Auteur Topic: kopen en verkopen  (gelezen 997 keer)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Gepost op: december 27, 2003, 11:35:16 pm »
In ‘Hacker’s guide’ pag 174 (Ned. vert.) staat:

De technologie verandert onze maatschappij in een hoog tempo en persoonlijke privacy verdwijnt daarbij. Internet zal dat proces alleen maar versnellen.

Veel banken maken al gebruik van biometrie om klanten te identificeren. Het proces is huiveringwekkend. Om geld op te nemen moet u uw retina of vingerafdruk laten scannen zodat uw identiteit kan worden vastgesteld. Deze technologie is al op de markt voor pc’s en het verkooppraatje klinkt verlokkend. Hebt u er tenslotte niet genoeg van dat iedere keer een wachtwoord moet invoeren als u uw machine boot of op Internet inlogt?

Binnenkort zal biometrische identificatie ook worden gebruikt bij online e-commerce. Voordat u dit boek dichtslaat, zou ik u willen vragen hier eens heel goed over na te denken: stelt u zichzelf eens de situatie over 10 jr . Elke gebruiker heeft dan een unieke, digitale ID die is gebaseerd op een cryptograf. waarde. Die waarde is een 32-bits- of 64-bitsgetal dat is afgeleid van de fysieke kenmerken van uw gezicht of uw rechterhand. Zonder dat getal kunt u niets kopen of verkopen. Is het eenmaal zover, bedenk dan dat u dat hier voor het eerst hebt gelezen.

Is dit al niet beschreven in de Openbaringen?
Komt dit er nu aan?
Wat moet onze houding zijn?
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2003, 11:55:25 pm »
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Marloes

• Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2003, 11:56:33 pm »
Zolang zo'n systeem niet gebruikt wordt om bepaalde bevolkingsgroepen (bijv christenen) uit te sluiten van handel & maatschappij zou ik er denk ik geen problemen mee hebben (hooguit uit oogpunt van privacy; als je voor alle handelingen 1 nummer hebt en alle systemen gekoppeld worden heb je nog maar weinig privacy over).
[Prediker 7:29]

Marloes

• Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #3 Gepost op: december 27, 2003, 11:57:40 pm »

quote:

op 27 Dec 2003 23:55:25 schreef cheese:
schopje naar:
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=988 :?
Nee, ik vind dit toch weer anders dan het getal 666; de discussie gaat nl. niet over de vraag of die streepjescodes de waarde 666 opleveren. Wel bedankt voor de tip ;).
[Prediker 7:29]

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2003, 12:03:08 am »
Het wordt een beetje George Orwell  "1984" achtig

Op zich  is er misschien niet zo veel tegen, het probleem is dat de  machthebbers meestal niet tegen zo veel macht kunnen en inderdaad bepaalde bevolkingsgroepen in de gaten gaan houden of uitsluiten. En vooral om zichzelf te verrijken.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2003, 12:24:10 am »
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #6 Gepost op: december 28, 2003, 12:51:52 am »
Weer een manier om coruptie te voorkomen, na de afaire euro bestaat er ook al geen zwart geld circuit meer. Dus zal het een onodige last worden.

Voor de rest ik vind het verplicht dragen van indentificatie papieren al een beetje 40-45 verhaal. Maar goed we hebben nu ook weer euthanasie ingesteld, en dat vind met tegenwoordig ook al normaal.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #7 Gepost op: december 28, 2003, 10:50:41 am »
Idd, er zijn zaken die vroeger ook al voorkwamen. Toen was het trouwens vaak ook slecht, zoals in 40-45. De duitsers wisten in Ned. de Joden goed te vinden.
Alleen wordt nu alles geleidelijker ingevoerd, waarbij in de discussie naar voren komt dat als je niet doet wat de vooruitgang biedt je nog slechter af bent. M.a.w. we worden zo'n beetje gedwongen richting ....
Nu zijn we nog onder een democratie met goede bedoelingen, maar wat als dat verandert? Al het goede kan dan wel eens erg tegen ons gebruikt worden. Er zullen dan misschien wel weinig mensen tegen zijn, het gros is het ens met de veranderingen dan, en die tegenstribbelaars zijn maar lastig en kunnen dan maar niet kopen of verkopen: eigen schuld, dikke bult.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

vaneccles

• Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #8 Gepost op: december 28, 2003, 02:50:33 pm »
Ik ben van mening,dat je,na 'gedegen vooronderzoek',genoeg op tafel kunt krij-
gen om de huidige regering naar huis te sturen.
En dan?
Weg uit de E.U.?
"Terug naar bijbelse normen en waarden"?(herinvoering van steniging?) :?

Het angstige,inderdaad,is dat het nu lijkt alsof de mensen het straks zullen toejui-
chen gebrandmerkt te worden.

Als je ook maar enige kennis hebt van Openbaringen,dan krijg je nu wel aardig
wat 'wedstrijdspanning',zeg maar.. ;)
Serieus:vraag God wat je hiervan moet denken.
En hou je regering in de gaten!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #9 Gepost op: december 30, 2003, 12:59:10 pm »

quote:

di 30 dec 2003 De Stentor 'De drie'

Proef met verfijnd paspoort

Den Haag - In zes grote gemeenten wordt volgend jaar augustus begonnen met een proef zogeheten biometrische kenmerken in paspoorten en identiteitsbewijzen. Het gaat om de digitale gelaatsscan en de digitale vingersscan. Na een proefperiode van zes maanden wil minister De Graaf (bestuurlijke vernieuwing) bekijken of de kenmerken definitief kunnen worden ingevoerd voor alle nieuwe paspoorten.

Zijnkind

• Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #10 Gepost op: december 30, 2003, 01:28:12 pm »
Wat betreft privacy is het nu al huilen. Hoe vaak ik nu al gerichte enquetes aan huis krijg (u bent X en u hebt 2 kids?) Voor iemand die een beetje moeite doet is er veel te achterhalen (zelfs je geloof).
Iets anders is het aannemen van het teken van het beest. Als je dit als een letterlijk zegel beschouwt dan kan ik me indenken dat dit soort technologie je angstig maakt. Eerder is al gezegd dat het dan wel duidelijk een keuze moet inhouden voor of tegen de Heer. Dat kan ik op dit moment er nog niet uithalen.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #11 Gepost op: december 31, 2003, 12:37:43 am »

quote:

op 30 Dec 2003 13:28:12 schreef Zijnkind:
Wat betreft privacy is het nu al huilen. Hoe vaak ik nu al gerichte enquetes aan huis krijg (u bent X en u hebt 2 kids?) Voor iemand die een beetje moeite doet is er veel te achterhalen (zelfs je geloof).

Een bijna onbekend iemand is via internet bijna helemaal te traceren.

quote:

op 30 Dec 2003 13:28:12 schreef Zijnkind:
Iets anders is het aannemen van het teken van het beest. Als je dit als een letterlijk zegel beschouwt dan kan ik me indenken dat dit soort technologie je angstig maakt. Eerder is al gezegd dat het dan wel duidelijk een keuze moet inhouden voor of tegen de Heer. Dat kan ik op dit moment er nog niet uithalen.

Deze kwestie van kiezen komt als de gelovigen zijn opgenomen in de hemel.
Zie topic http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=343

Nu heb je als het goed is al gekozen en dus hoef je niet bang te zijn, maar wel waakzaam zoals de wijze maagden die uitkijken naar de komst van de bruidegom.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
kopen en verkopen
« Reactie #12 Gepost op: januari 05, 2004, 09:27:34 am »
Het niet kopen of verkopen moeten we zien in een realistisch perspectief. Ik ken één geval waarbij een Sabbatvierende Christen,openlijk werd uitgesloten van de aankoop van een woning, omdat hij niet de zondag vierde als de dag des Heeren. Bacchiocchi, de man die het boek schreef; van Sabbat naar Zondag, verbaasde zich er over dat dit in Nederland kon gebeuren. Let wel; de chipcard, die meer en meer ingang vindt in alle regionen van ons maatschappelijke en vooral economische bestel, zal uiteindelijk "aangepast" worden aan onze persoonlijke sociale plaats in de maatschappij. Zelf ben ik bij een grote wereldomvattende maatschappij werkzaam, die reeds een persoonsgebonden ECARD gebruikt, om mij toegang te verlenen tot -alleen- die sectoren die voor mij toegankelijk mogen zijn. Ook staat er al in wat mijn religieuze verbondenheid is. Deze zal, als straks dit gegeven afhankelijk wordt van de One World Order Staat, getoetst worden aan dat wat Rome bedoelt met haar definitie van geloof.
Mocht ik het nog meemaken, dan zal ik zeker uitgestoten worden van deze maatschappij, zoals bijv. de Joden in WO II. Want immers nu al ben ik een feitelijke bijwoner en vreemdeling in deze wereld; en voel dat dan ook zo!

Goed, dat ik dat al weet, des te eenvoudiger zal het zijn om mijn keuze dan te mogen openbaren; ondanks het feit dat ik nog elkje dag mijn zonden moetr belijden!