Geloven vandaag > Levensbeschouwing

blindenland

<< < (18/18)

cheese:
PS wat ik onder het woord evolutie versta is alleen dat er in een gefaseerd proces een schepping tot stand komt,

en ik begrijp, dat anderen bij dit woord zich heel iets anders voorstellen,
daar zal ook een deel van de interpretatieproblemen liggen , we gebruiken wel dezelfde woorden, maar de begrippen erachter verschillen,
en deze betekenis heb ik vanaf het begin er aan gegeven,
dus als je zegt, dat ik niets van evolutie zou snappen, dan heb je het niet over een objektief gegeven _evolutie_ maar over het begrip dat jij van dat woord hebt

Koerok:
In alle topics die nu gaan over evolutie, ging het over de evolutietheorie. In dit topic heeft Marnix het geintroduceerd. Volgens mij heb je net voor het eerst aangegeven wat jij nu eigenlijk bedoelt als je het hebt over evolutie en dat dat eigenlijk totaal iets anders is dan de evolutietheorie.
Je kunt wel andere opvattingen over een bepaald begrip hebben, maar je moet je er toch ook een beetje bewust van het woord evolutie nu eenmaal een sterke coonotatie heeft met de theorie die het ontstaan van de soorten beschrijft.

cheese:
quote:op 24 Dec 2003 12:45:59 schreef Koerok:
In alle topics die nu gaan over evolutie, ging het over de evolutietheorie. In dit topic heeft Marnix het geintroduceerd. Volgens mij heb je net voor het eerst aangegeven wat jij nu eigenlijk bedoelt als je het hebt over evolutie en dat dat eigenlijk totaal iets anders is dan de evolutietheorie.
Je kunt wel andere opvattingen over een bepaald begrip hebben, maar je moet je er toch ook een beetje bewust van het woord evolutie nu eenmaal een sterke coonotatie heeft met de theorie die het ontstaan van de soorten beschrijft.
--- Einde van citaat ---

zie ander topic ivm begrippenomschrijving

http://217.115.197.218:50...asp?tID=1946&pageID=3

dan moet ik het woord evolutie niet meer gebruiken?, maar ontwikkeling oid, of ontwikkelingsproces of gefaseerde schepping,
hoewel iets evolueren oorspronkelijk betekend ergens een value, waarde aan toekennen en dat is vrij algemeen

Koerok:
quote:op 24 Dec 2003 12:48:30 schreef cheese:
zie ander topic ivm begrippenomschrijving
http://217.115.197.218:50...asp?tID=1946&pageID=3
--- Einde van citaat ---
Tijdstip van de reply?quote:dan moet ik het woord evolutie niet meer gebruiken?, maar ontwikkeling oid, of ontwikkelingsproces of gefaseerde schepping,
hoewel iets evolueren oorspronkelijk betekend ergens een value, waarde aan toekennen en dat is vrij algemeen
--- Einde van citaat ---
Je moet er gewoon rekening mee houden dat er bij de meeste mensen een bepaald opkomt als je het woord evolutie gebruikt, want anders praat je gewoon langs elkaar heen. In verreweg de meeste gevallen denken mensen bij het woord evolutie aan de evolutietheorie, zeker in de context waarin jij het gebruikt. Kijk, als je het hebt over de evolutie van hoge en lage drukgebieden, dan is het natuurlijk duidelijk dat dat niets met de ET temaken heeft.

Maar natuurlijk mag je het woord evolutie gebruiken, maar zeg er dan even bij wat je ermee bedoelt.

cheese:
quote:op 24 Dec 2003 13:06:09 schreef Koerok:

Maar natuurlijk mag je het woord evolutie gebruiken, maar zeg er dan even bij wat je ermee bedoelt.
--- Einde van citaat ---

bedankt, vanaf nu is het woord evolutie onlosmakelijk met het woord theorie verbonden
ET, wat overigens met een bepaalde film associaties oproept

als ik evolutie schrijf in mijn zin, bedoel ik dus krevolutie

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie