Het niet kopen of verkopen moeten we zien in een realistisch perspectief. Ik ken één geval waarbij een Sabbatvierende Christen,openlijk werd uitgesloten van de aankoop van een woning, omdat hij niet de zondag vierde als de dag des Heeren. Bacchiocchi, de man die het boek schreef; van Sabbat naar Zondag, verbaasde zich er over dat dit in Nederland kon gebeuren. Let wel; de chipcard, die meer en meer ingang vindt in alle regionen van ons maatschappelijke en vooral economische bestel, zal uiteindelijk "aangepast" worden aan onze persoonlijke sociale plaats in de maatschappij. Zelf ben ik bij een grote wereldomvattende maatschappij werkzaam, die reeds een persoonsgebonden ECARD gebruikt, om mij toegang te verlenen tot -alleen- die sectoren die voor mij toegankelijk mogen zijn. Ook staat er al in wat mijn religieuze verbondenheid is. Deze zal, als straks dit gegeven afhankelijk wordt van de One World Order Staat, getoetst worden aan dat wat Rome bedoelt met haar definitie van geloof.
Mocht ik het nog meemaken, dan zal ik zeker uitgestoten worden van deze maatschappij, zoals bijv. de Joden in WO II. Want immers nu al ben ik een feitelijke bijwoner en vreemdeling in deze wereld; en voel dat dan ook zo!
Goed, dat ik dat al weet, des te eenvoudiger zal het zijn om mijn keuze dan te mogen openbaren; ondanks het feit dat ik nog elkje dag mijn zonden moetr belijden!