Een beetje late reaktie misschien, maar ik wil toch nog even op jullie reageren.
Ik ben het in grote lijnen helemaal met jullie eens, je moet inderdaad de dingen aan de kant zetten die tussen God en jou in staan, zodat je je volledig kunt focussen op God en dat je naar zijn wil wilt leven, maar ook al ben je gestopt met drinken of gokken of wat dan ook, we blijven zondige mensen, en we zullen altijd geneigd zijn om aan ons zelf te denken, om ons eigen welzijn voorop te stellen.
Het is natuurlijk harstikke mooi om God te aanbidden in de kerk, door liederen te zingen en te bidden met elkaar, en dat allemaal ter ere van God.
Maar een dag heeft 24 uur en een week 7 dagen, en tussen de bijbelstudies en kerkdiensten door heb je je dagelijkse dingen, en ik moet eerlijk bekennen dat ik me dan niet vaak afvraag of ik de wil van God doe op dat moment, natuurlijk doe ik ook goede dingen, ik doe ook m'n best op m'n werk (al denkt m'n baas daar altijd anders over.

) Maar een heleboel dingen doe je gewoon onbewust of omdat het zo hoort, ik denk niet vaak: zo, nu ga ik dit en dit doen want daar dien ik God bij. Je doet de dingen die je doet, zonder er bij na te denken.
Tja... Je man of vrouw liefhebben is natuurlijk niet zo moeilijk als je echt van elkaar houdt, maar het wordt al wat anders als je elkaar een beetje zat begint te worden, hoe ga je daar dan mee om?
Mensen liefhebben die je aardig vindt is ook niet zo moeilijk, maar op bezoek gaan bij iemand die je het leven zuur maakt is andere koek.
Het zijn maar van die alledaagse voorbeelden waar ik mij van afvraag hoe je daar mee omgaat, of eigenlijk bewuster mee omgaat.
God wil dat we bewust hem dienen, en volgens mij niet dat we per ongeluk zijn wil doen.
Of zit ik er nu naast ?