Je hebt een week vrij...MaandagMaandag ben ik naar school gegaan van half 9 tot 12 uur. Dat is mijn vaste tijd op maandag. Nu zat ik te twijfelen want volgens mij was het bufferweek (is een tentamenweek). Maar toch tijd uitgezeten en er was haast niemand en iedereen zat me ook schaapachtig aan te kijken wat ik nu eigenlijk aan het doen was. 12 uur lekker naar huis en beetje niks doen en kamer opruimen. De maandag was weer voorbij en was zeer vruchtbaar.
DinsdagDinsdag besloot ik weer naar school te gaan maar ik zou nu eens vragen of ik ook een bufferweek zou hebben want ik vond het die maandag wel raar. En ja hoor: "Arjen, je bent de hele week vrij hoor ijverige vent." Ik moest eens lachen en vroeg voor de gein aan hun of ze die uren van maandag in een normale week konden aftrekken van het andere aantal uren. Hier op kreeg ik het antwoord dat ik nog lang niet het aantal uren heb gedraait dat ik statistisch gezien nog in moet halen. Dat duurt wel een jaar of 1,5 Arjen dus ik zou maar snel weg gaan. Al lachend en fluitend vertrok ik weer van school.
Tja, wat nu te doen? Naar Rotterdam nog even de felbegeerde K-Swiss sneakers kopen maar had even geen zin. In Rotterdam heb je ook een Brittain. En dat is wat ik woensdag ga doen. Ik besloot het sport outfit weer aan te doen en lekker te gaan jokken. 8 km meer had ik geen zin in en het was toch een hele domper die 8 km. Ze waren zwaar want ik had een tijdje niks gedaan. Conditie opbouwen is heel zwaar en een lang proces maar conditie afbouwen is een kwestie van een paar dagen! Het is niet eerlijk!!

's Avonds catechisatie gehad en daar ging het over belijdenis doen. Mijn mening over belijdenis schiet bij iedereen daar in het verkeerde keelgat want op een gegeven moment gingen ze me afkappen. Doe ik aan dwaalleer? Nee toch? Nee helemaal niet, maar ik zie het anders.
Avondmaal is in de GKV een "diploma" waarmee je toegang krijgt tot het avondmaal. Maar ik belijdt Christus ook en wil ook mijn leven richten op hem maar ik mag niet aan het avondmaal!! Omdat ik heen Ja heb gezegd op het avondmaalsformulier. Wat een flauwekul!! Nu is dat formulier er om ja te zeggen op de leer die de GKV hanteerd. Maar als ik nu gewoon voor in de kerk spontaan ga staan en ik belijdt Christus dan is het opeens niet goed! Dan wijk ik af van de leer? Zo kwam het wel op mij over.
Orgel van onze kerkIk kom ook niet zo vaak op catechisatie omdat veel dingen tegen mijn gevoel in gaan. Ik snap dat allemaal niet zo al die stromingen. 1 kerk, 1 God. Nee in Nederland is het zo: 3000 kerken, 1 God. De GKV zie ik lang niet met een andere kerk samengaan want de leer is er heilig. Formulieren zijn onaantastbaar. Toevoegingen hebben we wel maar iets afschaffen, dat is uit den boze!
Ik kan er niet mee over weg. Reden dat ik geen belijdenis ga doen. Ik wil mijn geloof belijden met een meer dan alleen een ja. Ja is zo makkelijk, ik wil zeggen tegen mensen hoe ik God heb leren kennen en hoe ik hem belijdt en ervaren heb. Dat wil ik niet alleen door die sullige "Ja". Nee... dat maakt totaal geen inpact op mensen. Eerst dat formulier en dan een sullig antwoord geven. Ik wil geloofsbelijdenissen!~
WoensdagNet uit bed en straks naar Breda. Cadeautje afgeven bij zus en even de stad in om wat te kopen. Word een leuke dag dit!!