet zien... Er is een wonder nodig om hun ogen te openen, en dat wonder moet van boven komen.
--- Einde van citaat ---
Tsja, volgens mij zien jullie natuurlijk net zo weinig als ik. Nu niet gelijk verontwaardigd kijken . Als ik er van overtuigd zou zijn dat jullie iets zien wat ik niet zie, dan werd het een heel andere zaak. Ik geloof wel dat jullie gevoelens en emoties hebben (die jullie aanleiding is om te geloven in iets bovennatuurlijks), maar volgens mij zijn dat gewoon diep menselijke gevoelens die daar niets mee te maken hebben. Het zou theorietisch natuurlijk wel kunnen, maar een overtuigend bewijs kan ik het niet noemen.

cheese:
quote:op 18 Dec 2003 11:55:45 schreef Koerok:
[...]
 Ik geloof wel dat jullie gevoelens en emoties hebben (die jullie aanleiding is om te geloven in iets bovennatuurlijks), maar volgens mij zijn dat gewoon diep menselijke gevoelens die daar niets mee te maken hebben. Het zou theorietisch natuurlijk wel kunnen, maar een overtuigend bewijs kan ik het niet noemen.
--- Einde van citaat ---
ik zie Koerok voor me, verliefd op zijn vrouw en zij op hem, ze kijken elkaar diep in de ogen en hij zegt:
ik wil dat je me overtuigend bewijst, dat je van me houdt

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie