de koppen zijn wat gegroeid, misschien heeft dat er mee te maken... Dat mocht trouwens ook wel, want de kopgrootte van het ND week nogal af van wat tegenwoordig gebruikelijk is. Het zal er wel mee te maken hebben dat de krant ook in de winkel, los verkocht wordt. Dan moeten de koppen nu eenmaal wat groter, om de aandacht te trekken.
Ik ben inmiddels redelijk aan de lay-out gewend. Wel blijven er een paar minpuntjes:
- die 'regenboogbalkjes' vind ik echt niet meer van deze tijd. Lay-out is tegenwoordig strak, recht, eenvoudig. geen demonstratie van de capaciteiten van de PCM- kleurendrukpers.
- Erg jammer dat het logo tussen Nederlands en Dagblad verdwenen is. Dat gaf de krant een zeker cachet. Ze hadden best én het logo kunnnen bewaren, én in kleiner formaat boven het commentaar afdrukken
- vooral de rechterbovenkant is me véél te rommelig... de foto, een weggedrukte kop, de paginaverwijzing, het logo en het commentaar komen allemaal in 1 punt bij elkaar. geeft een ondoordachte indruk. Maar ja, wie ben ik?
De binnenpagina's zijn er wel erg op vooruit gegaan, imho. Rustiger, meer wit en meer ruimte voor een verhaal. De krant is wat minder een doorworstelprodukt geworden. Terecht, want dat past niet meer in deze tijd...
Maar misschien ben ik een beetje bevooroordeeld... Mijn eigen krant is heel strak opgemaakt, met een schreefloze kopletter en een vaste pagina-indeling. Maar ik kan me voorstellen dat mensen dat ook weer wat saai vinden...