quote:
Sinds wanneer is het verboden om de mening te hebben dat staat en kerk niet gescheiden behoren te zijn?
Als iemand die mening wil hebben, dan staat hem dat vrij. Zelfs om dat na te streven. Er staat nergens in de grondwet, dat de grondwet onveranderbaar is.
Je mag denken wat je wilt want wij leven in vrij land.
Vrijheid die in jouw opinie snel afgelopen dient te wezen.
De geschiedenis leert ons tot welke excessen een theocratie leidt.
Neen, dank je wel, ik raad je aan je te bekeren tot de Islam en een enkele reis naar Iran te maken.
quote:
Jij pleit echt voor een dictatuur dus. Alleen de westerse mening is waar en alle andere meningen zijn fout en moeten worden weggewerkt.
Alles wat niet in jouw manier van leven past is verdorven. Vrijheid is een recht dat men zelf bepaalde dingen mag vinden en verkondigen die tegen de meerderheid in gaat.
Onze westerse samenleving waar ik voor pleit is democratisch!!!!!
Ik strijd dus tegen alle krachten die deze waarden ondermijnen.
Vrijheid in een democratie is geen recht, maar een VOORRECHT!!!
Er dient hard opgetreden te worden tegen een ieder die deze voorrechten ondermijnen.
quote:
Ja en? er komen straks verkiezingen, waarin het land democratisch een andere weg op gaat dan wat de amerikanen denken.... das nou democratie.
Zo is Hitler ook aan de macht gekomen, volstrekt "democratisch".
(Ik denk daar dus iets anders over.)
quote:
Als het aan types als jou ligt leven onze kinderen straks in een samenleving waar slechts een mening getolereerd wordt. Alles dien gerelativeerd te worden, wie bepaalde dingen principieel acht zet zich daarmee boven een ander (Dat is wat ze zeggen, nu al!) Dat soort mensen dienen zich aan te passen of uit de maatrschappij verdreven te worden.
Elk geloof dat niet zegt dat alle geloven eigenlijk hetzelfde is, zal op grond van artikel 1 van de grondwet uiteindelijk verboden worden.
Je zult je straks dan zeker wel verheven voelen indien de eerste moslim aanslagen in Nederland zullen gaan plaatsvinden.