op 10 Oct 2003 19:25:22 schreef Wilhelmina:Ik heb een probleem en zou graag zoveel mogelijk "adviesen" en/of reakties hebben. Maakt niet uit wat je er van denkt.
Twee dochters van mij hebben gisteren een uitnodiging gekregen om op auditie te komen zingen voor het programma Idols.
Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Ik begrijp zo goed dat ze het fantastisch vinden, en zij beweren dat het hoog tijd wordt dat ook gospel-artiesten in de schijnwerkers komen, en dat dit een prachtige kans is.
Omdat ze allebei best heel goed kunnen zingen, weet ik eigenlijk niet wat ik moet hopen.
Als ze niet door gaan naar de volgende ronde zou ik dat vervelend voor ze vinden, ( en eigenlijk onterecht

) omdat ze het dik zouden hebben kunnen opnemen in de vorige rondes tegen de winnaars.
Als ze wel door zouden gaan , hou ik mijn hart vast voor de konsekwenties ( ze moeten b.v. de zondag daarna al vrijhouden voor het geval dat...) Op zondag hebben ze allerlei taken in de kerk van leiding in het kinderwerk, tot aanbiddingsleider en muzikant)
Ik vind daarentegen dat ze ook wel eens zoiets zouden mogen doen, ze staan tenstlotte al járen te dienen in de gemeente. Als moeder wil ik ze dus ook niet in de weg staan. De gevolgen kan ik echter niet overzien, hoewel ze zelf nu zeggen niets te zullen doen, waar ze zich geestelijk niet goed bij zouden vinden.
Ik weet dus niet eens of ik moet hopen of ze besluiten erheen te gaan, ( het kan inderdaad een enorme kans zijn) of ik moet hopen of ze doorgaan naar de volgende ronde, of dat ik moet hopen dat ze er meteen maar uitliggen omdat ze b.v. "geen goede performens, of uitstraling of idol" of zoiets zijn.
Eigenlijk vind ik het maar niks, maar wil ze zeker niet in de weg staan.
De oudste is getrouwd en 24 jaar, dus die kan wel zelf beslissen en de jongste is 17. Die mag ook zelf beslissen, maar toch.........
Zijn hier ouders die het zouden verbieden? Of jongeren die beslist wél of beslist niet zouden gaan?