BT e te Ee schreef dit;
@@Streef naar de hoogste gaven, uitstreken dat is je zelf ook open stellen voor God je wilt toch tot God komen daar kan jeje voor openstellen en dat kan je ook verwoorden naar uitstrekken naar God je wilt zo graag gaven van God. dit bedoel je toch Mientje?
--------------------------------------------------------------------------------
En jij kunt jezelf open stellen. Volgensd mij niet. Lees de geschiedenis van Lydia maar. EN GOD OPENDE HAAR HART. Dat kun je niet zelf. Je kunt jezelf niet openstellen. Je kunt een keuze maken of je opgesteld wilt worden.
En wie en waar, dat is Gods plan waar we niets van weten. @@
Ten eerste hoeven wij NERGENS naar te streven. Want God zegt hierover;
De Heilige Geest brengt de wedergeboorte tot stand (Joh. 3:3-8)
Hij vernieuwd ook het beeld van God in de mens (2 Kor. 3:18)
De waarheid waarin de HG leidt is in harmonie met de Bijbel (Jes. 8:20 en Joh. 14:26 en 25:26,27)
Hij stelt de trouwe navolger van Jezus' te getuigen van Hem (Hand. 1:

1 Corinthiërs 2
4 De woorden waarmee ik u over Jezus Christus vertelde, waren niet scherp en overtuigend. Maar u ervoer dat het uit mijn hart kwam en God liet er kracht van uitgaan.
5 Want uw geloof moet niet gebaseerd zijn op menselijke wijsheid, maar op kracht van God.
6 Wat wij zeggen, is wijsheid voor de gelovigen die het begrijpen. Deze wijsheid is niet van deze wereld, noch van haar leiders, die eens ten val komen.
En hiermee is de tongentaal, zoals sommigen zogenaamd ervaren, NIET uit de Heer van de Hemel, want;
1 Corinthiërs 2
15 Met de geestelijke mens is het anders. Die kan alles doorzien, maar kan zelf op zijn beurt niet door de natuurlijke mensen doorzien worden.
16 Bovendien staat er in de Boeken: "Wie kent de gedachten van de Here? Wie zou Hem raad kunnen geven?" Wij kennen Christus door ons geloof.
-WIE KENT DE GEDACHTEN VAN DE HERE-