Auteur Topic: vriendschap  (gelezen 2436 keer)

de dromer

• Bekijk profiel
vriendschap
« Gepost op: januari 20, 2003, 01:26:50 am »
Wat betekend vriendschap voor jullie ?

henriette

• live life
    • Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2003, 09:15:41 pm »
geven en nemen.
respecteren, en vertrouwen.

je staat voor elkaar klaar als de ander het moeilijk heeft,
maar je bent er ook voor elkaar in de leuke tijden.
tijd voor je vrienden maken !!

vriendschap is het mooiste wat er is !!! wees er dan ook zuinig op !!

greetz henriette :)
live life... be happy

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2003, 06:22:46 pm »

quote:

op 20 Jan 2003 01:26:50 schreef de dromer:

Vriendschap is voor mij vooral het hebben van een vertrouwensrelatie met iemand. Juist doordat je die relatie hebt met iemand kun je dingen met elkaar delen, goed met elkaar praten, er voor elkaar zijn en nog veel meer dingen.

Ikzelf zou niet zonder het hebben van vrienden kunnen omdat ik zoveel leuke dingen met hen heb meegemaakt, leuke gesprekken mee heb gehad en omdat ik gewoon veel van ze houdt. :)
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

angel

• Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2003, 12:19:49 am »
Voor mij is vriendschap vertrouwen, eerlijkheid en tijd voor elkaar als dat nodig is.

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2003, 12:20:28 am »
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Nog wel een kanttekening:
In slechte tijden leer je wel je echte vrienden kennen, en wordt je ook wel eens erg teleurgesteld omdat je van bepaalde mensen dacht dat het je vrienden waren, terwijl je vaak van mensen van wie je het niet verwacht wel vriendschap aanvaard.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #5 Gepost op: januari 27, 2003, 01:08:39 am »

quote:

op 24 Jan 2003 18:22:46 schreef ramH:
op 20 Jan 2003 01:26:50 schreef de dromer:
Vriendschap is voor mij vooral het hebben van een vertrouwensrelatie met iemand. Juist doordat je die relatie hebt met iemand kun je dingen met elkaar delen, goed met elkaar praten, er voor elkaar zijn en nog veel meer dingen.

Hier ben ik het uiteraard helemaal mee eens. Echte vrienden kun je volledig vertrouwen en bij hen kun je helemaal jezelf zijn. Ik heb een paar hele goede vrienden (die toevallig ook op dit forum posten) en daar ben ik erg dankbaar voor! :)

Vriendschap tussen tussen mannen en vrouwen is trouwens een verhaal apart. Hier heb ik slechte ervaringen mee. :'(
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2003, 01:51:33 am »
Vriendschap betekend dat je op elkaar kunt bouwen, weten wat je aan elkaar hebt. Daarnaast is elkaar in de waarde laten en ruimte geven.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2003, 11:36:11 pm »
Echte vriendschap is voor mij:

Dat je met je vrienden kan lachen, goed discusseren over allerei onderwerpen zonder dat je met elkaar eens hoeft te zijn, dat je elkaar in je waarde laat, je zelf kan zijn, persoonlijke dingen durft te vertellen, :))
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Rapp

• Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #8 Gepost op: januari 28, 2003, 08:49:24 am »
Een echte vriend geef je je portemonee als hij/zij erom vraagt, zonder te vragen waarvoor hij/zij hem nodig heeft!

Een echte vriend kan je ALTIJD (dus ook midden in de nacht) bellen, als is het om te vragen hoe laat het is!
See ya
Rapp

Does

• Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #9 Gepost op: oktober 13, 2003, 09:49:14 am »
Vriendschap is een illusie
Live vanuit de luie stoel

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #10 Gepost op: oktober 13, 2003, 10:05:08 am »

quote:

op 13 Oct 2003 09:49:14 schreef Does:
Vriendschap is een illusie
als je ooit echte vriendschap hebt ondervonden, kun je dat niet zeggen, maar als je dacht dat het vriendschap was, maar dat was het uiteindelijk toch niet, dan wordt je uitspraak begrijpelijker...
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Does

• Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #11 Gepost op: oktober 13, 2003, 10:46:57 am »
Echte vriendschap bestaat niet volgens mij. Gokje hoor..
Live vanuit de luie stoel

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #12 Gepost op: oktober 13, 2003, 10:58:52 am »

quote:

op 28 Jan 2003 08:49:24 schreef Rapp:
Een echte vriend geef je je portemonee als hij/zij erom vraagt, zonder te vragen waarvoor hij/zij hem nodig heeft!
tenzij je een gokverslaving of andere verslaving vermoedt. Dan moet je die ander in bescherming nemen en samen oplossingen zoeken.

quote:

Een echte vriend kan je ALTIJD (dus ook midden in de nacht) bellen, als is het om te vragen hoe laat het is!
Waarbij de aantekening past dat de beller ook rekening houdt met de nachtrust van zijn vriend ;)

Ik geloof zeker wel dat echte vriendschap bestaat. Kijk naar David en Jonathan bijvoorbeeld. Het is wel zo dat er minder echte vrienden zijn dan dat men denkt dat er echte vrienden zijn.
Pinkeltjefan

Zacharov

• Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #13 Gepost op: oktober 13, 2003, 11:43:05 am »

quote:

op 28 Jan 2003 08:49:24 schreef Rapp:
Een echte vriend mag vervolgens de beller helemaal verrot schelden omdat hij wakker gebeld wordt.

hold Him tight

• Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #14 Gepost op: oktober 29, 2003, 07:54:08 pm »
vriendschap...wegdromen in verlangen naar echte vriendschap..wie doet dat niet? wie zoekt dat niet? GEVEN..ookal wordt je dan misschien gekwetst..jezelf LATEN ZIEN..ookal voelt het ongemakkelijk...we moeten niet onszelf en onze verlangens volgen..we moeten Jezus volgen..

I'm not a preacher, but a practical believer

jwoosterkamp

• "Humor is balsem voor de ziel,
    • Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #15 Gepost op: oktober 29, 2003, 08:44:39 pm »

quote:

op 29 Oct 2003 19:54:08 schreef hold Him tight:
vriendschap...wegdromen in verlangen naar echte vriendschap..wie doet dat niet? wie zoekt dat niet? GEVEN..ookal wordt je dan misschien gekwetst..jezelf LATEN ZIEN..ookal voelt het ongemakkelijk...we moeten niet onszelf en onze verlangens volgen..we moeten Jezus volgen..

I'm not a preacher, but a practical believer

Het klinkt mij toch allemaal wel wat te soft en zwijmelend. Is vriendschap niet gebaseerd op trouw, betrouwbaarheid, oprechtheid en authenciteit.

Het klinkt nogal aanmatigend om van jezelf te beweren dat je a pratical believer bent. Enige bescheidenheid lijkt mij op z'n plaats.
jwo VDm

hold Him tight

• Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #16 Gepost op: oktober 30, 2003, 09:24:24 am »
Het is niet de plaats waar ik sta, het is het doel waarheen ik ga...

we moeten natuurlijk bescheiden zijn, maar iedereen heeft talenten gekregen...juist in de gkv wordt het enorm benadrukt dat alles en dan ook alles van God komt, maar ik kan je vertellen dat wanneer jij zonder roze bril van de gkv in de bijbel gaat lezen dat je dan niet leest dat je maar op de bank moet gaan luieren 'watching the world go by'..mooi NIET dus...

ik zou graag iedereen op willen roepen om te laten ZIEN wat hij/zij van God allemaal krijgt, hoe kunnen wij evangeliseren dan door onze andere levenshouding?

leeg gepraat en holle woorden heeft iedereen, maar ontwikkel jezelf en ga de relatie met Jezus aan, dan kun je de plaats in nemen die HIJ voor jou in gedachten heeft.
Dat is niet passief, dat is actief..

door geloof alleen zullen wij leven is geen opdracht om grijze muis te spelen!

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
vriendschap
« Reactie #17 Gepost op: oktober 30, 2003, 09:53:46 am »
Je hebt iemand nodig,
stil en oprecht,
die als het erop aan komt
voor je bidt of voor je vecht.
Pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient,
dan pas kun je zeggen: