Auteur Topic: Een mailtje van "de belastingdienst"  (gelezen 1265 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Een mailtje van "de belastingdienst"
« Gepost op: februari 29, 2004, 10:37:16 pm »
Vandaag vond ik dit mailtje in mijn postbak. Het kwam via info@belastingdienst.nl. Nu weet ik wel dat dit mailtje nooit echt kan zijn, en ik weet ook niet wie hem wel of niet hebben ontvangen. Wel weet ik dat het artikel in De Telegraaf over het niet innen van belastinggelden bij bepaalde groepen de gemoederen flink bezighoudt.
quote:

Geachte heer, mevrouw,

Gezien recente ontwikkelingen in Nederland, hoeft u dit jaar uw
belastingaangifte niet in te vullen.

Een ieder krijgt een aanslag van slechts 3%.

Dit beleid heeft u te danken aan volgende zaken;
- een speciaal tarief voor woonwagenbewoners van slechts 3%
- gratis vliegtickets van 500 Euro per stuk voor Marokkanen
- het niet innen van belastinggelden bij Hells Angels
- fraude ambtenaren (denk aan Tjibbe Joustra van UWV)

Om u dus tegemoet te komen in het wanbeleid van De Belastingdienst en De
Overheid, hoeft u dit jaar geen belastingaangifte in te vullen.

Voor meer informatie kunt u terecht bij De Belastingtelefoon. Er is een
gratis telefoonnummer: 0800-0543. Bij onbereikbaarheid kunt u bellen met:
070 - 342 8000.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker! Zo makkelijk, dat u dit
jaar geen belastingaangifte hoeft te doen.

Met vriendelijke groet,

De Belastingtelefoon.

Maar de vraag is natuurlijk ook houdt het u als gebruiker van dit forum ook bezig? Wat vindt u ervan?
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 29, 2004, 10:43:20 pm »
Ik vind het de grootst mogelijke kolder. Maar ja ach je doet er niks tegen....
de overheid en de politiek is verrot, om het even iets breder te trekken. Daar is dit voor mij het zoveelste bewijs van.
Het gaat niet om goed een land besturen het gaat allemaal om macht. En aangezien dit nu in het nieuws is gaat er binnenkort hard worden opgetreden, worden er wat ambtenaren ontslagen die er geen moer mee te maken hadden maar die wel de zwarte piet krijgen toegeschoven.

Die criminelen zelf, klasse! Ja echt. Gewoon de overheid zeggen "wij betalen niet, nou ok 3 procent mag je hebben." En in plaats van dat de FIOD even langs komt met wat van die leuke politieagenten met van die mooie maskers en rieten schilden gaat de belastingdienst akoord. Prachtig toch, wat een bananenmonarchie.
Pinkeltjefan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 29, 2004, 10:45:30 pm »
BTW, ik zeg niks negatiefs over die tickets, dat is gewoon bijzondere bijstand en daar is niks mis mee. En van wat er bij de UWV precies gebeurd is weet eigenlijk niemand, dus om die directeur nu een fraudeur te noemen gaat mij veel te ver. Ik heb dara meer het idee dat er een hetze door de media gevoerd wordt met halve waarheden en hele leugens dan dat er daadwerkelijk iets aan de hand was.
Pinkeltjefan

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 29, 2004, 10:53:59 pm »
Ik heb dat mailtje ook ontvangen en zie het gewoon als SPAM.

en verder maak ik me totaal niet druk over wat me met mijn belastingcenten gebeurd. Ik ben nooit zo'n centenkakker geweest en het interesseerd me ook totaal niet.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

pola

• Geboeid
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2004, 11:27:59 am »
Alles sal reg kom:
quote:
Fiscus wil eigen interventieteams

Uitgegeven: 1 maart 2004 08:28

AMSTERDAM - De Belastingdienst wil de beschikking krijgen over 'fiscale interventieteams' voor het innen van belasting op zogenoemde vrijplaatsen, aldus De Telegraaf. Met deze ME wil de fiscus zich de toegang verschaffen tot woningen, beslag kunnen leggen op inkomens en goederen en bijvoorbeeld auto's wegslepen.

Afgelopen zaterdag meldde een klokkenluider van de Belastingdienst in het ochtendblad dat probleemgroepen als de Hells Angels en kampers door de fiscus ontzien worden uit angst voor geweld. Tientallen miljoenen euro's aan te innen belastingen zouden daardoor worden afgeboekt als 'oninbaar'.

De dienst wil nu met de interventieteams optreden tegen de fiscale vrijstaatjes, waarvan er tientallen in Nederland zouden bestaan. De Algemene Vereniging van Belastingdeurwaarders (AVB) is geen voorstander van zulke teams. De AVB vindt dat de probleemgroepen eerst de gelegenheid moeten krijgen vrijwillig mee te werken.

bron: www.nu.nl
Woorden als messen, gooi ik in de strijd, niets ontziend, want ik heb gelijk. Ik win de discussie, maar verlies een vriend. Wat een prijs en toch niets bereikt.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 01, 2004, 11:35:14 am »
Mja het komt in het nieuws en opeens gebeurt er wat.... echt een prutmentaliteit. En heel nederland van "zo en nu wordt er dus wat aan gedaan" en zo hobbelen we van incident naar incident. Ad hoc optreden, zolang niemand het weet rotzooit de overheid maar aan.
Pinkeltjefan

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 01, 2004, 11:39:54 am »
Matteüs 22:15-22

15 De Farizeeën gingen weg en overlegden met elkaar hoe ze Jezus met een strikvraag konden vangen. 16 Ze stuurden hun leerlingen en een paar aanhangers van de Herodiaanse partij naar hem toe. ‘Meester,’ zeiden zij, ‘wij weten dat u eerlijk bent en echt leert wat God van ons wil. Het doet u niets wat men van u denkt, want u ziet niemand naar de ogen. 17 Zeg ons dus wat u vindt: mogen wij aan de keizer belasting betalen, of niet?’ 18 Maar Jezus kende hun slechtheid en zei: ‘Waarom wilt u mij in de val laten lopen, huichelaars? 19 Laat me eens een belastingpenning zien.’ Ze gaven hem een Romeinse munt. 20 ‘Van wie zijn die afbeelding en dat opschrift?’ vroeg hij. 21 ‘Van de keizer,’ antwoordden ze. ‘Geef dan de keizer wat de keizer toekomt, en God wat God toekomt.’ 22 Verbaasd over dat antwoord, lieten ze hem met rust en gingen weg.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 01, 2004, 01:50:36 pm »
quote:
Spam namens belastingdienst zorgt voor chaos
Maandag, 1 maart 2004 - "Gezien recente ontwikkelingen in Nederland hoeft u dit jaar uw belastingaangifte niet in te vullen." Zo is te lezen in een dit weekend massaal verspreid mailbericht.

Het bewuste spambericht is anders van aard dan het gros van de berichten die doorgaans de mailboxen komt binnenzeilen. De spam is namelijk niet commercieel van aard. Het enige doel lijkt te zijn om voor zoveel mogelijk verwarring te zorgen.

Wat Jeroen Otten van FiscaFocus betreft, lijkt de maker in zijn opzet geslaagd. Het bericht is verstuurd namens info@debelastingtelefoon.nl. Dit domein verwijst naar de consumentensite FiscaFocus.nl, dat echter niets met de spamrun heeft te maken.

Gebeten hond
"Maar dat snapt uiteraard lang niet iedereen", aldus Otten. "Wij zijn nu de gebeten hond. Mensen willen graag meer weten over de inhoud of schelden ons zelfs helemaal lam." De telefoon staat 'roodgloeiend' en de mailbox van FiscaFocus loopt over met duizenden berichten.

FiscaFocus heeft inmiddels contact opgenomen met de Belastingdienst en het ministerie van Financiën, die beide ook in het mailtje worden genoemd. Daarna wil Otten bekijken of de daders kunnen worden aangepakt vanwege de geleden schade.

Wie er daadwerkelijk achter de grap zit, is nog onduidelijk. Spamvrij meldt slechts dat er gebruik is gemaakt van een open proxy bij provider Everyones Internet.

Bij de belastingtelefoon is het maandagmorgen een stuk drukker dan normaal. "Maar dat kan ook komen door de berichtgeving dit weekend over de speciale behandeling van bepaalde groepen", aldus een woordvoerder van het ministerie van Financiën.

bron http://www.webwereld.nl

haha heerlijk die mensen die denken dat een mail wegkomt bij de persoon die zich afzender noemt.
Pinkeltjefan