quote:
op 13 Mar 2004 21:04:48 schreef Hiedeen:
[...]
Hoe moet ik me precies voorstellen wat je ging doen? Ging je op straat staan en mensen vragen over geloof? Hoe begon je het gesprek? Dat vind ik het meest lastig... bijvoorbeeld in de trein ofzo...
Delen van het geloof is gaaf! Dat heb ik ook mogen ervaren. Ik heb een aantal goede vrienden, maar ook binnen de gemeente kan ik met jong en oud geloof delen. En dat bouwt de gemeente op, en groeit het verlangen omdat ook uit te dragen.
Andersom kan ook, via evangelisatie bewustworden wat je eigenlijk gelooft en elkaar daarin op willen bouwen.
Gave? Ik weet het niet. Waar je hart vol van is, daar stroomt je mond van over. Maar evangelisatie is ook een levenshouding, dus een eigenschap van iedereen die vol is van geloof.
Iemand die een folder maakt, iemand die voor koffie zorgt voor 'straat-evangelisten', iemand die voor hen bidt. Het zijn allemaal evangelisten. Ze helpen Gods Evangelie uit te dragen.
We gingen een half uur voor het evangeliseren allemaal in de kerk bidden voor onszelf voor het "werk". Aan het einde van het half uur gingen we nog even in een kring staan om gezamenlijk te bidden. Toen konden we folders pakken en gingen we twee aan twee naar de stad.
Toen heb ik samen met mijn metgezel gewoon door de stad gelopen en hielden we zo eens iemand aan. Dan vraag je of je wat mag vragen....soms hebben mensen het zelfs daar te druk voor hihi. En dan leg je uit: we zijn samen christenen en we zijn de straat opgegaan om over Jezus te vertellen.
Nou....dat levert gewoon al gelijk reactie op....makkelijk zat

, heel vaak zeggen mensen...nee, sorry geen tijd, of geen belangstelling. Of soms hele grappige reacties zoals iemand die lachend zei: maak je niet ongerust hoor, das allemaal dik in orde..en die liep dus gelijk door hahaha.
En dan kan je ook een andere reactie krijgen....mensen die er daadwerkelijk op ingaan. Als iemand zegt: ja maar ik ga al naar een kerk hoor, dan proberen we daar op in te gaan.
Soms zijn er mensen die inderdaad naar een kerk gaan of gewoon...geloven. Maar die Jezus niet in hun hart hebben en dat merk je heel snel als je even doorvraagt. En dan heb je dus ook weer een aanknopingspunt om weer verder te praten.
Vandaag hadden we echt leuke gesprekken...zoals de vrouw zei waar ik mee was, we zijn om te zaaien....en als we geluk hebben mogen we soms ook oogsten (soms wordt er een bekeringsgebed gebeden op straat