Beste Wilhelmina,
Ik hoop dat je binnenkort voldoende emotioneel hebt bijgetankt om ons verder te helpen.
Ik hoop dat Jan W binnenkort gaat reageren op mijn vragen.
Wie kaats kan de bal verwachten, dat geldt ook voor hem.
Wilhelmina, lees achter mijn vragen aan hem ook mijn onderkoelde verdriet.
En met dit alles heeft satan de allergrootste lol: het punt waar het over gaat is mooi uit de discussie verdwenen

.
Het punt is:
- met onze daden tonen en mensen voor Christus winnen
- voluit erkennen dat we in Christus geheiligd zijnde zout zijn en zo doen: een werkend zout van de wereld zijn. Zo dat de wereld smaak krijgt en dorstig wordt
- voluit erkennen dat we in Christus geheiligd licht zijn en zo doen: een werkend licht van de wereld zijn zodat mensen zien wat ze zonder ons niet zien.
- Gods liefde weerspiegelen.
- als christenen meer en meer leren liefde met elkaar te delen, en dat zo ook doen voor ongelovigen.
- barmhartig zijn zoals Christus barmhartig is.
In Nederland dat christelijk heette, kunnen we (tegelijkertijd of juist in de relatie die we als (door Christus) liefdevolle, barmhartige mensen van God opbouwen - al of niet op ons gebed)vertellen wie Christus is voor de wereld voor mij en voor die ander.
Als we het gebod weest heilig echt serieus als een gebod van onze machtige God
nemen gaat mijn omgeving er met de Geest die eerst getuigt snel anders uit zien.
Dan zal Christus Koning zijn van alle volken, van de hele wereld. God alle eer. Nu ten dele straks ten volle.
Naschreef/edit. Ik schreef bovenstaande terwijl Jan zijn bovenstaande reactie gaf. Ik denk dat mijn posting voldoende inhoudelijk is om te handhaven.