Auteur Topic: Passion of Christ  (gelezen 924 keer)

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
Passion of Christ
« Gepost op: maart 04, 2004, 09:50:03 pm »
De film 'Passion of Christ' gaat op 1 april in Nederland in premiere. Vanuit Amerika is al menig geluid over de film overgewaaid. Meer weten? Kijk dan eens op www.thepassionofchrist.com of ga via een zoekmachine op zoek naar recensies en dergelijke op het net.

Maar wat vind jij?
Mag een dergelijke film over Jezus gemaakt worden? Hoeveel ruimte mag een verfilmer (in dit geval Mel Gibson) hebben om het verhaal zelf te interpreteren?

Ga jij af op de commentaren die anderen geven van de film om zelf te beslissen of je hem gaat kijken? Zo ja, welke commentaren? Maakt het uit vanuit welke levensbeschouwelijke richting de reactie komt? En wat wordt je maatstaf als christelijke recensenten tegengesteld denken?
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

Marnix

• Bekijk profiel
Passion of Christ
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2004, 09:57:21 pm »
Heej, hiervoor is al een topic in het Film-forum.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Bartimeus

• Bekijk profiel
Passion of Christ
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2004, 09:58:32 pm »
Waarschijnlijk krijgen de joden de schuld van de moord op Jezus. veel christenen zullen het hiermee eens zijn/worden en zo schuldig worden aan joden vervolging.

Ik heb Jezus vermoord. Het zijn mijn zonden die Hem aan het kruis nagelden.

Maar laat dit je niet onrustig maken, dit soort dingen moeten gebeuren voordat Jezus kan terug komen. Het gaat zoals het gaat en het is Gods werk, uiteindelijk zul je zien dat het altijd God is die alle touwtjes in handen heeft.

Al vergaat de hele wereld, blijf in de liefde maak je geen zorgen. het is een gebod van Jezus om je geen zorgen te maken(mattheus 6 vers 34), het is dus eigenlijk een zonde om het wel te doen :)

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
Passion of Christ
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2004, 10:20:23 pm »
Marnix, je hebt gelijk. Ik ontdekte het nadat ik het topic al geplaatst had. Komt doordat ik eigenlijk altijd maar een beperkt aantal fora bezoek, waardoor ik niet altijd weet welke fora er nu precies zijn. Ik zal voortaan even beter opletten!

Maar reageren mag hoor!
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

Marloes

• Bekijk profiel
Passion of Christ
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2004, 10:25:02 pm »
Maar dan wel in dat andere topic. :)
Hier komt een slotje op.
[Prediker 7:29]