Zie ik hier een vleugje SP, (Marijnissen of Kant), Het gaat toch immers om de bonus (of het geld) van een ander.
Zonder "miljonairs" géén Albert Heyn, Transportbedrijf, Tankstation, of welke fabriek dan ook. Ik ben dan al lang blij dat mijn werkgever, (niet verrast door 10.000 meer of minder) mij in staat stelt mijn brood te verdienen in zijn onderneming. Dat een directie daarbij een vergoeding ontvangt, die dan blijkbaar past bij de verantwoordelijkheden die zij nemen, lig ik dan niet echt wakker van.
Consumptie:
2 Aan Salomo’s hof werd dagelijks de volgende hoeveelheid voedsel gebruikt: dertig ezelslasten tarwebloem en zestig ezelslasten meel, 3 tien gemeste runderen, nog twintig runderen, honderd schapen en geiten, en dan nog herten, gazellen, reebokken en gemeste hoenders.
Topbonus:
14 Koning Salomo ontving jaarlijks zeshonderdzesenzestig talent goud, 15 nog afgezien van het goud dat de handelskaravanen meebrachten, de winst die zijn handelaars maakten en het goud dat de oosterse vorsten en de stadhouders van Israël afdroegen.
Mooi getal trouwens 666 talenten.
Blijkbaar gaat het hierom, en niet zozeer hoeveel geld iemand verdient:
4 op zijn oude dag verleidden zij hem ertoe andere goden te gaan dienen en was hij de HEER, zijn God, niet meer met hart en ziel toegedaan zoals zijn vader David dat was geweest. 5 Salomo zocht zijn heil bij Astarte, de godin van de Sidoniërs, en Milkom, de gruwelijke god van de Ammonieten. 6 Hij deed wat slecht is in de ogen van de HEER en was de HEER niet zo trouw als zijn vader David.