Auteur Topic: Aanslag in Madrid (met foto's)  (gelezen 7750 keer)

Does

• Bekijk profiel
Aanslag in Madrid (met foto's)
« Gepost op: maart 11, 2004, 12:44:24 pm »
Ruim honderd doden door zware explosies in station Madrid

http://www.nu.nl/img.db?289900+s(234!x170!)

MADRID - Het dodental als gevolg van de aanslagen op drie treinstations in de Spaanse hoofdstad Madrid is opgelopen tot 131. Meer dan vierhonderd mensen zijn gewond geraakt. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken gemeld. De regering heeft de Baskische separatistische terreurbeweging ETA ervan beschuldigd achter de aanslagen te zitten.

Volgens ooggetuigen waren er in totaal zeker drie ontploffingen die vrijwel gelijktijdig plaatshadden. Een explosie had rond half acht plaats in een hogesnelheidstrein die vanuit de plaats Guadalajara rond half acht het Madrileense station Atocha binnenkwam. Twee wagons werden totaal vernield. Ook explodeerde een explosief in de trein die vanuit Alcala de Heneras het station Atocha binnenreed.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/39876000/gif/_39876314_south_east_madrid_416map.gif

Taxi's

De politie gebruikte taxi's om de gewonden naar ziekenhuizen te brengen, omdat er te weinig ambulances waren. De autoriteiten hebben voor het station een veldhospitaal ingericht. Ziekenhuizen hebben donoren opgeroepen bloed af te staan voor de slachtoffers. Op de stations brak direct grote paniek uit onder de treinreizigers. Atocha is een belangrijk treinverkeersknooppunt, waarvan veel forenzen gebruik maken.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/39875000/jpg/_39875754_police_victim_ap203body.jpg

Moordenaars

Door een explosie in het zuidelijk gelegen station El Pozo nabij de hoofdstad, aan de spoorlijn tussen Madrid en Guadalajara, zijn zeker twintig doden gevallen, aldus ooggetuigen. Ook in het station Santa Eugenia werd een explosie gehoord. De politie heeft de drie stations geëvacueerd en de omgeving afgezet. "Het is een aanval op de Spaanse democratie", aldus een regeringswoordvoerder. Hij noemde de ETA een "criminele bende moordenaars".

ETA

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/39875000/jpg/_39875742_train_ap203body.jpg

Ook de Spaanse oppositieleider Jose Luis Rodriguez Zapatero beschuldigde de ETA verantwoordelijk te zijn voor het bloedbad. De ETA dreigde in februari met aanslagen op Spaanse vakantieplaatsen. Op 29 februari arresteerde de politie twee vermeende leden van de ETA. Die zaten in een vrachtwagen met aan boord zeker vijfhonderd kilo explosieven en waren op weg naar Madrid. Zij zouden van plan zijn geweest daar een aanslag te plegen. In december vorig jaar voorkwam de Spaanse politie een aanslag op een treinstation in de hoofdstad.

De explosies vonden plaats aan de vooravond van de algemene verkiezingen die zondag gehouden worden. De conservatieve partij van de Spaanse premier Jose Aznar kondigde aan alle verkiezingsactiviteiten op te schorten.

Balkenende

Premier Balkenende heeft donderdag geschokt gereageerd op de bomaanslagen op drie treinstations in de Spaanse hoofdstad Madrid. Daarbij zijn volgens de Spaanse tv zeker vijftien mensen om het leven gekomen.

De premier zal later donderdag zijn Spaanse collega Aznar telefonisch zijn medeleven betuigen. Ook betuigt hij zijn medeleven met de slachtoffers en hun nabestaanden.

Balkenende, die voor een werklunch op weg is naar de Duitse bondskanselier Schröder, laat zich via de Nederlandse ambassade in Madrid op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

(BRON: http://www.nu.nl/news.jsp?n=289862&c=21)
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2004, 12:51:38 pm door Does »
Live vanuit de luie stoel

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2004, 12:54:46 pm »
Ik ga foto's blijven posten, zal wel kijken wat niet en wat wel kan maar dit is zo verschrikkelijk gewoon!

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040311/capt.mad80103110843.spain_explosion_mad801.jpg

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040311/capt.mad80403110904.spain_explosion_mad804.jpg

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040311/capt.mad80303110900.spain_explosion_mad803.jpg

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2004, 12:56:25 pm »
Does zou je daar linkjes van willen maken? Kan wel schokkend zijn nl. (mn de 1e foto uit je 2e post)
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 11, 2004, 01:10:39 pm »
Nieuws brengt dezelfde beelden dus schokkend zal wel meevallen. Ik heb hier foto's die echt schokkend zijn, die plaats ik dan niet.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 11, 2004, 01:36:57 pm »
http://i.cnn.net/cnn/interactive/world/0403/gallery.spain.train/gal.spain.3.reut.jpg
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2004, 01:39:32 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 13:10:39 schreef Does:
Nieuws brengt dezelfde beelden dus schokkend zal wel meevallen. Ik heb hier foto's die echt schokkend zijn, die plaats ik dan niet.
Prima.. maar voor de zekerheid toch een titeledit.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 11, 2004, 01:40:11 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 13:39:32 schreef Marloes:
[...]

Prima.. maar voor de zekerheid toch een titeledit.
Goed.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 11, 2004, 01:42:16 pm »
http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/afp/20040311/capt.sge.rze81.110304122931.photo00.default-384x256.jpg
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 11, 2004, 02:05:41 pm »
Net op de radio;

al 173 doden. meer dan 400 gewonden :'(.

De spaanse clubs die vanavond europees voetbal hadden moeten spelen hebben allen aangegeven niet te willen spelen (en terecht!).
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 11, 2004, 02:06:08 pm »
Uefa geeft geen gehoor.

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 11, 2004, 03:43:52 pm »
@ pleun

Wil jij je tekst onderaan de post niet even aan willen passen. Dit past niet helemaal bij dit onderwerp vind ik op dit moment.

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 11, 2004, 03:48:52 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 15:43:52 schreef Merwekade:
@ pleun

Wil jij je tekst onderaan de post niet even aan willen passen. Dit past niet helemaal bij dit onderwerp vind ik op dit moment.
Het viel mij ook al op. Met name direct onder de foto valt het op, als het onder een linkje was was het mij niet opgevallen denk ik

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2004, 03:55:54 pm »
Niet aan gedacht. Zo goed?

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: maart 11, 2004, 03:56:33 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 15:55:54 schreef Pleun:
Niet aan gedacht. Zo goed?
in ieder geval een  stuk beter, bedankt

Luc

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: maart 11, 2004, 09:21:46 pm »
MADRID - Een serie bomaanslagen op vier forensentreinen in Madrid heeft donderdag naar schatting 1450 slachtoffers gemaakt. Het is de dodelijkste terroristische aanslag in modern Spanje tot dusverre en een van de gruwelijkste aanslagen sinds die in de Verenigde Staten precies 2,5 jaar eerder. De regering heeft de Baskische separatistische terreurbeweging ETA ervan beschuldigd achter de aanslagen te zitten.

De autoriteiten spraken donderdagavond van 190 doden en circa 1250 vaak gruwelijk verminkte gewonden. De tien explosies veroorzaakten een bloederige chaos op verschillende plaatsen vanaf het kopstation Atocha in Centraal-Madrid tot in arbeiderswijken aan de zuidrand van de stad. Bekijk video: Modem/ Breedband

Volgens het Spaanse spoorwegbedrijf Renfe waren er vier aanslagen op drie treinen die vrijwel gelijktijdig plaatshadden.

Trein

Twee explosies hadden plaats in een hogesnelheidstrein die vanuit de plaats Guadalajara rond half acht het Madrileense station Atocha binnenkwam. Twee wagons werden totaal vernield. Hier vielen de meeste slachtoffers.

Atocha is een belangrijk treinverkeersknooppunt, waarvan veel forenzen gebruik maken. Tegen tien uur vond de politie een verdacht pakje dat zij tot ontploffing heeft gebracht.

De politie gebruikte taxi's en gewone auto's om de gewonden naar ziekenhuizen te brengen, omdat er te weinig ambulances waren. De autoriteiten hebben voor het station een veldhospitaal ingericht.

Paniek

Op de stations brak direct grote paniek uit onder de treinreizigers. Ziekenhuizen hebben donoren opgeroepen bloed af te staan voor de slachtoffers. Ook riepen zij de bevolking op niet voor kleine ongemakken naar het ziekenhuis te komen, omdat de artsen de drukte niet aankunnen.

In het zuidelijk gelegen station El Pozo, aan de spoorlijn tussen Madrid en Guadalajara, vielen door een explosie zeker twintig doden. In het station Santa Eugenia kwamen zeker vijftien mensen om het leven door een ontploffing.

De regering beschuldigde de terreurbeweging ETA ervan achter het bloedbad te zitten. Volgens haar was er niet gewaarschuwd voor de explosies. Het zou de eerste aanslag van de ETA dit jaar zijn. Het zou de grootste en bloedigste aanslag zijn die de ETA in haar ruim 30-jarig bestaan heeft uitgevoerd.

"Het is een aanval op de Spaanse democratie", aldus een regeringswoordvoerder. Die noemde de ETA een "criminele bende moordenaars". Ook de Spaanse oppositieleider Jose Luis Rodriguez Zapatero beschuldigde de ETA verantwoordelijk te zijn voor het bloedbad.

De ETA dreigde in februari al met aanslagen op Spaanse vakantieplaatsen. Op 29 februari arresteerde de politie twee vermeende leden van de ETA. Die zaten in een vrachtwagen met aan boord zeker vijfhonderd kilo explosieven en waren op weg naar Madrid. Zij zouden van plan zijn geweest daar een aanslag te plegen. In december voorkwam de Spaanse politie een aanslag op een treinstation in de hoofdstad.

De leider van de radicale partij Batasuna, die verboden is wegens banden met de ETA, zei dat hij zich niet voor kan stellen dat de separatistische beweging er achter zit. Arnaldo Otegi zei dat de daders gezocht moeten worden in kringen van het "Arabisch verzet". Premier Ibarratxe van de Baskische regio veroordeelde de aanslag. Hij noemde de ETA "ongedierte" dat zich schuldig maakt aan "nazi-wreedheden".

De explosies vonden plaats aan de vooravond van de algemene verkiezingen die zondag worden gehouden. De conservatieve partij van de Spaanse premier Jose Aznar, de Volkspartij (PP) kondigde aan alle verkiezingsactiviteiten op te schorten. Ook de overige partijen zeiden hun verkiezingscampagne te staken.

Rouw

De regering in Madrid heeft drie dagen van nationale rouw aangekondigd voor de slachtoffers. De regering heeft de bevolking opgeroepen vrijdag in alle steden te demonstreren tegen het terroristisch geweld van de ETA onder het motto 'Voor de slachtoffers, voor de grondwet en voor de nederlaag van het terrorisme'.

Beatrix

Diverse regeringsleiders in Europa hebben de aanslagen veroordeeld. Koningin Beatrix heeft de Spaanse koning Juan Carlos haar medeleven betuigd met de slachtoffers.

Balkenende

Premier Balkenende heeft donderdag geschokt gereageerd op de bomaanslagen.

De premier zal later donderdag zijn Spaanse collega Aznar telefonisch zijn medeleven betuigen. Ook betuigt hij zijn medeleven met de slachtoffers en hun nabestaanden.

Balkenende, die voor een werklunch op weg is naar de Duitse bondskanselier Schröder, laat zich via de Nederlandse ambassade in Madrid op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: maart 11, 2004, 09:27:25 pm »
Er blijken nu wel degenlijk aanwijzingen te zijn dat het om moslimextremisten gaat. Er is een busje met ontstekers en bandjes met moslimteksten gevonden. De snelle beschuldiging van madrid richting de ETA was weer zeer prematuur. (Iets wat we natuurlijk van Madrid wel gewend zijn, immers alles wat maar zweemt naar het baskisch wordt door madrid verboden.)
Pinkeltjefan

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 11, 2004, 09:35:43 pm »
Maar wat hebben die voor belang bij een aanslag in Madrid dan?

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: maart 11, 2004, 09:40:52 pm »
Simpel: weer een paar van die Allah-tergende Westerlingen dood
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: maart 11, 2004, 09:46:21 pm »
Dat vind ik wat te algemeen.

Bij de aanslagen op het WTC kan ik me wat voorstellen. Die gebouwen waren symbolen. Het Pentagon ook. Maar de spoorwegen van Madrid niet.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: maart 11, 2004, 09:52:20 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 21:46:21 schreef Pulpeet:
Dat vind ik wat te algemeen.

Bij de aanslagen op het WTC kan ik me wat voorstellen. Die gebouwen waren symbolen. Het Pentagon ook. Maar de spoorwegen van Madrid niet.
dat vliegtuig boven lockerbie ook niet, de achille lauro ook niet....gewoon terreur onder westerse staten. Steunde Spanje Bush ook niet in Irak?
Nou daar heb je je reden.
Pinkeltjefan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: maart 11, 2004, 09:54:51 pm »
Dit lijkt toch ook wel makkelijker te organiseren dan zo'n vliegtuigcrash...

ongeacht wie het dan ook gedaan heeft, waarom zouden zíj dan geen symbool hebben aangevallen? Of misschien willen ze juist wel aangeven dat je in je alledaagse leventje ook niet veilig bent ofzo.

Alhoewel ik er geen seconde korter van zal slapen denk ik, maar ja.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: maart 11, 2004, 09:56:09 pm »
Zou er dan helemaal geen logica achter zitten?

Ze zitten toch niet een dobbelsteen te gooien om te bepalen wat het volgende doel wordt? Er gaat denk ik best tijd en moeite in zitten als je zo'n aanslag gaat voorbereiden en uitvoeren. Dat doe je een beetje gericht toch? lijkt me....

Maar. Als inderdaad 'westers' het enige kenmerk is wat er toe doet, dan staat ons nog wat te wachten.

Niet leuk...

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: maart 11, 2004, 10:01:42 pm »
mja waarom dit soort doelen? zie de Palestijnen in Israel.... slachtoffers maken.
Pinkeltjefan

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: maart 11, 2004, 10:02:45 pm »
Daar waar veel mensen zijn dus...

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: maart 11, 2004, 10:03:22 pm »
Misschien hebben de ETA en de moslimterroristen wel samengewerkt.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: maart 11, 2004, 10:07:54 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:03:22 schreef Santaarnpaal:
Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: maart 11, 2004, 10:08:59 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:03:22 schreef Santaarnpaal:
Ja vast, zullen we de IRA, de bende van Nijvel, RaRa, de RAF en de rode brigade, de 17 november en weet ik wat nog meer er aan vast koppelen?
Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: maart 11, 2004, 10:09:47 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 21:56:09 schreef Pulpeet:
Ze zitten toch niet een dobbelsteen te gooien om te bepalen wat het volgende doel wordt? Er gaat denk ik best tijd en moeite in zitten als je zo'n aanslag gaat voorbereiden en uitvoeren. Dat doe je een beetje gericht toch? lijkt me....
Ik dacht dat je in Europa steeds meer splintergroeperingen krijgt van Al Q-achtige bewegingen? Dan is het weer logisch om plaatselijk met een aanslag te komen, dus zonder grote politieke overwegingen.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: maart 11, 2004, 10:10:18 pm »
Je vergeet de F-side :P

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: maart 11, 2004, 10:11:48 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:07:54 schreef Does:
[...]

Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

beide willen een staat/samenleving ontwrichten.

Op teletekst staat nu idd te lezen dat het werk van Al Quida is. Gericht tegen de "Europese Kruisvaarders".

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: maart 11, 2004, 10:15:20 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:11:48 schreef Santaarnpaal:
[...]

beide willen een staat/samenleving ontwrichten.
Ja maar als de ETA gaat samenwerken met deze groep en het komt uit dan is de ETA helemaal de klos want ze hebben al niet zoveel meer in te brengen. En je wil niet als kleine beweging op de "blacklist" van Bush komen. Althans, dat lijkt me.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: maart 11, 2004, 10:15:30 pm »
Maar madrid heeft weer even lekker kunnen uithalen naar de Basken...... Ben benieuwd wat ze nu weer gaan verbieden, kranten, een politieke partij, de taal op school.... oh nee dat soort zaken hebben ze al gedaan of drastisch beperkt :X
Pinkeltjefan

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: maart 11, 2004, 10:15:33 pm »
Een oude rekening :|

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: maart 11, 2004, 10:16:42 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:15:20 schreef Does:
[...]

En je wil niet als kleine beweging op de "blacklist" van Bush komen. Althans, dat lijkt me.
Volgens mij staan ze daar al op.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: maart 11, 2004, 10:16:48 pm »
De ETA zouden ze zo ie zo moeten uitschakelen, of ze dit wel of niet gedaan hebben.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: maart 11, 2004, 10:17:01 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:11:48 schreef Santaarnpaal:
Op teletekst staat nu idd te lezen dat het werk van Al Quida is. Gericht tegen de "Europese Kruisvaarders".
nu.nl is het nog aan het verwerken, staat alleen nog op de voorpagina: In een brief aan een Arabische krant heeft "Al-Qaeda" zich verantwoordelijk verklaard.

/ edit
Ze hebben 't nu ook in het artikel zelf opgenomen:
In een brief aan een Arabische krant in Londen heeft "Al-Qaeda" zich verantwoordelijk verklaard voor de aanslagen. Het is niet vastgesteld of de brief inderdaad afkomstig is van een groepering uit het netwerk van al-Qaeda.

/ edit2
van fok:
Update 20.48
Zojuist is bekend gemaakt dat de organisatie "Leeuwen van al-Mufridoon" de aanslagen in Madrid hebben opgeëist. Zij publiceerden deze claim in een verklaring op een website over moslimterrorisme. Desondanks hebben de Spaanse regering en de oppositie nog steeds het vermoeden dat de ETA achter deze aanslagen zit.

Wel lijkt het onzeker of de ETA wel aanslagen van deze grootte en omvang kan uitvoeren. De onvoorwaardelijke steun van premier Aznar aan de 'War on Terror' en de aanwezigheid van Spaanse troepen in Irak geven ook voeding aan de theorie dat er moslimterreurgroepen achter deze aanslagen zitten.

Update 22.07
In Londen heeft een Arabische krant een brief ontvangen waarin Al-Qaeda zich verantwoordelijk verklaard voor de aanslagen. De actie wordt in de brief "Operatie Doodstrein" genoemd en is gericht tegen de "Europese kruisvaarders".

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: maart 11, 2004, 10:17:38 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:16:42 schreef Santaarnpaal:
[...]

Volgens mij staan ze daar al op.
Nou daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Misschien wel dat ze er op staan maar ze doen Amerikanen en Engelsen niks dus je zal Bush niet zo snel horen. Een ver van zijn bed show.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: maart 11, 2004, 10:18:26 pm »
Ook een leuke theorie zou kunnen wezen:

Al Quaida eist de aanslag op terwijl ze het niet eens gedaan hebben om alleen de ETA bij te springen.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: maart 11, 2004, 10:19:40 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:16:48 schreef Does:
De ETA zouden ze zo ie zo moeten uitschakelen, of ze dit wel of niet gedaan hebben.
Laat madrid dan ook wat meer de autonomie van baskenland erkennen (En ja dat is van uit historisch perspectief absoluut verdedigbaar)
Uiteraard is de ETA een afschuwelijke beweging, maar ze zijn ook een gevolg van de politiek uit madrid.
Pinkeltjefan

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: maart 11, 2004, 10:20:07 pm »
Mooi! Laat die anti-Islamtische gedachten maar weer komen!! :|

/me surft even naar Fok! toe...

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: maart 11, 2004, 10:20:19 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:18:26 schreef Does:

Al Quaida eist de aanslag op terwijl ze het niet eens gedaan hebben om alleen de ETA bij te springen.

Ja. Als ze hem niet gepleegd zouden hebben, zouden ze wel gewild hebben dat ze dat gedaan hebben, denk ik.

Maar e.e.a. is toch wat vergezocht.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: maart 11, 2004, 10:21:07 pm »
Waarom zou je trouwens foto"s willen plaatsen? Als het heel gruwelijk is kan ik me daar zonder foto"s ook wel een voorstelling van maken...
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: maart 11, 2004, 10:21:16 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:20:07 schreef Does:
Mooi! Laat die anti-Islamtische gedachten maar weer komen!! :|

/me surft even naar Fok! toe...
Aan zinloze generalisaties hebben we niets.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: maart 11, 2004, 10:21:28 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:19:40 schreef Alfredt:
[...]

Uiteraard is de ETA een afschuwelijke beweging, maar ze zijn ook een gevolg van de politiek uit madrid.
Zo kan je ook beweren dat Al Qaeda een gevolg is van de politiek vanuit Washington? :?

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: maart 11, 2004, 10:21:48 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:18:26 schreef Does:

Als het nu blijkt dat de ETA het niet is waar waren ze dan om meteen te roepen van "dit zijn niet onze aanslagen". Het lijkt me niet leuk om ergens verdacht van te zijn terwijl de het niet gedaan hebt.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: maart 11, 2004, 10:22:02 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:21:16 schreef Pulpeet:
[...]

Aan zinloze generalisaties hebben we niets.
Klopt, niet dat ik er blij mee ben maar ik zie het weer gebeuren. Iedereen klapt weer uit de school.. let maar op. Er is jammer genoeg niets aan te doen. ;(

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: maart 11, 2004, 10:23:29 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:21:28 schreef Does:
[...]

Zo kan je ook beweren dat Al Qaeda een gevolg is van de politiek vanuit Washington? :?
Dat is ook geen bewering maar een feit. De amerikaanse buitenlandpolitiek heeft die organisatie tot gevolg gekregen.
Klinkt cru, maar het is wel waar.
Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: maart 11, 2004, 10:23:38 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:21:48 schreef Santaarnpaal:
Als het nu blijkt dat de ETA het niet is waar waren ze dan om meteen te roepen van "dit zijn niet onze aanslagen". Het lijkt me niet leuk om ergens verdacht van te zijn terwijl de het niet gedaan hebt.
Aan de andere kant is het 'kosteloze publiciteit', want de aandacht werd wel weer op hun organisatie gericht (en op de doelen die zij voorstaan). Bovendien kunnen ze nu evt de slachtofferrol aannemen als het ze nuttig lijkt.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: maart 11, 2004, 10:23:44 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:21:07 schreef Priscilla en Aquila:
Waarom zou je trouwens foto"s willen plaatsen? Als het heel gruwelijk is kan ik me daar zonder foto"s ook wel een voorstelling van maken...
Vind ik niet. Beelden maken impact, tekst nou niet echt bepaald. Ze zeggen toch ook altijd: "Het staat me op het netvlies gebrand." Ja ze zeggen ook dat het in hun geheugen staat geschrift maar dat geheugen is ook bepaald door beelden.

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: maart 11, 2004, 10:24:11 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 22:21:07 schreef Priscilla en Aquila:
Ik zie niet in waarom mijn voorstelling voorkeur verdient boven de werkelijkheid. (bovendien staat er bij dat er foto's in staan)