onmenselijk. Ik heb het van dichtbij gezien, en ik kan er geen andere woorden voor verzinnen. Jammer dat een 'christelijke' partij als het CDA zich hiervoor leent. ik ben blij dat ik niet op ze gestemd heb. Meer invloed als christen? Nou, zo'n invloed hoef ik niet.
suggesties:
* overheid moet niet alleen op de subjectieve ambtsberichten ingaan, maar ook op de waarschuwingen van bv amnesty en human rigths watch
* geloofsvrijheid en geloofsvervolging moet weer een geaccepteerd arguement worden, mensen moeten geloofd worden als ze zeggen dat ze christen geworden zijn
* de procedures mogen niet langer duren dan 5 jaar
* nu een ruim pardon, daarna streng, rechtvaardig, consequent
* Nederlandse regering moet duidelijke afspraken maken met eu-partners over het asielbeleid; spreiding van asielzoekers over de Eu.
* Asielzoekers moeten een nuttige tijdsbesteding hebben (zelfs gevangenen moeten aan het werk, zijn asielzoekers minder aandacht waard dan gevangenen?)
* asz'ers moeten meer privacy krijgen. Met een gezin van 4,5 personen op een kamertje van 3 X 4 leven, slapen etc voor soms 7, 8 jaar lang is onmenselijk
* Asielzoekers herbergen moet niet meer als een 'goede daad'worden gezien maar als een maatschappelijke plicht, aangezien de westerse wereld zeker niet vrijuit gaat als het gaat om de situatie in de landen van herkomst.
etc.