Auteur Topic: Muziek van eigen bodem  (gelezen 2873 keer)

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Gepost op: februari 28, 2004, 02:07:48 pm »
Naar aanleiding van het topic over Boudewijn de Groot lijkt het mij wel wat om eens over de muziek van eigen bodem uit te wisselen.

In het andere topic stond dit:

quote:

door Does op 28 Feb 2004 12:26   quote  
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
op 28 Feb 2004 11:11:42 schreef Pleun:
Ik heb een afkeer van alle Nederlandstalige muziek, dus Boudewijn luister ik ook niet. Sorry Boud  
--------------------------------------------------------------------------------

Toch jammer want Nederlandse muziek is toch niet verkeerd, ik noem Boudewijn de Groot, Spinvis, Andre Hazes.  

Rare jongens die GKv-ers  

Riemer Lap
Sta eens stil bij het werk aan De Weg
   door Riemer Lap op 28 Feb 2004 13:46   quote edit
quote:
op 28 Feb 2004 12:26:55 schreef Does:
[...]
...ik noem Boudewijn de Groot, Spinvis, Andre Hazes.

ik vul graag aan met: Acda en de Munnik, het Goede Doel, Kadanz, Krezzip, Ilse de Lange en Anouk (twijfelaars, zijn engelstalig maar wel goed), de Poema's, NUHR, Rob de Nijs, Paul van Vliet, Robert Long, Herman van Veen en Lori Spee(ook weer engelstalig maar wel goed).
En natuurlijk de onderlaag: Frans Bauer (  Yek) en andere smartlappers (idem Yek)  

http://www.pgbservice.nl Omdat je zelf zorgt voor je zelfzorg  

Does
Kampioen 2003/2004
   door Does op 28 Feb 2004 13:49   quote  
quote:
op 28 Feb 2004 13:46:41 schreef Riemer Lap:
[...]

Acda en de Munnik, het Goede Doel, Kadanz, Krezzip, Ilse de Lange en Anouk (twijfelaars, zijn engelstalig maar wel goed), de Poema's, NUHR, Rob de Nijs, Paul van Vliet, Robert Long, Herman van Veen en Lori Spee(ook weer engelstalig maar wel goed).

Misschien leuk idee om een topic te openen over de Nederlandse Muziek?

quote:
En natuurlijk de onderlaag: Frans Bauer (  Yek) en andere smartlappers (idem Yek)

Woorden niet aan vuil maken!  

Ik doe niet meer mee.

Does

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #1 Gepost op: februari 28, 2004, 02:32:35 pm »
Mijn favoriete Nederlandse artiesten:

Acda en de Munnik, Boudewijn de Groot, Spinvis, Marco Borsato, Sita, 16 Down, Krezip, Anouk, Andre Hazes, Within Temptation, Extince, Green Lizard, De Poema's, E-Life, Doe Maar, Postmen, Golden Earring, Is ook schitterend, Junkie XL, DJ Tiesto.

Waar ik echt een hekel aan heb is Frans Bauer en al die cooldown cafe muziek en al die zooi!

Trouwens K'S Choice is ook goed maar dat zijn dan weer Belgen. Brainpower vind ik ook steeds minder worden, en hij was zo goed! ;(
Live vanuit de luie stoel

cochise

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2004, 02:40:51 pm »
mijn fav nederlandse artiesten zijn van dik hout,doe maar,def p,osdorp posee,blof,green lizzard,krezip,kane,van katoen,spivis,acda en de munnik,anouk,bettie serveert
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2004, 02:50:12 pm »
Herman van Veen, Boudewijn de Groot, The Gathering, Osdorp Posse, Spinvis, Jane Doe, Van dik hout, Doe Maar, Deire, Autumn, Within Temptation, After Forever, Spookrijders, Bettie Serveert, De dijk, de Nits, Frank Boeijen.

Ik draai deze muziek regelmatig, en op dit moment zijn mijn absolute favorieten: Bettie Serveert en After Forever.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #4 Gepost op: februari 28, 2004, 03:12:00 pm »
Ik heb een hekel aan alle Nederlandstalige muziek, maar sommige Engelstalige muzikanten zijn best te pruimen. Zoals Junkie XL, Within Temptation en The Gathering (waar ik volgende week heenga.)

Als ik dan toch een Nederlandstalige artiest moet noemen, kies ik voor Frank Boeijen, omdat hij een romanticus is en ik zijn stem goed vind.

Daarentegen kan ik er met mijn pet niet bij dat Marco Borsato zo immens populair is. Heb een stukje gezien van een concert in de Kuip. Vreselijk. Onbegrijpelijk dat mensen daar een kick van krijgen. Ik vind de stem van Marco ook helemaal niet bijzonder, die man heeft werkelijk niets dat me aanspreekt. Ook zijn vrouw niet.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #5 Gepost op: februari 28, 2004, 06:03:50 pm »

quote:

op 28 Feb 2004 15:12:00 schreef Pleun:
Als ik dan toch een Nederlandstalige artiest moet noemen, kies ik voor Frank Boeijen, omdat hij een romanticus is en ik zijn stem goed vind.

Die vind ik weer niet te verstaan en onbegrijpelijke teksten zingen.
Geen stem,. meer gewauwel in mijn bescheiden optiek.
Gelukkig verschillen smaken :)
Ik doe niet meer mee.

Does

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #6 Gepost op: februari 28, 2004, 06:37:46 pm »

quote:

op 28 Feb 2004 14:40:51 schreef cochise:
Van Dik Hout, van Katoen

Oe.. Van Dik hout, heb ik nog een longsleeve van liggen, heel relaxed!
En van Katoen is ook wel ok!!

Does

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #7 Gepost op: februari 28, 2004, 06:39:30 pm »

quote:

op 28 Feb 2004 15:12:00 schreef Pleun:

Daarentegen kan ik er met mijn pet niet bij dat Marco Borsato zo immens populair is. Heb een stukje gezien van een concert in de Kuip. Vreselijk. Onbegrijpelijk dat mensen daar een kick van krijgen. Ik vind de stem van Marco ook helemaal niet bijzonder, die man heeft werkelijk niets dat me aanspreekt. Ook zijn vrouw niet.
De man heeft juist alles. Een fantastische stem, een uitstraling van heb ik jou daar! Nee Marco Borsato is echt geweldig! :)

Does

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #8 Gepost op: februari 28, 2004, 06:40:10 pm »
Hmm, om nog maar een goede Nederlandse artiest te noemen: Trijntje Oosterhuis, die heeft me daar een stem! Daar kan der neus niet tegen op zeg maar. ;)

vaneccles

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #9 Gepost op: februari 28, 2004, 11:36:59 pm »
Bettie Serveert en Daryll-Ann,de laatsten hebben een nieuw album uit,"Don't stop",
is zeer aanbevelingswaardig!
-Effe pluggen.-

Vraag blijft of je het Nederlands kan noemen;toegegeven:het zijn 'hollanders',
maar de muziek is vrij universeel,overal op de deez'aardkloot zijn r&r-bands..

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #10 Gepost op: februari 28, 2004, 11:46:29 pm »
Tröckener Kecks, heel jammer dat ze uit elkaar zijn. Ik heb al hun albums die op cd uitgekomen zijn. Alleen het eerste album (Schliesbaum) is niet op cd te krijgen.de naam klinkt duits maar ze zingen echt Nederlands.

LaNaussee

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #11 Gepost op: februari 29, 2004, 05:44:24 pm »
Trockener Kecks, daar kan ik me bij aansluiten.
Daarnaast behoren Spinvis, Blof, Anouk, Stef Bos en Herman van Veen en toch weer Boudewijn de Groot tot mijn favorieten.
Van veel nederlandse artiesten vind ik trouwens dat ze vaak wel één of meerdere leuke liedjes gemaakt hebben, maar voor mij wil dat niet zeggen dat ik ze daarmee tot goed bombardeer. Marco Borsato is hier een goed voorbeeld van.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #12 Gepost op: februari 29, 2004, 07:44:59 pm »
BLOF, en daar was ik al fan van, voordat ze landelijk doorbraken.
Hoort m.i. bij de huidige top van de nederlandse muziek.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Does

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #13 Gepost op: februari 29, 2004, 11:10:15 pm »
Dat nummer Blof waar ze van die vage teksten hebben.. is een vrij nieuw nummer. Dat vind ik het einde van Blof. Omarm ofzo, kan dat? :|

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #14 Gepost op: februari 29, 2004, 11:13:45 pm »

quote:

op 29 Feb 2004 23:10:15 schreef Does:
Dat nummer Blof waar ze van die vage teksten hebben.. is een vrij nieuw nummer. Dat vind ik het einde van Blof. Omarm ofzo, kan dat? :|

Dat kan wel kunnen. Ik heb bij Blof een beetje hetzelfde gevoel als bij de Kast.
In het begin best leuke bands, maar steeds commercieler en steeds minder pure muziek.

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #15 Gepost op: maart 01, 2004, 12:33:34 am »
Nah, de nieuwste cd is wel een toppertje hoor.

Inderdaad "omarm"
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Does

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #16 Gepost op: maart 23, 2004, 06:26:32 pm »

quote:

Edisons voor Frans Bauer en Ilse DeLange

Ilse DeLange en Frans Bauer zijn tijdens de Edison Awards in de Melkweg uitgeroepen tot beste nationale zangeres en zanger. Ook de popgroep Blof en zangeres Hind gingen met een Edison naar huis.
Hind ook een edison voor beste nieuwkomer. Helemaal terecht, echt een dijk van een stem etc. Toch nog iets goeds uit Idols gekomen.

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #17 Gepost op: maart 23, 2004, 06:35:06 pm »
quote:
Edisons voor Frans Bauer en Ilse DeLange

Ilse DeLange en Frans Bauer zijn tijdens de Edison Awards in de Melkweg uitgeroepen tot beste nationale zangeres en zanger. Ook de popgroep Blof en zangeres Hind gingen met een Edison naar huis.

/quote

Ilse snap ik maar Bauer??? |:(
Ik doe niet meer mee.

Does

• Bekijk profiel
Muziek van eigen bodem
« Reactie #18 Gepost op: maart 23, 2004, 11:19:03 pm »
Tja niet gek met zo'n hitsong. :?