quote: op 19 Jan 2004 12:19:25 schreef Remco II:
[...]
...en dus is het niet zo erg?
Op straat, op het werk, overal... Met de film erbij heb je het ook in huis. Dat lijkt mij niet nodig. Zeer schadelijk zelfs als je er ook nog kinderen bij hebt.
Bij zo'n tegenwerping ga ik mij echt afvragen (binnen de context wat je er verder bij zegt): wat zit hier achter? Ik bespeur hierin niet de tere vreze des HEEREN. Vind je het heel erg als ik dan twijfels krijg bij je onderschrift: "Jezus leeft, en ik met Hem!"?
[...]
ik stel voor dat je even in
dit topic kijkt, en daar verder reageert. Zoals je in dat door mij gestartte topic zult lezen heb ik ook veel moeite met films en of dat allemaal wel kan in het leven van een christen.
Bij veel films heb ik tegenwerpingen, ook heb ik niet gezegd dat ik johnny english
christelijk verantwoord vind. Echter de ene christen zal met een (ver)vloek(ing) in een film minder problemen hebben als de ander, het gaat er dan ook over of je het
zelf tegenover God kunt verantwoorden wat je kijkt. Daar hebben andere mensen en ook jij niks over te zeggen. God zal wel oordelen, en vervloekt is degene dan die Jezus niet kent, vandaar ook mijn onderschrift. Juist omdat Jezus leeft hebben wij van de zonde niets meer te vrezen. Een mooie uitspraak is nog altijd: ken je je zonde, dan ken je Gods genade.
En 'tere vreze des Heeren' klinkt best mooi hoor, maar wie ben jij om daarover te oordelen of ik dat al of niet heb?