Auteur Topic: ik lig niet op sterven maar ik (God zij dank) leef !!!!  (gelezen 2646 keer)

jw2710

• Bekijk profiel
ik lig niet op sterven maar ik (God zij dank) leef !!!!
« Gepost op: januari 15, 2004, 12:30:48 am »
Afgelopen avond was ik wat aan het surfen op het christelijk erf.
Op een gegeven moment kwam ik op dit forum.
Tot mijn grote verbazing las ik het volgende over mij:

"Nou, ik heb ook die documentaire gezien over die gast die genas van MS, en ik was helemaal wild van T.B. Joshua, maar tot mijn grote schrik las ik een half jaar later in de krant dat hij weer in een rolstoel zit en waarschijnlijk niet lang meer te leven heeft.

Ïk was niet verbaasd, want er gaan ernorm veel spookverhalen te ronde over mij. Vaak worden deze verhalen de wereld in geblazen door mensen die de bediening van pastor T B Josua in een slecht daglicht willen brengen.

Lieve mensen geloof niet alles wat je hoort en leest.

Ondertussen geniet ik van een geweldig leven. Echt het gaat goed met mij.

Jan Westerhof

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2004, 01:00:46 am »

quote:

op 15 Jan 2004 00:30:48 schreef jw2710:
Afgelopen avond was ik wat aan het surfen op het christelijk erf.
Op een gegeven moment kwam ik op dit forum.
Tot mijn grote verbazing las ik het volgende over mij:

"Nou, ik heb ook die documentaire gezien over die gast die genas van MS, en ik was helemaal wild van T.B. Joshua, maar tot mijn grote schrik las ik een half jaar later in de krant dat hij weer in een rolstoel zit en waarschijnlijk niet lang meer te leven heeft.

Ïk was niet verbaasd, want er gaan ernorm veel spookverhalen te ronde over mij. Vaak worden deze verhalen de wereld in geblazen door mensen die de bediening van pastor T B Josua in een slecht daglicht willen brengen.

Lieve mensen geloof niet alles wat je hoort en leest.

Ondertussen geniet ik van een geweldig leven. Echt het gaat goed met mij.

Jan Westerhof

Jaa, weet je het zeker  ;) nee maar zijn die roddels echt nep nah ja ik heb het al eerder in dit topic aangehaald dat er zoveel mogenlijk rodels bijgehaald worden om iemand neer te halen, zo nu ook weer ben benieuwd wat klopt wat eerder in dat topic is gezegd. oh ja Paulus had er trouwens ook last van, ja van roddel er gingen allemaal foute geruchten over m de ronde.

Jan ik ben blij dat het super met je gaat!! haha God is goed.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2004, 01:19:30 am »
God is zeker goed !!!!!
Het is geweldig om de Heer aan te nemen als je Heer & VErlosser !!! Maar het is een voorrecht om Hem te ontmoeten als je Geneesheer.
Hebreeen 13:8 Jezus Christus is dezelfde gisteren, heden en tot in eeuwigheid.

groetjes JW 2710

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2004, 01:22:08 am »
Aan farao...
Het is fijn dat het weer beter met hem gaat, maar, Farao, je kunt niet zeggen dat het allemaal roddels waren– zie onderstaand artikel uit het ND.

Jan Westerhof staat ook sowieso achter Joshua, dus vindt het ook nodig om zich nu hierover te uiten….Maar misschien kan het ND een vervolgartikel schrijven.

Nederlands Dagblad, 18 oktober 2002
Genezen en weer ziek (...)

Het optimisme komt mij een beetje geforceerd over, maar als je je echt zo voelt, ben ik blij voor je Jan, Maar hoe is het met je vrouw dan? Dan maar direct helemaal alle roddels de wereld uit.... als het geweldig met jou gaat is zij misschien ook opgeknapt?

Wat is er dan allemaal gebeurt na dit artikel in het ND
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2004, 01:28:48 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2004, 02:52:41 am »
Het is waar dat ik een moeilijke periode heb gehad !!!  Maar het  was zeker niet levensbedreigend !!!!!!!!!!!

Maar de media (ND & Trouw)  denken vaak  dat zij het eerste recht hebben om nieuws naar  buiten te brengen.
Na mijn mening heb ik het recht (als het over mij gaat) om het eerst te verwerken en alles op een rijtje te krijgen.

Eind oktober ben ik weer terug geweest naar Pastor T  B Joshua, na dat bezoek is alles weer hersteld.
Toch gaan de geruchten gewoon door, bijna niemand gaat op zoek naar de waarheid. Men neemt genoegen met "van horen zeggen"
Lieve mensen, geloof niet alles wat men schrijft !!!!!!!

Een nieuw artikel in het ND, ik weet niet. Zij hebben een duidelijke mening over Godelijke genezing.
Misschien gaat de EO een nieuw programma maken "het zal je maar gebeuren deel 2)
Verder hoop ik in sep. uit te komen met een boek.  In de afgelopen 2 1/2 jaar is zoveel gebeurt. Het is trouwens waar dat mijn vrouw ook ziek is geworden, maar gelukkig mocht zij ook genezing ontvangen.

We zijn een heel gelukkig gezin en we zijn dankbaar voor alles wat de Heer in ons gezin heeft gedaan.

Gr. JW2710

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2004, 09:08:31 am »
Beste Jan, heb je er geen moeite mee je genezing te zien als door Jezus gedaan als je en tijd later weer ziek wordt, en je vrouw dezelfde ziekte krijgt, die jij ook had?
Ik denk dan misschien heel simpel: Als Jezus je geneest, dan ben je ook echt beter.....k lees tenminste nergens in de Bijbel: De genezene kwam na een tijd weer terug om opnieuw genezing te ontvangen.
Dit is een sereieuze vraag van mij, hoe jij dat op een rijtje krijgt. Ik ben er namelijk absoluut van overtuigd dat de Here Jezus geen 'spelletje' met iemand speelt. En dat gevoel krijg ik wel als je steeds naar Joshua (of een andere genezer) terug moet om de genezing 'te laten voortduren' of om 'opnieuw' genezing te ontvangen....

Wat betreft 'een genezing' in het algemeen: Het is algemeen bekend dat dit ook kan bij andere geestelijke stromingen. In de bijbel staan ook genoeg waarschuwingen over 'valse' profeten die zich zo echt voordoen, dat ze haast niet van 'echt' te onderscheiden zijn..... Deze doen dan ook krachten en bedriegelijke wonderen.......
Ik ben echt in die zin bezorgd over je, dat je genezing accepteerd als zijnde van God terwijl je er ook bij stil moet staan dat 'genezing op zich' niet zegt dat het inderdaad van God komt. Zeker als die genezing na een tijdje weer verdwijnt...

Zou je hierop willen reageren? Dat zou ik wel fijn vinden.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2004, 09:25:20 am »
Allereerst : J.W Van harte gefeliciteerd !!!!!!!!!!

Maar het is toch ten hemel schreiend, dat ondanks je getuigenis uit de eerste hand, men nog liever het N.D gelooft !

Dit zijn nou de hedendaagse Farizeërs die je alsnog van je geloof proberen af te trekken.

Ik heb gister al zo gewaarschuwd bij het topic "Joshua"dat men moest oppassen voor : van horen zeggen, en dat dat roddel was.

Luister vooral niet naar zulke personen en houd je geloof vast.

Ik wens je Gods zegen toe.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2004, 10:33:03 am »
Het gaat er allemeest om dat je hart genezen wordt, en dat kan geen een gebedsgenezer  ;)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2004, 10:40:00 am »
Veel verstand van gebedsgenezing heb ik niet, maar waarom zou God nou juist wel hed gebed verhoren van een gebedsgenezer en niet van iemand persoonlijk ?
Waarom is er een tussenpersoon nodig ?

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 15, 2004, 10:51:48 am »

quote:

op 15 Jan 2004 10:40:00 schreef macguinness:
Veel verstand van gebedsgenezing heb ik niet, maar waarom zou God nou juist wel hed gebed verhoren van een gebedsgenezer en niet van iemand persoonlijk ?
Waarom is er een tussenpersoon nodig ?
Dat heet de gave van genezing net zoals je zag dat bv paulus mensen genas in Jezus naam.

pola

• Geboeid
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 15, 2004, 10:57:35 am »
Maar de Bijbel zegt ook:
Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, en wie klopt, hem zal opengedaan worden. (Math 7:7-8)
Woorden als messen, gooi ik in de strijd, niets ontziend, want ik heb gelijk. Ik win de discussie, maar verlies een vriend. Wat een prijs en toch niets bereikt.

HarmW

• schaap met Herder
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 15, 2004, 11:02:58 am »
Over gebedsgenezingen zijn al diverse topics. Ik stel voor dat we daar de discussie voortzetten:

Zie:
TB Joshua en zijn genezingspraktijken
Ouweneel over gebedsgenezing
Gebedsgenezing door Jan Zijlstra

Laten we het hier beperken tot de ontzenuwing van geruchten door JW2710
HarmW

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 15, 2004, 11:19:48 am »

quote:

door Mientje op 15 Jan 2004 09:25        quote
Allereerst : J.W Van harte gefeliciteerd !!!!!!!!!!

Maar het is toch ten hemel schreiend, dat ondanks je getuigenis uit de eerste hand, men nog liever het N.D gelooft !

Dit zijn nou de hedendaagse Farizeërs die je alsnog van je geloof proberen af te trekken.
Beste Mientje,  wanneer ga jij nu eens goed lezen alsjeblieft.
Ik geloof Jan wel dat hij weer beter is, maar hij legt mij netjes uit dat hij daarvoor laatst wel weer naar Joshua is geweest. Ik wou dat jij mij zo netjes antwoordde op verschillende vragen die ik je wel eens heb gesteld.
Er is altijd een heleboel waar jij niet op ingaat........
Wat Bert Panhuise bij Joshua heeft meegemaakt is ook een verslag uit de eerste hand - namelijk een ingezonden brief....... Maar aan negatieve verslagen mogen we geen waarde hechten, dan is het plotseling ‘roddel’

Citaat:
Bert Panhuise en Arie Potuyt hebben er geen enkel belang bij Joshua zwart te maken. Integendeel: het zou hen veel beter uitkomen een oogje dicht te knijpen ten aanzien van één en ander, om goede sier met de geplande opnamen te maken, en Joshua te gelegener tijd bij Eurospirit uit te nodigen. (Toch waarschuwen ze) einde citaat

Ik heb ook al geschreven dat ik blij voor hem ben.... maar misschien lees je daar overheen....
En een waarschuwing om dingen te onderzoeken ‘te toetsen’ vind ik een goed Bijbels advies.
Het  is de bedoeling om iemand z’n geloof hierdoor te laten behouden…..
Bij jou merk ik echter steeds dat je toetsen van iets waar jij het mee eens bent niet nodig vindt…… Het is echter belangrijker wat ik in de Bijbel lees, dan wat ik zélf vind.

Citaat:
Oprechtheid biedt geen voldoende bescherming voor misleiding. Penn-Lewis schrijft hoe velen door duivelse bovennatuurlijke krachten zijn misleid, omdat ze deze niet onderscheiden konden van het echte werk van God in de opwekking in Wales.51 Het probleem is dat een gelovige niet meteen een geheel vernieuwd denken heeft. Zo kan de duivel misbruik maken van de onwetendheid van vele christenen.

Penn-Lewis adviseert om samenkomsten met bovennatuurlijke manifestaties, waar de duivel leugen met waarheid heeft vermengd, te mijden, wanneer men onvoldoende in staat is om dit te onderscheiden. ‘De duivel vermengt zijn leugens met de waarheid, omdat hij een waarheid moet gebruiken om zijn leugens te dragen. De gelovige moet daarom onderscheiden, en alle dingen beoordelen. Hij moet in staat zijn te beoordelen hoeveel onzuiver is, en hoeveel hij kan aanvaarden.  Satan is een ‘mixer ’. Als iets voor 99 % zuiver is, probeert hij één procent van zijn giftige stroom in te voegen. Dit groeit wanneer het niet wordt ontdekt, tot de verhoudingen omgekeerd zijn.  Jessie Penn-Lewis: War on the saints blz. 100

Citaat uit een artikel:
En het weegt zwaar als Panhuise, die als voorzitter van Eurospirit continue te maken heeft met Pinkster- en Charismatische voorgangers en genezers, zulke kritische vragen stelt bij een charismatisch genezer, en Marc van der Woude, die vrijwel nooit een kritisch stukje over een Pinkstervoorganger of -genezer plaatst in Joel News, de conclusie dat er iets niet in de haak is, overneemt. Als zij twijfelen over Joshua’s bediening dan moet er behoorlijk wat aan de hand zijn

Aan de andere kant: ben je bereid zo'n risico te lopen, of erger nog: een ander zo'n risico te laten lopen
Einde citaat.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2004, 08:31:30 pm door Priscilla en Aquila »

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 15, 2004, 11:36:33 am »
Beste Harm (Webmaster)

Goed idee !!! Ander wordt het misschien een beetje te veel.
Gisteravond heb ik het topic geplaatst en nu al stromen de reactie`s binnen.

Zoals ik al eerder schreef ben ik maar een gewone jongen van Chr. Geref. komaf.

In nov. 2000 ben ik ernstig ziek geworden. 11 maanden later lag ik 16/18 uur op bed. Het was een leven zonder toekomst.
Een ding wist ik zeker We hebben een machtige God. Voor Hem is niets onmogelijk. Vanaf de eerste dag heb ik mij uitgestrekt naar genezing.

Mijn vrienden, familie & gemeente hebben de hemel bestormd met hun gebeden.
Heb de ziekenzalving gehad, ben bij Jan Zijlstra geweest.
In sept. 2001 hebben vrienden mij meegenomen naar pator T B Joshua.
En zie.

Na mijn genezing heb ik het besluit genomen om een getuigend leven te leiden.
Iedereen mag het horen dat de God van de Bijbel niet verandert is.
Al ver voor de TV uitzending kwamer er al laster praatjes in de wereld.

Ook de veroordelingen die ik voor mijn hoofd kreeg/krijg zijn verschrikkelijk.

Ik zou door de duivel genezen zijn. Het ergste was dat gezegd werd door o.a. een aantal br. & zr. uit mijn eigen gemeente.
(wat zegt Jezus ook alweer over oordelen?)

Weet dat ik nu geen genezingsdeskundige ben, heb nog steeds (net als jullie) levens vragen.
Zo stond ik vorige week nog bij het graf van een babby die maar 30 min. geleefd had.
Ook heb ik in het afgelopen jaar de rouwdiensten verzorgd van  2 jongens van maar 18 jaar.  (met een levend geloof) Reken erop dat je dan met vragen zit.

groetjes JW 2710

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 15, 2004, 11:41:30 am »

quote:

op 15 Jan 2004 09:25:20 schreef Mientje:

Ik heb gister al zo gewaarschuwd bij het topic "Joshua"dat men moest oppassen voor : van horen zeggen, en dat dat roddel was.

Sorry Mientje,maar dit vindt ik vervelende opmerkingen.
Over oordelen gesproken:
Met gemak noem jij spreken over TBJ roddelen en noem jij mensen die geen voorstander van zijn massagenezingsbijeenkomsten zijn farizeeën.
Hoe zat het ook alweer met die balk en die splinter?
Het zou goed zijn als je eerst leest wat er staat voor je een oordeel velt over het geschrevene. Dat siert de mens...

MBT Jan: fijn voor hem dat hij genezen is, ik kan echter op grond van de Bijbel niets met de methode die TBJ hanteert ( zo ook Zijlstra en de Levenstroomgemeente).
(De gronden uit de Bijbel zijn hier al op diverse plaatsen benoemt, vindt ik hier erg off-topic.)

Mijn eigen verhaal wil ik om priveredenen hier niet plaatsen.
Wat mij wel duidelijk is dat genezing begint bij acceptatie van het feit dat je ziek bent.
Er zijn legio voorbeelden in de Bijbel van gelovigen die iets meedroegen in hun leven waar ze erg moeite mee hadden (Paulus) waar het NIET door GOD werd weggenomen.
Ik doe niet meer mee.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: januari 15, 2004, 11:43:41 am »
Geloven in God betekend dan ook niet het einde van al je vragen... Tenminste, nog niet. Dat kom pas als Jezus terugkomt, dan zal er pas echt een einde zijn gekomen aan ziekte en dood. Maar nu, in een leven dat soms mooi kan zijn maar vaak ook zo ontzettend moeilijk, wil God al wel laten zien aan jou en aan anderen door je heen hoe ontzettend groot Hij is, en dat heeft Hij bij jou op een hele mooie manier gedaan. Je geeft zelf aan dat je na je genezing hebt besloten hebt getuigend van God te willen leven. Zou dat ook niet Gods intensie zijn geweest? Op die manier het kwade laten meewerken tot iets goeds?!

Jan, geniet van de tijd die je van God hebt gekregen en ga door je tijd zo te gebruiken, totdat het leven helemaal perfect en zonder vragen zal zijn.

Zijn zegen,

Marnix
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: januari 16, 2004, 11:39:02 am »
Bedankt voor je fijne reactie .

jw2710

Lutheraansch

• en ook nog een beetje gereform
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 16, 2004, 07:50:39 pm »

quote:

op 15 Jan 2004 02:52:41 schreef jw2710:

Eind oktober ben ik weer terug geweest naar Pastor T  B Joshua, na dat bezoek is alles weer hersteld.

Hallo Jan,

Fijn dat je nog leeft.

Het hele gebeuren heb ik vanaf de artikelen in de EO op afstand gevolgd. Ook de dcumentaire van de EO over je (eerste) reis en genezing naar Nigeria. Deze documentaire riepen bij mij en ook dit topic wel een aantal vragen op. Mag ik je ze stellen?

- Eind oktober was je weer ziek......had het ND dan geen gelijk dat het slecht met je ging in oktober?

- Het viel me op in de documentaire van de EO dat geen enkele arts aan het woord kwam die bevestigde dat je multiple sclerose had en er nu van genezen was. Waarom gebeurde dit niet? ( Dat was immers het ultieme bewijs geweest.)

- Kan er sprake zijn geweest van een andere ziekte, waardoor je (tijdelijk) in een rolstoel belandde (zoals bijv. de ziekte van Guillain-Barré ) dan Multiple Sclerose?

- En, als er zeker sprake is (geweest) van MS: deze ziekte staat er om bekend dat deze met enorme up's en down's verloopt. Zijn de perioden waarin je genezen bent, in feite niet een periode waarin je minder last hebt van de gevolgen van MS?

Graag een antwoord,
mvg Lutheraansch.
God komt niet in opdringerigheid tot de mens, maar in evenredigheid met ieders vermogen Hem te ontvangen.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 16, 2004, 11:07:27 pm »
Jan ,
Snap je nou, waarom Jezus tegen de genezene zei : Gaat heen, en vertel het aan niemand ?
Ik bewonder je geduld .

(Dit slaat trouwens niet op de vragen van Lutheraansch, maar in het algemeen.)

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 17, 2004, 08:33:58 am »
Gaat heen, en vertel het aan niemand ?

Ha die Mientje,

Vertel het aan niemand? Reken erop dat als je genezing ontvangen hebt niet kunt zwijgen. En als je het zou kunnen  dan zou het echt wel opvallen.

Valt echt wel op, de ene dag lig je nog 16/18 uur op bed en nog geen 10 dagen later sta je een achtertuin om te spitten. Dus al zou ik zwijgen ...................

jw2710

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: januari 17, 2004, 11:57:08 am »
Jan ,
Ik bedoelde natuurlijk, dat Jezus hen wou beschermen tegen de negatieve kritiek die op hen af zou komen.
Want je moet wel sterk in je schoenen staan als je broeders en zusters zeggen dat je door de duivel genezen bent.

En daarom antwoordde de genezen blinde zo mooi :

Een ding weet ik, dat ik blind was en nu zie.

fransje

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: januari 17, 2004, 01:39:13 pm »

quote:

op 16 Jan 2004 23:07:27 schreef Mientje:
Jan ,
Snap je nou, waarom Jezus tegen de genezene zei : Gaat heen, en vertel het aan niemand ?

Ik heb altijd begrepen dat het in deze tekst gaat om het nalopen van Jezus.
Als alle mensen horen van genezingen gaan ze hem daarom geloven en God wil dat men gelooft om `niet` .
Men deze uitleg kun je zeggen; reis niet naar verre oorden voor gebedsgenezers want God is hier en nu. Hij zal je genezen op zijn Woord.
sorry, ik ben dislekt, zeker als de emoties wat oplopen.
maar ik doe mijn best.

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: januari 17, 2004, 01:46:29 pm »
Een ding weet ik, dat ik blind was en nu zie.

Zo zou ik igenlijk ook moeten reageren, maar soms doet al die kritiek & onzin die er geschreven wordt zo pijn dat je vanuit die pijn gaat reageren.
En dat is nooit goed.  Dat heb ik zelfs eens opelijk beleden in de gemeente.

Bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee.

jan

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: januari 17, 2004, 01:57:38 pm »
Deze week aardig druk geweest op dit forum, volgende week zal het echt minder worden.

Onderstaande reactie had iok over het hoofd gezien
Sorry
Zal het stukje voor stukje beantwoorden.

Hallo Jan,

Fijn dat je nog leeft.

Het hele gebeuren heb ik vanaf de artikelen in de EO op afstand gevolgd. Ook de dcumentaire van de EO over je (eerste) reis en genezing naar Nigeria. Deze documentaire riepen bij mij en ook dit topic wel een aantal vragen op. Mag ik je ze stellen?

- Eind oktober was je weer ziek......had het ND dan geen gelijk dat het slecht met je ging in oktober?

**** zoals ik eerder aangaf ging het niet geweldig met mij.

Mijn sturing was uit mijn linker been, dit probleem had ik nog nooit gehad.

- Het viel me op in de documentaire van de EO dat geen enkele arts aan het woord kwam die bevestigde dat je multiple sclerose had en er nu van genezen was. Waarom gebeurde dit niet? ( Dat was immers het ultieme bewijs geweest.)

***** het was geen medisch programma.
Geloof  me de EO is zeer zorgvuldig omgegaan.
Voor de eerste opnames zijn ze langs mijn neuroloog geweest en hebben inzicht gehad in mijn medisch dossier.
De EO heeft zelf een schriftelijk bewijsstukken ontvangen van mijn neuroloog om zich in te dekken.
Groot gelijk want er is in het verleden al zoveel fout gegaan om dit terrein.

- Kan er sprake zijn geweest van een andere ziekte, waardoor je (tijdelijk) in een rolstoel belandde (zoals bijv. de ziekte van Guillain-Barré ) dan Multiple Sclerose?

****** dit is voor 100 % uitgesloten!
Omdat ik een ernstige vorm van MS had, ben ik ook terecht gekomen in het VU in Amsterdam.
Alles is meederemale bevestigd.

- En, als er zeker sprake is (geweest) van MS: deze ziekte staat er om bekend dat deze met enorme up's en down's verloopt. Zijn de perioden waarin je genezen bent, in feite niet een periode waarin je minder last hebt van de gevolgen van MS?

******* je hebt gelijk MS is een up & down ziekte.
Maar  alle artsen & neurologen  waar ik in behandeling ben geweest spreken over een wonder.
Ip`s zijn mogelijk, maar niet in deze mate.

Graag een antwoord,
mvg Lutheraansch.

Hoop dat je tevreden bent met het antwoord.

Jan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: januari 17, 2004, 02:58:42 pm »
Gaaf om dat zo te horen Jan.

Klopt het trouwens dat bij TB Joshua de mensen daar een dubbele doktersverklaring over hun ziekte moeten hebben voordat ze geholpen worden?

Ik meen mij te herinneren dat Ouweneel dat zei op een Ronduit conferentie. Zo'n dubbele verklaring vind ik alleen maar positief natuurlijk, dan is het direct duidelijk aan wie de eer toekomt: God! (en niet het toeval)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Lutheraansch

• en ook nog een beetje gereform
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: januari 17, 2004, 03:03:06 pm »

quote:

op 17 Jan 2004 13:57:38 schreef jw2710:
Deze week aardig druk geweest op dit forum, volgende week zal het echt minder ***** het was geen medisch programma.
Geloof  me de EO is zeer zorgvuldig omgegaan.
Voor de eerste opnames zijn ze langs mijn neuroloog geweest en hebben inzicht gehad in mijn medisch dossier.
De EO heeft zelf een schriftelijk bewijsstukken ontvangen van mijn neuroloog om zich in te dekken.
Groot gelijk want er is in het verleden al zoveel fout gegaan om dit terrein.

Hoop dat je tevreden bent met het antwoord.

Jan

Jan, hartstikke bedankt voor je antwoord, het is tot alle tevredenheid. Het geeft mij in ieder geval een beter beeld hoe de vork in de steel zit.

Dat de EO niet de wijsheid heeft gehad om de neuroloog een plekje te geven in de documentaire, is dan zijn verantwoordelijkheid.

Misschien een idee om de bewijsstukken van je neuroloog eens bij de EO op te vragen en op je webpagina te plaatsen?
God komt niet in opdringerigheid tot de mens, maar in evenredigheid met ieders vermogen Hem te ontvangen.

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: januari 17, 2004, 03:21:52 pm »
Gaaf om dat zo te horen Jan.

Klopt het trouwens dat bij TB Joshua de mensen daar een dubbele doktersverklaring over hun ziekte moeten hebben voordat ze geholpen worden?

*** in onze ogen lijkt het erg hard, maar voor sommige ziekten is dat het geval.

Heb je (plaatselijke bevolking)  geen geld om de kosten  van een verklaring  te betalen dan gebeurd het vaak dat de kerk  dat  dat voor hen betaald. De kerk is heel gemakkelijk met het ondersteunen van mensen.

Misschien een idee om de bewijsstukken van je neuroloog eens bij de EO op te vragen en op je webpagina te plaatsen?

Hoop in september met een boek uit te komen, daarin zullen zoals het er nu inziet deze verklaringen opgenomen worde.

Mijn MSN website (zie profiel) is speciaal voor vrienden & familie en die geloven mij wel. Misschien dat de nieuwe (in aanbouw) website er beter voor geschrikt is.

jan
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2004, 06:34:19 pm door jw2710 »

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: januari 18, 2004, 12:29:52 am »
Ben nu 2 dagen op dit forum, en als ik nu terug kijk was het heel intersief maar goed.
Heb me in de afgelopen dagen erg kwetsbaar opgesteld, normaal is dit niet altijd verstandig maar ik moet zeggen dat jullie me in mijn waarde laten.
Ik wou dat ik altijd een pasklaar antwoord heb, maar dat heb ik niet.
Vind het leven best wel ingewikkeld.
In de komende dagen zal ik wat minder op het forum te vinden zijn, toch zal ik blijven reageren op jullie vragen en reacties.
Jullie zijn ook van harte welkom om eens een kijkje te nemen op mij MSN groep

http://groups.msn.com/familieWesterhof

Kan je mijn gezinnetje eens ontmoeten.

Goede zondag

JanW

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: januari 18, 2004, 09:05:43 am »

quote:

op 18 Jan 2004 00:29:52 schreef jw2710:
[...]
In de komende dagen zal ik wat minder op het forum te vinden zijn, toch zal ik blijven reageren op jullie vragen en reacties.

[...]
Goede zondag

JanW
Als je toch nog even blijft wil je dan mijn vraag ook beantwoorden?

En ook goede zondag gewenst.

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: januari 18, 2004, 01:50:28 pm »
--------------------------------------------------------------------------------
op 16 Jan 2004 20:00:46 schreef jw2710:
[...]
Satan machtig ???????????
In mijn Bijbel staan de geweldige woorden van Jezus: "Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde

jw2710
--------------------------------------------------------------------------------

Ja dat is waar, maar een van de redenen waarom ik erg voorzichtig ben bij gebedsgenezing is Openbaringen 13:11-14.
Daarmee zeg ik niet dat je door Satan genezen bent, maar het is voor mij zelf wel reden om de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Waarom zou God niet naar jou luisteren en wel naar TB Joshua of Jan Zijlstra als je vraagt om genezing?

Beste Dingo,

Al die Topics lopen door elkaar.
Ik dacht dat dit een . opmerking was.

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn !!!!!!!!
Reken erop dat ik de eerste  keer een hoop vragen had. Heb toen een aantal wijze broeders & zusters geraadpleegt.
Zelf ben ik niet afgegaan op al die van horen zeggen verhalen

Waarom zou God niet naar jou luisteren en wel naar TB Joshua of Jan Zijlstra als je vraagt om genezing?

Ik geloof dat de mijn eigen gebeden, die van mijn gemeente en familie niet  voor niets is geweest.
Maar zoals je in de Bijbel kunt lezen zet God vaak zijn grondtroepen in.
Als je een kind van de Heer bent, dan behoor je tot zijn grondtroepen.
Misschien vraagt de Heer wel aan je om je buren te vertellen van het Evangelie.
Zo gebuikt God mensen op diverse tereinen.

jw2710

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: januari 19, 2004, 01:17:07 am »

quote:

Waarom zou God niet naar jou luisteren en wel naar TB Joshua of Jan Zijlstra als je vraagt om genezing?

Omdat God ieder bepaalde gaven geeft. Je hebt niet zelf alle gaven maar de een heeft de ene gave, de ander weer aan andere gave. Dat is het mooie van gemeente zijn, je bent samen een lichaam, en jij bent een deel van dat lichaam. Ieder doet andere dingen en samen vorm je juist een samenwerkende eenheid.

Waarom moesten Paulus, Petrus etc. soms gelovige zieken genezen. Waarom schrijft Jakobus dat bij ziekte je oudsten moet roepen voor een zalving? Die mensen konden toch ook zelf bidden?
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: januari 21, 2004, 10:30:24 pm »
Het lijkt alsof alle vragen naar tevredenheid zijn beantwoord.

JW2710

Mijn nieuw MSN web is http://groups.msn.com/familieWesterhof
mochten jullie kennis willen maken met mijn gezin.