quote:
op 07 Jan 2004 17:12:55 schreef Wilhelmina:[...]
Waarom doen dan zoveel gereformeerden zo veel moeite om aan te tonen dat het niet meer voor deze tijd is, en door Paulus zelfs afgeraden zou worden?

Ik lees hier zelrfs ergens dat 90% van de tongensprekers een neptaal, of zelfs een demonische taal zouden bezigen.
Als gereformeerden daar anders over denken waarom gaat niemand daar dan tegenin?
Ik denk altijd , wie zwijgt, stemt toe.
Nou ja, we zijn er weer hoor.

Tja, ik zou kunnen zeggen waarom moet er zo de nadruk op worden gelegd. Paulus is toch helder in zijn brief aan de Corinthiërs of men nu wel of niet in tongen spreekt. Als men de liefde niet heeft is het allemaal geen snars waard.
Kortom ik vraag me altijd af waarom dat in 'tongen spreken' nu zo'n hot item moet zijn.

Maar dit is erg off-topic.
Overigens de discussie in Gereformeerd Leven zijn en blijven toegangelijk voor iedereen. Ik vind de 'tongen spreken' discussie ook een slecht voorbeeld van dat je geen toegang meer zou hebben. Ook binnen de gereformeerden heb je een groep die erg neigt naar de evangelischen en een groep die erg neigt naar de meer behoudende kant.
We hebben ook de discussies gehad over bepaalde synodebesluiten en om oa daar meer lijn in te houden is mede gekozen voor deze structuur en dit subforum. En over alle onderwerpen kunnen ook niet gereformeerden zinnige zaken zeggen die soms zeer schriftuurlijk zijn. Kortom wij maken niet de scheiding van schapen en bokken dat doen uiteindelijk de personen zelf.