quote:
Door op te gaan naar Gods huis, met gejubel en gejuich, daar aangekomen je jas uit te trekken, zodat je niet de indruk wekt dat "het zo weer over is", vervolgens God te prijzen met ALLES wat in je is, wat betekent, handen omhoog als je dat zingt, juichen en klappen als je dat voelt, ter plekke zonden te belijden als dat aan de orde is, je knieen te buigen voor de almacht van God, en stil te worden van ontzag.
Bid voor elkaar, niet in stilte, maar leg elkaar de handen op, spreek genezing uit over een zieke ( en vraag niet slechts om troost in dit lijden), nodig mensen uit zich te bekeren, spreek onder elkaar in psalmen en lofgezangen, profeteer, geef je getuigenis, ( ieder christen zou elke week een nieuw getuigenis moeten hebben over wat God in zijn leven aan het doen is), vier de maaltijd met elkaar, zegen elkaar en spreek van de grote daden Gods, en haal alle instrumenten uit de kast en zing en speel tot eer van Hem ( Ps 150)
Lieve Wilhelmina, ik zou God ontzettend dankbaar zijn als dat inderdaad zou gebeuren. Het probleem is dat de huidige vorm zo ingeroest is dat veel mensen nauwelijks meer anders kunnen/willen.
Ik zie deze discussie niet als evangelisch vs. vrijgemaakt of traditioneel. Als ik naar een voetbalwedstrijd kijk mensen bij een voetbalwedstrijd zie, als mensen vader/moeder worden, trouwen, de loterij winnen.... als ik zie hoe die mensen zich gedragen denk ik: Het is niet evngelisch tegen tradioneel, het is natuurlijk tegen onnatuurlijk. En ja dat zeg ik als gereformeerde.
Dit vind ik 1 van de punten waar ik in mijn kerk echt tegen aan loop. Zingen dat je voor God klapt, dat je blij bent, voor Hem wil dansen.... maar het niet doen. Dat is op z'n zachtst gezegd onnatuurlijk. Als je niet blij bent, zing het dan ook niet. Als je wel blij bent, laat dat dan ook zien.
Lekkere uitstraling naar de buitenwereld moet dat geven.... ik zou als ik niet christen was daar raar van staan te kijken en denken: Wat is dit nou voor onzin. Maar ja, er zijn dan ook een hoop christenen die denken dat geloven saai is.