Ik wil graag jullie mening over deze boeken weten.
Ikzelf heb deel 3net uitgelezen en ben nu bezig met 'vriendschap met God'
het komt erop neer dat het een hele dialoog met 'God' bevat, en deze God zegt bijvoorbeeld dingen zoals dat hij nooit straft of beloont, maar slechts liefheeft, dat goed en kwaad niet bestaan, dat het doel van het menselijk leven slechts is om onszelf elk moment te herscheppen en te herdefinieren wie wij zijn door alles empirisch te ervaren, reincarnatie bestaat, god gebied niks, de tien geboden zijn volgens hem 10 beloftes, dingen die je doet als je je op gods liefdevolle wegen bevind...
wat mij betreft gaat dit toch wel tegen het oude testament in, wetende dat God weleens 3000 man heeft gedood uit het joodse volk...
wij creeeren onze eigen realiteit op hoger niveau maar ook op bewust niveau door alles wat wij denken zeggen en doen. alles word als gebed beschouwt, want alles gaat het universum in en komt op een of andere manier naar ons terug.
en het belangrijkste, er is maar 1 ziel. wij zijn allen 1. de god waarmee neale praat is dus eigenlijk ook hemzelf. en mij. en jullie.
wel zegt die 'god' dat Jezus ,de Christus, de hoogste is, dat niemand ooit hoger is gekomen als hij.
wat is jullie mening erover?