Auteur Topic: Ralph Inbar  (gelezen 2977 keer)

Luc

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Gepost op: maart 15, 2004, 08:17:56 pm »
Ik kreeg net bericht dat Ralph Inbar is overleden op de leeftijd van 65 jaar
Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #1 Gepost op: maart 15, 2004, 08:18:30 pm »
grapje zeker...
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

porcupine

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #2 Gepost op: maart 15, 2004, 08:19:30 pm »
Bram van der Vugt is ook dood.

Luc

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #3 Gepost op: maart 15, 2004, 08:19:44 pm »
nee serieus
Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #4 Gepost op: maart 15, 2004, 08:20:19 pm »
quote:
op 15 Mar 2004 20:19:44 schreef apperloo:
nee serieus

http://www.trosweb.nl
Ik doe niet meer mee.

Luc

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #5 Gepost op: maart 15, 2004, 08:20:45 pm »
HILVERSUM (ANP) - Televisiepresentator en regisseur Ralph Inbar is maandag op 65-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn omroep, de TROS, op verzoek van zijn familie bekendgemaakt. Ralph Inbar was onder meer de maker en presentator van het programma Bananasplit. Hij was al enige tijd ziek.

Ralph Inbar werd op 24 december 1938 geboren. Na zijn schooltijd vertrok hij naar Israël waar hij de Kunstacademie succesvol doorliep. In Parijs studeerde hij aan de filmacademie en ging er voor de Franse televisie werken.

In 1964 keerde de televisiemaker terug naar Nederland waar hij voor de VARA de rechtstreeks uitgezonden shows van Rudi Carrell regisseerde. Ook was hij regisseur van het eerste Nederlandse poppgrogramma Fenklup dat werd gepresenteerd door Sonja Barend, met wie Inbar getrouwd is geweest.

TROS

In 1972 kwam de regisseur in dienst van de TROS en voor die omroep maakte hij programma's als Music All In, de Martine Bijl Show, TV Privé, Bananasplit en TV Masqué. Voor dat laatste programma kreeg de maker in 1992 de Gouden Roos op het televisiefestival Montreux.

In 1997 beëindigde Inbar zijn relatie met de TROS en begon voor zichzelf. Als artistiek directeur leidde hij in 1999 het Eurovisie Songfestival dat in Jeruzalem werd gehouden. Drie jaar later werd hij als bekroning voor zijn televisiewerk benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau.

Volgens de TROS is het onverwachte overlijden van Ralph Inbar een ,,groot verlies''. De omroep noemt de televisiepresentator een zeer geliefde en gewaardeerde collega en een groot vakman.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #6 Gepost op: maart 15, 2004, 08:23:11 pm »
Nee, het is geen grap.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #7 Gepost op: maart 16, 2004, 12:24:00 pm »
Ik las in de krant dat Ralph Inbar in 1973 voor Israel heeft gevochten in de Yom Kippoeroorlog. Dat vind ik nou stoer. Inbar was helemaal niet (alleen) de grapjas waar-ie bekend om stond, maar ook heel betrokken bij Israel.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Marloes

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #8 Gepost op: maart 16, 2004, 12:25:51 pm »
Gevochten?
Volgens mij heb ik een keer een interview gezien dat hij pas aankwam toen de oorlog al was afgelopen.. Welke oorlog was dat dan?

/edit
quote:
2 Vandaag 9 juni 1997. Ralph Inbar reisde 30 jaar geleden naar Israel om mee te vechten in de Zesdaagse Oorlog. Hij kwam net te laat en 2 Vandaag ging onlangs met hem terug. Ook aandacht voor het inhaalverbod voor vrachtwagens en een symposium in Nijmegen over de betrouwbaarheid van ambtsberichten. Ned.2, 17.35-18.45u.

[Prediker 7:29]

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #9 Gepost op: maart 16, 2004, 12:28:29 pm »
Dat zal de Zesdaagse oorlog wel geweest zijn dan. Die was in 1967. Inbar kwam naar Israel om er in een kibboets te werken en heeft daarna 2 jaar in het leger gezeten, ook tijdens de oorlog van 1973. Staat in het AD.

[edit] Ik lees jouw edit nu pas.

Marloes

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #10 Gepost op: maart 16, 2004, 12:35:36 pm »
Toch een vreemd verhaal..
Uit zijn 'In Memoriam' bij de TROS:
Ralph Inbar werd op 24 december 1938 geboren. Na zijn schooltijd in Nederland vertrok hij in 1956 naar Israël, waar hij een jaar in een kibboets leefde en werkte. Ralph doorliep vervolgens de Kunstacademie in Jeruzalem, die hij in 1963 afmaakte. Van Israël verhuisde hij vervolgens naar Parijs. Hij studeerde er aan de filmacademie en ging voor de Franse televisie werken.
In 1964 keerde Inbar terug naar Nederland. Bij de VARA regisseerde hij de rechtstreeks uitgezonden Rudi Carrell shows, hij regisseerde en produceerde het eerste popprogramma van de Nederlandse televisie: Fenklup en vele andere muziekprogramma's. 1968 ging Inbar terug in Israël. Hij was er betrokken bij de opzet van de nationale televisie.
Ralph keerde in 1972 wederom terug naar Nederland. Hij trad in dienst bij de TROS en maakte succesvolle programma's als MUSIC ALL IN, de MARTINE BIJL SHOWS, TV PRIVÉ met Henk van der Meyden, BANANASPLIT en TV MASQUÉ. Daarnaast maakte Ralph muziekspecials met o.a. Diana Ross, Ella Fitzgerald, Victor Borge en Peggy Lee. In 1975 en 1976 regisseerde hij een aantal grote shows voor de Sender Freies Berlin.

De Jom kippoer-oorlog was van 6 tot 24 oktober 1973. Dan kan hij toch niet meegevochten hebben?

Zacharov

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #11 Gepost op: maart 16, 2004, 12:38:37 pm »
quote:
op 15 Mar 2004 20:19:30 schreef porcupine:
Bram van der Vugt is ook dood.

Die sinterklaas speelt bedoel je?

porcupine

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #12 Gepost op: maart 16, 2004, 12:52:46 pm »
Sssssschtt!

Maar het is misschien een grap geweest aangezien ik er helemaal niks over kan vinden.
Misschien de laatste bananasplit-grap van Ralph Inbar.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #13 Gepost op: maart 16, 2004, 01:06:42 pm »
quote:
op 16 Mar 2004 12:35:36 schreef Marloes:

De Jom kippoer-oorlog was van 6 tot 24 oktober 1973. Dan kan hij toch niet meegevochten hebben?

Dat zal wel niet dan. Foutje van het AD. Of Pleuntje heeft niet goed gelezen.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #14 Gepost op: maart 16, 2004, 01:09:40 pm »
quote:
op 16 Mar 2004 13:06:42 schreef Pleun:
Dat zal wel niet dan. Foutje van het AD. Of Pleuntje heeft niet goed gelezen.

Kies de meest waarschijnlijke optie  
Bombus terrestris Reginae

Marloes

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #15 Gepost op: maart 16, 2004, 01:16:02 pm »
quote:
op 16 Mar 2004 13:06:42 schreef Pleun:
Foutje van het AD. Of Pleuntje heeft niet goed gelezen.

Was het dit artikel?
quote:
Getekend werd hij door de Jom Kippoer-oorlog van 1973, waarin hij als jood in hart en nieren meevocht aan de zijde van zijn tweede vaderland, Israël.

Dan is-ie in 1973 waarschijnlijk op tijd teruggevlogen..
En heeft hij na de kibboets in 1958/1959 in het leger gezeten (dienstplicht).

Macguinness

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #16 Gepost op: maart 16, 2004, 01:17:56 pm »
Ralph Inbar vond ik echt verschrikkelijk, tenminste zijn humor dan, echt zo ongelooflijk flauw, ik heb er nooit iets aan gevonden.

Maar wel heel erg triest dat hij is overleden, 65 jaar is niet zo heel erg oud.

Gelukkig speelde hij nog in die reclamespot van Apeldoorn (?), daar moest ik wel heel erg om lachen. Blijkbaar had hij toch iets van humor.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #17 Gepost op: maart 16, 2004, 01:37:50 pm »
quote:
op 16 Mar 2004 13:16:02 schreef Marloes:
[...]

Was het dit artikel?
[...]

Ja. Dit betekent dus eerherstel voor Pleuntje.  

Ik vond Inbar wel grappig trouwens hoor. Als-ie op kwam dagen alss teken dat een persoon in de maling was genomen.

Mart

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #18 Gepost op: maart 16, 2004, 03:07:08 pm »
Bananasplit vond ik altijd wel leuk om te zien, vooral die waarin hij filmpjes uit heel de wereld liet zien.  

Does

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #19 Gepost op: maart 16, 2004, 07:21:43 pm »
Bananensplit was altijd leuk, zeker die ene keer met die Joop van Tellingen oid die toen in een afvalbak ging zitten wachten om foto's te nemen van Maxima die niet kwam opdagen. Enfin, de persoon Inbar vond in niet zo geestig overigens maar toch triest dat ie zo jong is gestorven.

Rare achternaam heeft die man trouwens, doet me aan een alcoholist denken!
Live vanuit de luie stoel

Els

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #20 Gepost op: maart 16, 2004, 08:02:53 pm »
quote:
op 16 Mar 2004 12:38:37 schreef Zacharov:
Die sinterklaas speelt bedoel je?

De man die in de jaren zestig de televisiesinterklaas was, is van de week overleden. Hij was in de tachtig. Ik weet zo gauw niet hoe hij heette.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #21 Gepost op: maart 16, 2004, 08:33:36 pm »
Dat was niet Bram van der Vlugt. Gelukkig maar, want hij is de enige echte Sint.

Does

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #22 Gepost op: maart 17, 2004, 03:42:13 pm »
Sinterklaas bestaat niet eens!
Live vanuit de luie stoel

Koerok

• Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #23 Gepost op: maart 17, 2004, 04:01:03 pm »
quote:
op 16 Mar 2004 13:17:56 schreef macguinness:
Ralph Inbar vond ik echt verschrikkelijk, tenminste zijn humor dan, echt zo ongelooflijk flauw, ik heb er nooit iets aan gevonden.

Hééélemaal mee eens. Mensen voor de gek houden. Zo slap, zo humorloos. Ik hoopte altijd dat iemand na de onthulling, als Ralph dus triomfantelijk van achter een conifeer het beeld in kwam lopen, hem vol op z'n muil zou slaan.

Maar ja, over de doden niets dan goeds hè.
"Ever noticed that people who believe in creationism really look unevolved?"

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Ralph Inbar
« Reactie #24 Gepost op: maart 17, 2004, 04:19:27 pm »
klopt het dat hij het voorzien heeft, want van de dakgoot zonder ladder was er geen redding meer...
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God