Auteur Topic: [Weblog] Does  (gelezen 13205 keer)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #200 Gepost op: februari 02, 2004, 04:46:52 pm »
wat een lulverhaal trouwens, je wist dat Daisy in R'dam was. Maar goed, komt vaker voor dat je de dingen hier wat overdreven neerzet.. who cares, het boeit de lezer...  
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #201 Gepost op: februari 02, 2004, 05:31:33 pm »
quote:
op 02 Feb 2004 16:46:52 schreef Joesoef:
wat een lulverhaal trouwens, je wist dat Daisy in R'dam was. Maar goed, komt vaker voor dat je de dingen hier wat overdreven neerzet.. who cares, het boeit de lezer...  

Duh!!

Jij ziet geen verschil tussen een geintje en of ik het werkelijk nog meen ook.
You are so .... (Zucht nevermind).. ik kan wel om je lachen.

Dat je er nog op reageert ook! (Zoals ik ook al voorspelt).

Kunnen we Joesoef niet een award geven? Happerdehaphap-award?

Toevoeging:

Aan mijn smily-gebruik in het stukje kan je afleiden dat ik een grapje maak.
Live vanuit de luie stoel

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #202 Gepost op: februari 02, 2004, 06:21:25 pm »
Het gaat er ook helemaal niet om dat ik niet inzie dat je een grapje maakt.. Ben niet dom.. Maar het is gewoon leuk om er op in te gaan aangezien jij dat daarna ook weer doet...  

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #203 Gepost op: februari 02, 2004, 06:58:16 pm »
quote:
op 02 Feb 2004 18:21:25 schreef Joesoef:
Het gaat er ook helemaal niet om dat ik niet inzie dat je een grapje maakt.. Ben niet dom.. Maar het is gewoon leuk om er op in te gaan aangezien jij dat daarna ook weer doet...  

Het siert ons.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #204 Gepost op: februari 02, 2004, 08:16:53 pm »
vicieuze cirkel ofzo..    (weet ik veel hoe je dat schrijft )

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #205 Gepost op: februari 04, 2004, 11:07:13 am »
Je hebt een week vrij...

Maandag

Maandag ben ik naar school gegaan van half 9 tot 12 uur. Dat is mijn vaste tijd op maandag. Nu zat ik te twijfelen want volgens mij was het bufferweek (is een tentamenweek). Maar toch tijd uitgezeten en er was haast niemand en iedereen zat me ook schaapachtig aan te kijken wat ik nu eigenlijk aan het doen was. 12 uur lekker naar huis en beetje niks doen en kamer opruimen. De maandag was weer voorbij en was zeer vruchtbaar.

Dinsdag

Dinsdag besloot ik weer naar school te gaan maar ik zou nu eens vragen of ik ook een bufferweek zou hebben want ik vond het die maandag wel raar. En ja hoor: "Arjen, je bent de hele week vrij hoor ijverige vent." Ik moest eens lachen en vroeg voor de gein aan hun of ze die uren van maandag in een normale week konden aftrekken van het andere aantal uren. Hier op kreeg ik het antwoord dat ik nog lang niet het aantal uren heb gedraait dat ik statistisch gezien nog in moet halen. Dat duurt wel een jaar of 1,5 Arjen dus ik zou maar snel weg gaan. Al lachend en fluitend vertrok ik weer van school.

Tja, wat nu te doen? Naar Rotterdam nog even de felbegeerde K-Swiss sneakers kopen maar had even geen zin. In Rotterdam heb je ook een Brittain. En dat is wat ik woensdag ga doen. Ik besloot het sport outfit weer aan te doen en lekker te gaan jokken. 8 km meer had ik geen zin in en het was toch een hele domper die 8 km. Ze waren zwaar want ik had een tijdje niks gedaan. Conditie opbouwen is heel zwaar en een lang proces maar conditie afbouwen is een kwestie van een paar dagen! Het is niet eerlijk!!

's Avonds catechisatie gehad en daar ging het over belijdenis doen. Mijn mening over belijdenis schiet bij iedereen daar in het verkeerde keelgat want op een gegeven moment gingen ze me afkappen. Doe ik aan dwaalleer? Nee toch? Nee helemaal niet, maar ik zie het anders.

Avondmaal is in de GKV een "diploma" waarmee je toegang krijgt tot het avondmaal. Maar ik belijdt Christus ook en wil ook mijn leven richten op hem maar ik mag niet aan het avondmaal!! Omdat ik heen Ja heb gezegd op het avondmaalsformulier. Wat een flauwekul!! Nu is dat formulier er om ja te zeggen op de leer die de GKV hanteerd. Maar als ik nu gewoon voor in de kerk spontaan ga staan en ik belijdt Christus dan is het opeens niet goed! Dan wijk ik af van de leer? Zo kwam het wel op mij over.

Orgel van onze kerk

Ik kom ook niet zo vaak op catechisatie omdat veel dingen tegen mijn gevoel in gaan. Ik snap dat allemaal niet zo al die stromingen. 1 kerk, 1 God. Nee in Nederland is het zo: 3000 kerken, 1 God. De GKV zie ik lang niet met een andere kerk samengaan want de leer is er heilig. Formulieren zijn onaantastbaar. Toevoegingen hebben we wel maar iets afschaffen, dat is uit den boze!

Ik kan er niet mee over weg. Reden dat ik geen belijdenis ga doen. Ik wil mijn geloof belijden met een meer dan alleen een ja. Ja is zo makkelijk, ik wil zeggen tegen mensen hoe ik God heb leren kennen en hoe ik hem belijdt en ervaren heb. Dat wil ik niet alleen door die sullige "Ja". Nee... dat maakt totaal geen inpact op mensen. Eerst dat formulier en dan een sullig antwoord geven. Ik wil geloofsbelijdenissen!~

Woensdag

Net uit bed en straks naar Breda. Cadeautje afgeven bij zus en even de stad in om wat te kopen. Word een leuke dag dit!!

Marloes

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #206 Gepost op: februari 04, 2004, 11:11:45 am »
quote:
op 04 Feb 2004 11:07:13 schreef Does:
Ja is zo makkelijk, ik wil zeggen tegen mensen hoe ik God heb leren kennen en hoe ik hem belijdt en ervaren heb. Dat wil ik niet alleen door die sullige "Ja". Nee... dat maakt totaal geen inpact op mensen. Eerst dat formulier en dan een sullig antwoord geven. Ik wil geloofsbelijdenissen!~

Alleen van jezelf, of ook van anderen? Kun je dan niet zelf een getuigenis geven van hoe je bent gaan geloven oid? Ik heb dat wel meer gehoord, gebeurt in andere GKV-kerken wel (als degene die belijdenis doet dat wil).
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #207 Gepost op: februari 04, 2004, 11:13:15 am »
quote:
op 04 Feb 2004 11:11:45 schreef Marloes:
[...]

Alleen van jezelf, of ook van anderen? Kun je dan niet zelf een getuigenis geven van hoe je bent gaan geloven oid? Ik heb dat wel meer gehoord, gebeurt in andere GKV-kerken wel (als degene die belijdenis doet dat wil).

Ja ok dat is ook zo, maar ik ben bang dat in onze kerk daar geen ruimte voor gevonden kan worden. Nu zij de dominee van wel maar ik zit al 20 jaar in deze kerk en ik denk dat het word gezien als te nieuw. Tja, moeilijk te omschrijven.

Wil van anderen ook geloofsbelijdingen horen, dat vind ik een stuk intressanter en beter dan alleen een JA-woord op het formulier.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #208 Gepost op: februari 04, 2004, 11:15:48 am »
quote:
Ik kan er niet mee over weg. Reden dat ik geen belijdenis ga doen. Ik wil mijn geloof belijden met een meer dan alleen een ja. Ja is zo makkelijk, ik wil zeggen tegen mensen hoe ik God heb leren kennen en hoe ik hem belijdt en ervaren heb. Dat wil ik niet alleen door die sullige "Ja". Nee... dat maakt totaal geen inpact op mensen. Eerst dat formulier en dan een sullig antwoord geven. Ik wil geloofsbelijdenissen!~

Kom in Amersfoort - De Horsten belijdenis doen . Daar zijn dat soort dingen wel mogelijk. Als je wil mag je je hele bekeringsverhaal vertellen als je daarnaast maar 'ja' zegt op de vragen uit het formulier. Dat laatste is kerkrechtelijk nu eenmaal zo geregeld, maar in zo'n belijdenisdienst zou voldoende ruimte gemaakt kunnen worden om ook andere elementen een plek te geven. IMHO een beetje een rare opstelling dus van je kerkenraad in Rotterdam; though ik daar van anderen ook wel eens niet zulke positieve geluiden over gehoord heb.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #209 Gepost op: februari 04, 2004, 11:17:52 am »
quote:
op 04 Feb 2004 11:15:48 schreef Harm:
[...]

Kom in Amersfoort - De Horsten belijdenis doen . Daar zijn dat soort dingen wel mogelijk. Als je wil mag je je hele bekeringsverhaal vertellen als je daarnaast maar 'ja' zegt op de vragen uit het formulier. Dat laatste is kerkrechtelijk nu eenmaal zo geregeld, maar in zo'n belijdenisdienst zou voldoende ruimte gemaakt kunnen worden om ook andere elementen een plek te geven. IMHO een beetje een rare opstelling dus van je kerkenraad in Rotterdam; though ik daar van anderen ook wel eens niet zulke positieve geluiden over gehoord heb.

Ik zit nu nog in Terneuzen schat.
Ik ga trouwens ook niet in Terneuzen belijdenis doen, dat staat voor mij alvast. Weet uberhaupt niet eens of ik ooit belijdenis ga doen.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #210 Gepost op: februari 04, 2004, 11:24:04 am »
opzouten, je mist je bus  

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #211 Gepost op: februari 04, 2004, 12:03:17 pm »
quote:
op 04 Feb 2004 11:24:04 schreef Joesoef:
opzouten, je mist je bus  

Lol, meerijden met mijn tante. Scheelt me weer een hoop tijd. Zeg zo'n 45 minuten.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #212 Gepost op: februari 04, 2004, 12:19:15 pm »
Ik kan me het echt heel erg goed voorstellen, het wordt zo onpersoonlijk gemaakt! Terwijl de "bekeringsverhalen" juist ook voor de anderen in de gemeente een echte bemoediging kunnen zijn. Kijk hoe God werkt!

Jouw dominee zou eens met Zwevers dominee moeten praten, die lijkt me best wel relaxed. Bij ons zou er denk ik ook wel zeker een alternatieve invulling aan gegeven kunnen worden.

Je zou bijvoorbeeld kunnen voorstellen om er een speciale dienst van te maken, waarbij alle lui die belijdenis gaan doen eerst kort iets vertellen over hoe ze persoonlijk voor God hebben gekozen enzo. Dat lijkt me heel gaaf. En dan kun je daarna altijd nog wel Ja zeggen op het formulier daar zou ik dan niet zo heel veel moeite meer mee hebben.

Waarschijnlijk gaan ze dan zeggen, ja zo wil iedereen wat en anderen vinden het misschien stom en we zijn toch samen gemeente, maar dan vind ik dat jij kunt zeggen: ja, we zijn samen gemeente, op dit moment treden wij daarin toe, dat is een belangrijk moment, mogen we dan misschien voor één keer een beetje een persoonlijke noot geven aan het geheel? Op die dag zeg je in het openbaar "ja" tegen God, niet (zo zeer) tegen de GKV, hoewel de kerk en de gemeente waarin het plaatsvindt natuurlijk belangrijk is.

Niet voor niets trouwen heel veel stelletjes die ik ken niet in de GKV maar in een zelf-georganiseerde samenkomst (hebben wij ook gedaan) omdat er in de GKV totaal geen ruimte is voor persoonlijke invulling van de dienst, terwijl een kerkelijk huwelijk toch ultiem van jullie en van God is, met de gemeente als "publiek", getuigen. En dan mag je niet eens meebepalen welke liedjes er worden gezongen!

Nou succes ermee.
Bombus terrestris Reginae

Marloes

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #213 Gepost op: februari 04, 2004, 12:20:26 pm »
quote:
op 04 Feb 2004 11:15:48 schreef Harm:
Daar zijn dat soort dingen wel mogelijk.

Ik begreep dat 't bij Does in de kerk in principe ook mogelijk is maar nog nooit gebeurd is. Dan zou het misschien leuker zijn als de hele groep meedoet ('t hoeven maar 2 zinnetjes te zijn, een preek van 30 minuten, 3 punten en een toepassing is niet echt nodig).. Heb je de primeur ook
Maar eerst maar 's beslissen dan of je wel belijdenis wilt doen Does, lijkt me toch wel handig om te weten :-7

Marloes

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #214 Gepost op: februari 04, 2004, 12:25:04 pm »
quote:
op 04 Feb 2004 12:19:15 schreef Bumblebee:
Niet voor niets trouwen heel veel stelletjes die ik ken niet in de GKV maar in een zelf-georganiseerde samenkomst (hebben wij ook gedaan) omdat er in de GKV totaal geen ruimte is voor persoonlijke invulling van de dienst, terwijl een kerkelijk huwelijk toch ultiem van jullie en van God is, met de gemeente als "publiek", getuigen. En dan mag je niet eens meebepalen welke liedjes er worden gezongen!

Da's eigenlijk meer iets voor jouw weblog Maar toen wij trouwden hebben we zelf een liturgie samengesteld, die ter beoordeling naar de predikant gestuurd die nog eea heeft aangepast (met uitleg waar we ons wel in konden vinden) en de liturgieboekjes hebben we ook zelf gemaakt daarna. Ik weet niet hoe het in jullie kerk zit met zingen uit 't Liedboek ed (daarvan mag je hier normaalgesproken 1 lied zingen per kerkdienst, maar dat was voor ons voldoende gezien het aantal bevindelijk-geref. gasten) maar in overleg met de predikant kun je daar gewoonlijk toch wel uitkomen, denk ik. Ook heb ik gehoord van trouwdiensten waarin niet het formulier werd voorgelezen maar de inhoud daarvan in de preek werd verwerkt, ze hoefden alleen nog 'ja' te zeggen cq de belofte uit te spreken. Als dat in een trouwdienst kan moet dat in een belijdenisdienst ook kunnen - het zijn allebei 'echte' erediensten. Gewoon voorstellen...

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #215 Gepost op: februari 04, 2004, 12:33:39 pm »
quote:
op 04 Feb 2004 12:25:04 schreef Marloes:
Da's eigenlijk meer iets voor jouw weblog Maar toen wij trouwden hebben we zelf een liturgie samengesteld, die ter beoordeling naar de predikant gestuurd die nog eea heeft aangepast (met uitleg waar we ons wel in konden vinden) en de liturgieboekjes hebben we ook zelf gemaakt daarna.

Was dat wellicht ds. R. te GO?
Kijk, zij zaten met ds. J. te GW.

Even eerlijk zijn: wij hadden een zelfgemaakte samenkomst omdat ik geen lid van de GKV was en dan mocht ik dus sowieso niet in de GKV trouwen. Het verhaal dat er niets mocht is dus van twee andere stellen afkomstig die allebei dezelfde ervaring hadden. ("nee").

(Haal deze post maar weg als je 't hebt gelezen want te herkenbaar enzo en past idd niet echt in Does zijn weblog)

Marloes

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #216 Gepost op: februari 04, 2004, 12:36:31 pm »
(Nee, ds H te GW, nu SP)

Marloes

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #217 Gepost op: februari 04, 2004, 12:43:01 pm »
offtopic:Bumblebee, ik heb net een nieuw topic geopend: Huwelijk met niet-GKV'er mogelijk in GKV?.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #218 Gepost op: februari 04, 2004, 01:53:56 pm »
quote:
op 04 Feb 2004 12:19:15 schreef Bumblebee:

offtopic:Dit is echt onzin Bumblebee. In ieder geval als je dit zo generaliserend stelt. Ik heb de laatste jaren heel wat kerkelijke huwelijksbevestigingen meegemaakt en (bijna) elke keer barste het zowat van de persoonlijke invulling. Als je je maar ietwat schikt naar de GKV-'gebruiken' en er ietwat creatief mee omgaat is er heel wat mogelijk over het algemeen, al zal dat in/bij de ene gemeente/dominee meer zijn dan in/bij de andere.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #219 Gepost op: februari 04, 2004, 01:56:04 pm »
Ik reageer even in het andere topic, want Does zijn weblog wordt mishandeld op deze manier.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #220 Gepost op: februari 04, 2004, 07:33:52 pm »
quote:
op 04 Feb 2004 13:56:04 schreef Bumblebee:
Ik reageer even in het andere topic, want Does zijn weblog wordt mishandeld op deze manier.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #221 Gepost op: februari 04, 2004, 08:47:39 pm »
Hey Does,

Je moet gewoon zeggen dat je het niet eens bent met de kinderdoop, en na 3 gesprekken van 2 uur laten ze je gelukkig tóch toe, en dan heb je uiteraard ineens zoveel haast om lid te worden dat je niet samen met allemaal anderen belijdenis hoeft te doen.

Dus dan kun je tijdens die dienst prima in je eentje een belijdenis doen Of eventueel ook nog weer in het kerkblaadje zoals bij mij gaat gebeuren.

Die dominee wilde zelfs nog wel de belijdenisvragen aanpassen/aanvullen (!) maar dat vond de kerkenraad toch niet zo'n wijs idee. Maar ja die dominee die ik heb is volgens mij net 30, dus die kan ik gewoon met "jij" aanspreken...
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #222 Gepost op: februari 04, 2004, 10:48:57 pm »
De mijne spreek ik altijd aan met: "eeh ouwe!!"

Macguinness

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #223 Gepost op: februari 05, 2004, 11:48:27 am »
quote:

Op zich best wel mooi dat je je geloof tegenover de gemeente wil belijden en dat je wilt vertellen hoe je God hebt leren kennen, een aantal jaren geleden deed iemand bij ons in de kerk dat ook, hij haalde een papiertje uit z'n zak en begon met zijn bekeringsverhaal en hoe hij God had leren kennen, en hij besloot zijn "preek" met een echt "amen".

De 10 andere jongeren zeiden alleen maar "ja" en vielen een beetje in het niet bij het verhaal van die jongen.

De gemeente was laaiend enthausiast over zijn getuigenis, en iedereen had het er savonds bij de koffie over.

Opzich niks mis mee, maar niet iedereen kan dat, sommige mensen zijn nou éénmaal niet zo welbespraakt, en zij moeten niet het idee krijgen dat hun belijdenis niet zo veel voorsteld omdat zij alleen maar "ja" gezegd hebben.
En je "verhaal" vertellen kan ook één op één, of in een heel klein groepje.
Dat is net zo mooi.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #224 Gepost op: februari 05, 2004, 12:01:29 pm »
quote:
op 05 Feb 2004 11:48:27 schreef macguinness:
[...]

Op zich best wel mooi dat je je geloof tegenover de gemeente wil belijden en dat je wilt vertellen hoe je God hebt leren kennen, een aantal jaren geleden deed iemand bij ons in de kerk dat ook, hij haalde een papiertje uit z'n zak en begon met zijn bekeringsverhaal en hoe hij God had leren kennen, en hij besloot zijn "preek" met een echt "amen".

De 10 andere jongeren zeiden alleen maar "ja" en vielen een beetje in het niet bij het verhaal van die jongen.

De gemeente was laaiend enthausiast over zijn getuigenis, en iedereen had het er savonds bij de koffie over.

Opzich niks mis mee, maar niet iedereen kan dat, sommige mensen zijn nou éénmaal niet zo welbespraakt, en zij moeten niet het idee krijgen dat hun belijdenis niet zo veel voorsteld omdat zij alleen maar "ja" gezegd hebben.
En je "verhaal" vertellen kan ook één op één, of in een heel klein groepje.
Dat is net zo mooi.

En dus moeten degenen die wél over Gods grote daden in hun leven kunnen vertellen, mét ook nog eens schitterende gevolgen (gemeente heeft het er later nog over - het maakt dus blijkbaar indruk als je over Gods werk vertelt) hun mond maar houden, omdat niet iedereen zo goed kan spreken?  

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #225 Gepost op: februari 05, 2004, 12:20:33 pm »
quote:
op 05 Feb 2004 11:48:27 schreef macguinness:

Opzich niks mis mee, maar niet iedereen kan dat, sommige mensen zijn nou éénmaal niet zo welbespraakt..

Ik zou ook het liefst mijn verkering ehh bekeringsverhaal publiceren in het plaatselijke kerkblad, en mijn belijdenisgeschrift afhalen bij de kerkelijke administratie. Maar ja, zo werkt 't niet he?  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #226 Gepost op: februari 05, 2004, 12:30:01 pm »
Weblogs en columns / [Weblog] Does

(Dank u)

Macguinness

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #227 Gepost op: februari 05, 2004, 01:13:23 pm »
quote:
op 05 Feb 2004 12:01:29 schreef Mezzamorpheus:
[...]

En dus moeten degenen die wél over Gods grote daden in hun leven kunnen vertellen, mét ook nog eens schitterende gevolgen (gemeente heeft het er later nog over - het maakt dus blijkbaar indruk als je over Gods werk vertelt) hun mond maar houden, omdat niet iedereen zo goed kan spreken?  

Nee ! Maar je moet de drempel niet te hoog maken voor mensen die dat niet kunnen, die dan wellicht denken: Dat durf ik niet voor een volle gemeente of ik heb geen spectaculair bekeringsverhaal en dus doe ik maar geen belijdenis.

Een simpel "ja" is, als het uit je hart komt, voldoende.

(sorry Does, moest het ff kwijt)

fransje

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #228 Gepost op: februari 05, 2004, 01:33:46 pm »
Citaat
op 05 Feb 2004 13:13:23 schreef macguinness:
[...]

Nee ! Maar je moet de drempel niet te hoog maken voor mensen die dat niet kunnen, die dan wellicht denken: Dat durf ik niet voor een volle gemeente of ik heb geen spectaculair bekeringsverhaal en dus doe ik maar geen belijdenis.

Een simpel "ja" is, als het uit je hart komt, voldoende.

Helemaal mee eens. toen mijn dochter ( tienermoeder met een zware tijd achter de rug ) haar belijdenis deed kon ze natuurlijk ook een geweldige getuigenis geven maar die durf had ze niet.
Als we daar meer op aan hadden gedrongen had ze denk ik nog geen belijdenis gedaan.
En als de mensen er s`avond op de koffie nog over zo`n speciale getuigenis hebben hoop ik dat ze het wel in zien dat achter ieder persoon die belijdenis doet een verhaal/getuigenis zit. God gaat met ieder zijn weg en bij de een is het een adembenemend verhaal en bij de ander kan het maar een eenvoudig verhaal zijn.
Maar voor allemaal geld dat het weer een wonder is en een feest in de Hemel.

Ook sorry Does  
sorry, ik ben dislekt, zeker als de emoties wat oplopen.
maar ik doe mijn best.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #229 Gepost op: februari 05, 2004, 01:43:15 pm »
Hahaha, Does z'n weblog begint wel erg on-Does te worden.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #230 Gepost op: februari 05, 2004, 01:50:08 pm »
quote:
op 05 Feb 2004 13:43:15 schreef Pleun:
Hahaha, Does z'n weblog begint wel erg on-Does te worden.

Doe je werk dan, meneer de moderator.    

In Gereformeerd Leven heb ik een nieuw topic gemaakt en alle reacties over persoonlijk getuigen tijdens de belijdenis daarheen gekopieerd.
Ze kunnen dan hier weg (inclusief onze laatste twee posts).

Lijkt het hier weer meer op een weblog.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #231 Gepost op: februari 05, 2004, 01:57:14 pm »
quote:
op 05 Feb 2004 13:50:08 schreef Bumblebee:
[...]

Doe je werk dan, meneer de moderator.    

Ik heb hier geen bevoegdheden, Hommelmeisje.  

Maar vooruit... mensen, alle posts over het doen van belijdenis worden vanaf nu mogelijk verwijderd door een collega. Wil je niet het risico lopen om je tikwerk te verspillen aan een post die verwijderd wordt, klets dan verder over dit onderwerp in de door Marloes geopende draad. edit: ik zie dat die draad weer over iets anders gaat, excuus

Zo goed?  

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #232 Gepost op: februari 05, 2004, 02:03:45 pm »
Helemaal mee eens! Mijn enige punt is dat degenen die wél een getuigenis kunnen/willen geven, niet belemmerd mogen worden onder het mom van dat er anderen zijn die het niet kunnen/willen. Dat moet kunnen zonder dat de een zich uitnemender acht dan de ander, lijkt me zo.

Ook sorry Does. Back to weblog  

Oeps, zie nu pas dat er een nieuw topic is. Kan deze post daar ook heen versleept worden dan?  

Pulpeet

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #233 Gepost op: februari 05, 2004, 02:08:13 pm »
quote:
op 05 Feb 2004 14:03:45 schreef Mezzamorpheus:
Helemaal mee eens! Mijn enige punt is dat degenen die wél een getuigenis kunnen/willen geven, niet belemmerd mogen worden onder het mom van dat er anderen zijn die het niet kunnen/willen. Dat moet kunnen zonder dat de een zich uitnemender acht dan de ander, lijkt me zo.

Ook sorry Does. Back to weblog  

Oeps, zie nu pas dat er een nieuw topic is. Kan deze post daar ook heen versleept worden dan?  

je kunt beter zelf even knippen en plakken. Dan staat jouw naam erbij.

Ik zal zo hier e.e.a. opruimen.

Pulpeet

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #234 Gepost op: februari 05, 2004, 02:20:42 pm »
Enige bijdragen verwijderd.
Met dank aan Bumblebee voor het verplaatsen van de discussie over getuigenis bij belijdenis

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #235 Gepost op: februari 07, 2004, 10:52:54 am »
Even bijtanken...

Vanaf woensdag heb ik geen stukje blog meer lopen spammen. Wat een schande. Nou opzich valt het wel mee want het waren de "persoonlijke bijtank-dagen". Dit wil zeggen dat ik haast geen reet heb lopen uitvoeren. Op woensdag ben ik nog naar Breda gescheurt met de auto van mijn tante (een gare opel Corsa 1.4 maar dat intresseerd niet, het is een leuk scheurbakje). Eenmaal in Breda aangekomen ben ik weer eens langs mijn zus gegaan en heb haar mijn cadeautje maar even overhandigd en daarna ben ik even naar de Brittain gegaan in de stad om even de sneakers van K-Swiss op te halen die ik zo graag wilde hebben. En ja hoor er stonden nog dopere dus die kocht ik dan ook, ze waren alleen 6 euro duurder. Ik dacht: Krijg ik dan ook die cute kassajufrouw er bij? Het spookte even door mijn hoofd om die joke te gaan maken en kijken hoe ze zou reageren maar ik heb het gelaten, eigenlijk wel dom want opzich is een flirt ook wel leuk. Het was een beetje een aso-aziatisch vrouwtje maar dat mag ik wel. Trade Management gericht op Aziatische markt remember.

Die Jappen en Chinezen worden mijn brood later dus waarom al niet nu integreren in hun cultuur? Stout plan want ze is hier waarschijnlijk geboren en is niet eens volbloed Aziatisch. Nu vind ik volbloed Aziaten ook niet echt de types voor mij, er lopen wel leuke rond dat is alles. Wat altijd wel gaaf is in die Brittain winkels etc. is de hip hop die ze draaien. Draaitafeltje, negertje er achter en het klinkt nog dope ook! Ik kan daar wel een tijdje staan en dat alleen al voor de muziek. Sommige kleren daar zijn echt over the top wigger style. Ik hou niet van al die vele kleuren. Ben gelukkig geen Karl Kahni (oid) tegen gekomen. Want dan koop ik mijn kleren al eens niet meer. Dat is echt een rotmerk, daar moet ik echt van huilen als je dat koopt. Blondeer je haard en doe een D12-tattoo op je arm en ga agressieve spui-en met een mic en je hebt succes. Nee, niks voor mij.

Donderdag heb ik lopen uitslapen en heb ik 2 films gehuurd voor de prijs van 1: 1 of andere staatsloterij actie, ik kon er om lachen. The italian job en 2 fast 2 furious. 1 goede en 1 redelijk film. 2 fast 2 furious moest ik gewoon zien gezien het feit ik 1 ook had gezien. En 2 is ook aardig, vooral Eva Mendes. De Suki uit die film mag er ook wel wezen... even een paar plaatjes om een beetje uit leggen wat een aso-Aziaat is:

Een beetje een barbiepoppie lijkt het maar ik vind der best ok. Eva Mendes is ook ok, ook daar een plaatje van dan? Ja, doen we!

Afijn!

De vrijdag was ook zaadloos (dit wil zeggen dat ik niks gedaan heb) en vandaag (zaterdag) ga ik voetballen. Jullie lezen wel hoeveel doelpunten ik gemaakt heb.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #236 Gepost op: februari 09, 2004, 01:47:07 pm »
Misvormde landkaart en slecht ingestudeerde preek

Niet echt veel spannends te melden alleen dat er gister in de kerk een getekende landkaart stond met de tekst: "Zou jij voor Jezus naar een ander land willen?" In de preek kwam dat ding terug en had hij het ook over Cyprus. Laat het nu toeval zijn dat Cyprus vergeten was op die landkaart en dus niet getekend was. Zo ie zo klopte de gehele landkaart niet en dat kriebelt toch enigzins als je zo topgrafisch bent aangelegd als mij. De verhoudingen klopten ook nog een voor geen meter en landen als Malta (dat overigens in de preek ook werd aangehaald) en Nieuw Zeeland misten gewoon en ook Korea moest het vergelden. En de dominee wist ons te vertellen dat Benin in het Zuiden van Afrika lag, nou Benin ligt in de buurt van Nigeria en dat is toch WEST Afrika. Lekkere voorstudie, iets om even aan te halen voor dinsdag op catechisatie maar laat ik er dan weer eens niet zijn want dan ben ik als het goed is op weg naar huis van Rotterdam naar Terneuzen of ik blijf gewoon een nachtje slapen in R'dam. Daar ben ik nog niet uit...

Moet naar een appartement kijken aan de schiedamseweg samen met Tave en co. Dus we zien wel.

Voor nu over en sluiten.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #237 Gepost op: februari 09, 2004, 01:59:45 pm »
Schiedamseweg? leuk... waar? richting Marconi (bluh) of Hist. Delfshaven (cool!) ?
...

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #238 Gepost op: februari 09, 2004, 02:07:54 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 13:59:45 schreef arendpleysier:
Schiedamseweg? leuk... waar? richting Marconi (bluh) of Hist. Delfshaven (cool!) ?

Oei, voor overige informatie verwijs ik je toch naar Tave.
Maar je hoort het zo ie zo wel. Maar eerst even kijken he... wie weet komen we niet eens in aanmerking maar zou wel ok zijn want het is echt goed te doen qua prijs etc. als ik alles zo eens bekijk. Nu nog irl kijken natuurlijk.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #239 Gepost op: februari 09, 2004, 02:45:26 pm »
Schiedamseweg.... leuke buurt. Allemaal allochtonen en veel criminaliteit. Je zal je daar dus niet snel vervelen. Tis wel een perfecte locatie, want je zit zo in het centrum.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #240 Gepost op: februari 09, 2004, 03:13:41 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 14:45:26 schreef Pleun:
Schiedamseweg.... leuke buurt. Allemaal allochtonen en veel criminaliteit. Je zal je daar dus niet snel vervelen. Tis wel een perfecte locatie, want je zit zo in het centrum.

Ik schrik daar echt niet van terug en je moet het allemaal met een korreltje zout nemen.

Edit:

Geld dit beeld niet voor geheel Rotterdam zo langzamerhand? Ook al willen ze het allemaal terugdringen nu.

Macguinness

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #241 Gepost op: februari 09, 2004, 03:17:50 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 13:47:07 schreef Does:
 "Zou jij voor Jezus naar een ander land willen?"

Afgezien van die foute wereldkaart: Zou jij dat willen ?  

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #242 Gepost op: februari 09, 2004, 03:21:08 pm »
quote:
op 09 Feb 2004 15:17:50 schreef macguinness:
[...]

Afgezien van die foute wereldkaart: Zou jij dat willen ?  

Das moeilijk want het is een behoorlijk radicale keuze. Maar misschien zou ik het nog wel willen ook! Maar het is een lastige opgave als je kijkt naar de zendingsreis van Paulus en als je kijkt naar een recenter voorbeeld: Willibrord.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #243 Gepost op: februari 11, 2004, 04:17:54 pm »
Badkuip? Voetenbadje voor iemand als Tave

Na dinsdagochtend opgestaan te zijn (veel te laat, had me verslapen) kom ik aan op school. Word daar aangesproken op het feit dat we een nieuw rooster hebben (wat ik overigens wel wist maar had opzich ook weinig zin om wekker te zetten). Mijn reactie: "Rooster?" Vrouwtje loopt weg en ik vind genade want ze maakt er geen aantekening van. Ik voeg even later toe dat ik vanmiddag niet aanwezig zal zou zijn en ook dat was allemaal best. Eenmaal om 12 uur klaar loop ik naar huis in de veronderstelling dat ik de bus van half 1 wel zou pakken maar die mis ik dus. Dan maar een uurtje later dan ben ik zo rond 4 uur dans le Rotterdam.

De trip van Terneuzen naar M'burg is altijd alles behalve leuk want dat duurt zo lang en ik heb een plashekel aan de bus. Ten eerste zit je er niet lekker in en ten tweede duurt het lang (maar dat had ik al gezegd zeker? ). Ik heb gelukkig een boek bij waarin ik halverwege was: Dennis Rodman - Bad as i wanne be.

Een heus geniaal boek maar gok dat veel mensen dit boek hier niet leuk gaan vinden. Ik heb me altijd al geintresseerd voor ghetto-stuff en zeker voor Basketbal (laatste tijd wat minder want de NBA is nu 1 grote show van wie het mooiste dunkt en dat vind ik nou niet echt intressant). Mensen gaan juist naar het stadion voor mensen als Jordan en Rodman en Pippen! En natuurlijk ook voor mensen als Stockton en Bird en O'Neill. Ik ben trouwens een Laker fan (ben ik ook niet altijd geweest maar ik ben behoorlijk idolaat van Kobe Bryant (Kobe .

Maar waar was ik? O ja ik stond nu in Goes en daar kreeg ik de vertraging. Gelukkig maar een kwartier maar in dat kwartier was het gelijk goed raak. Heel het perron stond vol met cops die op de trein stonden te wachten waar ik in zat. Ze gingen de trein in en er werd omgeroepen dat er controle was. Weet ik veel op wat maar opeens kwam er een hond langs me (3 van die rotbeesten) en ik zat echt even verbaast te kijken. Ben ik even blij dat ik niet aan drugsgebruik doe dacht ik bij mezelf. Wat een gemene rotbeesten zijn dat.

Eenmaal aangekomen in R'dam ontmoet ik Tave en nog een vriend en we gaan naar Marconiplein aldaar we moeten uitstappen en op naar Schiedamseweg. Nu kende ik de straat al tot mijn grote verbazing want ik moest daar wel eens naar de BAS, die staat er dus ook. Het huis ziet er van buiten uit als een huis uit grootmoeders tijd en van binnen krijg ik een bruin cafe gevoel. heel relaxed allemaal. 4 kamers (woonkamer, grote slaapkamer en 2 kamers waar je anne en eefje nog niet eens in krijgt). Sorry voor de zwarte humor in deze.

het ligbad is nog kleiner als een tummy tub (Als je snapt wat ik bedoel). We hebben het niet gedaan.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #244 Gepost op: februari 11, 2004, 04:54:15 pm »
Wat ik graag wil delen (Deel 4)

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #245 Gepost op: februari 12, 2004, 12:52:36 pm »
Woensdag  tegenwoordig de vrije dag

Nu ik een nieuw rooster heb is mijn vrije dag ook verschoven van donderdag naar woensdag. Opzich is dit nog beter want vele mensen zouden dit wel willen. Precies in de werkweek een dagje vrij en dan pas op donderdag weer beginnen om 13:40 tot half 5. Nu kan je beweren dat meer vrij hebben als dit nog veel lekkerder is maar dat wil ik bij deze wel ontkrachten. Wat ga je doen als je veel te veel vrij bent? Juist vervelen of dingen doen waardoor je je niet verveelt maar die over het algemeen niet nuttig zijn.

Woensdagochtend werd ik wakker doordat er in de kamer naast mij een baby begon te huilen omdat ze maagkrampjes had of omdat ze borstvoeding wilde hebben. baby's praten niet dus aan zo'n baby vragen wat er aan de hand is vind ik nou niet echt nuttig, dit in tegenstelling tot de ouders van het kind. Ik snap ook wel dat het goed is voor het kind als je er tegen praat want hoe moet ze het anders leren niet waar? Maar het is zo onlogisch om er nu al dingen aan te vragen, reageren doet ze toch niet!!

Gisteren alles op het gemakje gedaan en nog een afspraak gemaakt met een vriend waarmee ik wat heb zitten chillen (lees: darten en wat biertjes drinken en muziekje luisteren). Nu heb ik wat nieuwe cd's er bij van Redman en dat is erg dope! Check mijn icoon hiernaast om te weten te komen wie Redman is, of check onderstaand plaatje:

De vriend in kwestie rookt zo af en toe en ik sta mensen toe om te roken uit mijn dakraam. Maar gister besefte ik weer eens hoe heerlijk ik nu eigenlijk ruik nu ik gestopt ben met roken. Wat een vieze lucht is het eigenlijk. Maar daar kom je pas echt achter als je niet rookt. Een cafe ruikt toch nog wat anders want daar ruik je rook ook maar dat is toch anders. Moeilijk uit te leggen, misschien is er iemand hier die deze woorden wel kracht kan bijzetten.

Nu ga ik afsluiten want ik moet zo naar school (50 min tijd nog) maar ik ben het typen nu even beu. Trouwens, kan deze smile niet eens worden ingevoegd: ? Deze request heb ik al eens eerder gedaan maar toch.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #246 Gepost op: februari 12, 2004, 02:21:19 pm »
Dope ( ) om te lezen weer.

Toen je vorig jaar zomer een weblog opende dacht ik 'nah, dat wordt niks', en dat werd het ook niet. Geinig dat je nu opeens vol inspiratie bent. Zal wel met je afstuderen te maken hebben?

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #247 Gepost op: februari 12, 2004, 03:01:30 pm »
quote:
op 12 Feb 2004 14:21:19 schreef Pleun:
Dope ( ) om te lezen weer.

Toen je vorig jaar zomer een weblog opende dacht ik 'nah, dat wordt niks', en dat werd het ook niet. Geinig dat je nu opeens vol inspiratie bent. Zal wel met je afstuderen te maken hebben?

Steek het eens op de leeftijd en de instelling.
Maar tof dat je het leuk vind, vind ik het ook leuk om te bloggen. Eigenlijk zouden meer mensen het moeten doen op dit forum want het is gewoon dope.

Wat overigens de echte reden is (denk ik) dat ik afgestudeerd ben en er een last van mijn schouders is gevallen. Toen ik de studie Systeembeheer MKB nog deed was ik heel erg ongemotiveerd want de opleiding begon ergens in het 2e jaar niet meer intressant te worden en ik wilde het niet meer. Toch afgemaakt omdat ik nu over een niveau 4 MBO opleiding beschik en dat is toch wel lekker als je HBO wil gaan doen, niet waar? Het leven was voor mij persoonlijk ook 1 grote sleur in die tijd en ik kon me nergens voor zetten, ik was het allemaal een beetje beu en dan heb je een uitlaatklep nodig. Mijn naaste omgeving moest het ontgelden de laatste tijd. Nu ben ik mijn leven een beetje aan het leven zoals ik dat wil. Vrijheid alleen is er nog 1 ding dat me niet zint. Ik woon nog niet in R'dam. Elke keer als ik in R'dam kom dan voel ik me echt een stuk beter en vind ik alles ook leuk. En dat zal zeker ook zo blijven. Terneuzen heeft nou niet echt een frisse werking op mijn leven!

(Zo dit kwam eens even recht uit mijn hart!)
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2004, 03:14:35 pm door Does »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #248 Gepost op: februari 12, 2004, 03:43:49 pm »
quote:
op 12 Feb 2004 15:01:30 schreef Does:
[...]

Steek het eens op de leeftijd en de instelling.

Leeftijd? Je gaat toch niet vertellen dat je in 1 klap volwassen bent geworden?

quote:
Wat overigens de echte reden is (denk ik) dat ik afgestudeerd ben en er een last van mijn schouders is gevallen.

Het is sommige crewleden ook opgevallen dat je na het behalen van je diploma een stuk liever bent geworden op het forum.

quote:
Ik woon nog niet in R'dam. Elke keer als ik in R'dam kom dan voel ik me echt een stuk beter en vind ik alles ook leuk. En dat zal zeker ook zo blijven. Terneuzen heeft nou niet echt een frisse werking op mijn leven!

Kan ik me goed voorstellen. Ben een paar keer in Terneuzen geweest, maar echt een vrolijke bedoening vind ik 't daar niet, hoewel sommige inwoonsters best lief zijn

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does
« Reactie #249 Gepost op: februari 12, 2004, 03:48:36 pm »
quote:
op 12 Feb 2004 15:43:49 schreef Pleun:
[...]

Kan ik me goed voorstellen. Ben een paar keer in Terneuzen geweest, maar echt een vrolijke bedoening vind ik 't daar niet, hoewel sommige inwoonsters best lief zijn

Pleun is aan het solliciteren!