Terneuzen -> Breda -> Rotterdam -> TerneuzenDonderdag
Donderdag was een leuke dag. De computer is eindelijk gefixed nog voordat ik weg ging dus daar hoefde ik me ook geen zorgen meer om te maken. Ik heb gewoon een andere XP gebruikt van iemand anders (jammer genoeg in het Nederlands). Mijn eigen versie die in het Engels was werkte om een onverklaarbare reden niet meer. Dit tot groot ongenoegen van mijn persoontje zoals je de afgelopen 'blogjes' wel hebt kunnen lezen. Het irritante van deze XP-versie is, naast dat het in het Nederlands is, dat je een spatie moet gebruiken als je een aanhalingsteken wilt invoeren alvorens het aanhalingsteken zichtbaar word. Dat was in die andere XP (Engels) bij mij niet het geval. Weet niet waar ik dat moet uitzetten maar als iemand het weet dan hoor ik het graag en krijg je een bosje rozen van me.

Anyweejs... zo rond 2 uur ging ik maar eens door naar Breda. Nu doe je er met de auto een uur en een kwartier over om in Breda te zijn. Met de trein 2 uur op zijn minst! En dat is heel lang voor iemand die meer de auto gebruikt om zulke afstanden te overbruggen dan het openbaar vervoer. Eenmaal aangekomen in Breda kon ik eindelijk mijn nichtje weer eens zien en ik moet zeggen: Ik blijf het een wolk van een baby noemen.
VrijdagVrijdag zou ik van Breda naar Rotterdam reizen maar dat was niet het geval. De heer Tave waarbij ik zou slapen moest zaterdagochtend zo vroeg uit zijn bed en hij was niet op het idee gekomen volgens mij om een 2e sleutel te maken voor zijn kamer. Ik moest als ik was blijevn slapen ook zo vroeg uit mijn bed en op straat zwerven. Hier had ik weinig zin in, wat een volledig debiel iets! Ik kon er de humor overigens wel van in zien.
[inside joke] Tave moest natuurlijk even zijn broek nog in de was doen.
[/inside joke] Ik ben maar in Breda gebleven en dat was ook heel gezellig natuurlijk. Beetje lopen darten en nog een auto op wezen halen (altijd leuk scheuren in zo'n oude golf).
Zaterdag
Zaterdag ben ik naar Rotterdam gereist waar ik eerst de HRO (locatie: Kralingse zoom) heb bezocht. Er was een open dag dus vandaar. Het beviel me wel alleen open dagen heb ik nog nooit spectaculair gevonden en deze was daar in geen uitzondering. Ben maar snel de stad ingedoken waar ik allereerst naar de MediaMarkt heb bezocht. Dat is een standaard ritueel (rituelen zijn altijd standaard maar dat even terzijde). Ik heb daar een cd van Woodstock en Enya gekocht (koopjes voor 3 euro p.st.). Deze cd's zijn dat geld meer dan waard, geloof me. Ik moest ook nog een cadeautje kopen voor mijn nieuwe nichtje natuurlijk dus heb ik dat ook maar even gelijk gedaan. Ik heb de dvd gekocht: Tiegetjes film. Past dan ook weer mooi in hun Disney-collectie.

's middags stond ik in de Perry Sport waar ik een longsleave van Adidas heb gekocht af te rekenen en opeens kwam daar Joesoef binnenlopen. Zo te zien had hij zijn portemonnee open getrokken voor wat gezelschap want er liep zowaar een vrouw naast hem. Ik helemaal verbaast natuurlijk.

Naast de toondbank hingen dartspullen en Joesoef beweerde dat ik er naar zat te staren. Dat was niet het geval want ik zat te overwegen of ik die in sportsokken van Adidas zou gaan kopen die daarnaast hingen. Die waren namenlijk in de aanbieding en ik heb een serieus sokkengebrek. Ik raak die ondingen altijd kwijt binnen een week. Maar ik gaf Joesoef maar gelijk om mezelf een nutteloze discussie te besparen.

Voor de rest heb ik nog een broek gekocht en wat drinken en dat was het dan weer wel. Joesoef is niet zo'n winkelfiguur want hij liep bij elke zaak te zuchten en te kreunen (en dat was niet van de opwinding). Joesoef jongen, schaam je niet want daar ben je man voor. Ik kon er smakelijk om lachen want ik vind winkelen best aangenaam en zo moeilijk was het vrouwtje niet dat er bij was. Al hield ze zich wel zichtbaar in omdat Joesoef zo heerlijk aan het zuchten was (dit alles gaat Joesoef ontkennen in de posts die volgen, dat is ook zo standaard).

's Avonds heb ik nog een pizza gegeten bij Joesoef en wilde ik naar Tave want ik had afgesproken met hem. Eerst zou het 5 uur worden, toen werd het 8 uur. Toen werd het opeens 9 uur. Dit kon ik nog wel hebben maar toen ging meneer iets te ver naar mijn idee door er 10 uur van te maken en uiteindelijk werd het half 11. Ik zat toen al in de Societeit op meneer te wachten. Tave was ook al aan het kreunen en zuchten en dat was ook al niet van opwinding. Waar heb ik dat eerder meegemaakt spookte het door m'n hoofd. Tave bood netjes zijn excuses aan, dat siert hem. Ik was voor de rest niet kwaad ofzo alleen een beetje pissig maar dat is snel over als je gewoon netjes sorry zegt oid. Die avond zouden we nog met Joesoef en zijn vrouwlijke aanbidster (euhm aanhangster

) wat gaan drinken in het centrum maar daar zagen we toch maar van af en hebben wat gebiert bij Tave. Daarna nog even "being John Malkovich" gekeken. Als je van rare en slappe humor houdt moet je deze film gaan kijken. Hij komt bij mij in het rijtje van "Honey, I Shrunk the Kids". Dat was ook al zo'n film waarvan ik dacht van: wat moet ik hier mee. Maar opzich was hij goed te doen alleen het einde heb ik niet
echt meer bewust meegemaakt geloof ik.
ZondagUitgeslapen en teruggereist naar Terneuzen. Paar eurootjes armer want ik hen een "Week-OV". Opzich niet erg hoor, geld moet rollen niet waar? Heerlijk thuis wat biertjes gedronken en een filmpje gekeken. Lekker slapen en sinds half 9 weer op school.
(Ik ben nu moe van het vele typen overigens, wat een vruchtbare dag weer vandaag).