quote:
door Mientje op 15 Jan 2004 09:25 quote
Allereerst : J.W Van harte gefeliciteerd !!!!!!!!!!
Maar het is toch ten hemel schreiend, dat ondanks je getuigenis uit de eerste hand, men nog liever het N.D gelooft !
Dit zijn nou de hedendaagse Farizeërs die je alsnog van je geloof proberen af te trekken.
Beste Mientje,
wanneer ga jij nu eens goed lezen alsjeblieft.
Ik geloof Jan wel dat hij weer beter is, maar hij legt mij netjes uit dat hij daarvoor laatst wel weer naar Joshua is geweest. Ik wou dat jij mij zo netjes antwoordde op verschillende vragen die ik je wel eens heb gesteld.
Er is altijd een heleboel waar jij niet op ingaat........
Wat Bert Panhuise bij Joshua heeft meegemaakt
is ook een verslag uit de eerste hand - namelijk een ingezonden brief....... Maar aan negatieve verslagen mogen we geen waarde hechten, dan is het plotseling ‘roddel’
Citaat:
Bert Panhuise en Arie Potuyt hebben er geen enkel belang bij Joshua zwart te maken. Integendeel: het zou hen veel beter uitkomen een oogje dicht te knijpen ten aanzien van één en ander, om goede sier met de geplande opnamen te maken, en Joshua te gelegener tijd bij Eurospirit uit te nodigen. (Toch waarschuwen ze) einde citaat
Ik heb ook al geschreven dat ik blij voor hem ben.... maar misschien lees je daar overheen....
En een waarschuwing om dingen te onderzoeken ‘te toetsen’ vind ik
een goed Bijbels advies.Het is de bedoeling om iemand z’n geloof hierdoor te laten behouden…..
Bij jou merk ik echter steeds dat je toetsen van iets
waar jij het mee eens bent niet nodig vindt…… Het is echter belangrijker wat ik in de Bijbel lees, dan wat ik zélf vind.
Citaat:
Oprechtheid biedt
geen voldoende bescherming voor misleiding. Penn-Lewis schrijft hoe velen door duivelse bovennatuurlijke krachten zijn misleid, omdat ze deze niet onderscheiden konden van het echte werk van God in de opwekking in Wales.51 Het probleem is dat een gelovige niet meteen een geheel vernieuwd denken heeft. Zo kan de duivel misbruik maken van de onwetendheid van vele christenen.
Penn-Lewis adviseert om samenkomsten met bovennatuurlijke manifestaties, waar de duivel leugen met waarheid heeft vermengd, te mijden, wanneer men onvoldoende in staat is om dit te onderscheiden. ‘De duivel vermengt zijn leugens met de waarheid, omdat hij een waarheid moet gebruiken om zijn leugens te dragen. De gelovige moet daarom onderscheiden, en alle dingen beoordelen. Hij moet in staat zijn te beoordelen hoeveel onzuiver is, en hoeveel hij kan aanvaarden.
Satan is een ‘mixer ’. Als iets voor 99 % zuiver is, probeert hij één procent van zijn giftige stroom in te voegen. Dit groeit wanneer het niet wordt ontdekt, tot de verhoudingen omgekeerd zijn. Jessie Penn-Lewis: War on the saints blz. 100
Citaat uit een artikel:
En het weegt zwaar als Panhuise, die als voorzitter van Eurospirit continue te maken heeft met Pinkster- en Charismatische voorgangers en genezers, zulke kritische vragen stelt bij een charismatisch genezer, en Marc van der Woude, die vrijwel nooit een kritisch stukje over een Pinkstervoorganger of -genezer plaatst in
Joel News, de conclusie dat er iets niet in de haak is, overneemt. Als zij twijfelen over Joshua’s bediening
dan moet er behoorlijk wat aan de hand zijnAan de andere kant: ben je bereid zo'n risico te lopen, of erger nog: een ander zo'n risico te laten lopenEinde citaat.