quote:
op 07 Jan 2004 11:37:04 schreef Picardijn:
Zo'n 20% van de mensen zouden zijn gestopt met roken, naar de waarschijnlijkheid van nipo dit na een informatie ronde bij 1800 mensen.
Dus welke roker is gestopt met roken? Ondervind men hier problemen mee?
Jaren geleden ben ik al gestopt met roken, in het begin was het wel wat lastig, (ik rookte 3 pakjes shag in de week) maar de drang naar een sigaret werd steeds minder, en op een gegeven moment is die drang er helemaal niet meer en vraag je je af waarom er nog mensen zijn die roken.

:-7
Ik zou zo zeggen: gewoon stoppen, en leef met de dag, niet te ver vooruit kijken, als je één dag gestopt bent, moet twee dagen ook lukken, als je één week gestopt bent, moet twee weken ook lukken, en met die gedachte ga je gewoon door.
Probeer in de eerste periode zoveel mogelijk plekken te mijden waar gerookt wordt, en als je het even moeilijk krijgt, stop met de dingen waar je mee bezig bent en ga een eind lopen of zo. Zorg er ook voor dat je altijd iets te eten bij je hebt. (snoep, veel snoep)
Mijn motto was: als er junkies zijn die kunnen afkicken, moet ik toch zeker ook wel kunnen stoppen met roken.
Achteraf stelde het niks voor.

Succes !
O ja,
iedere keer dat je weer begint met roken, maak je het jezelf alleen maar moeilijker, want je weet dat er weer een periode komt dat je er weer af wilt, en juist die eerste dagen zijn het lastigste.