quote:
Parel schreef op 11 mei 2004 om 08:33:omdat je er vanuit gaat dat God en Jezus gelijk zijn, dan is het logisch dat je dat zegt, maar door de hele bijbel heen, en ook wat de toekomst betreft, zie je heel duidelijk dat God en Jezus naast elkaar bestaan..
Je maakt de verwarring groter door steeds te praten over: 'God" i.p.v. God de Vader..... Jij vind toch dat God Vader is van Jezus? Zeg dat er bij, en misschien gaat dan het licht nog eens op.....
Ik vind het heel inconsequent van je... want er wordt ook wel eens gesproken over 'De Vader" ZONDER dat het woordje 'God" erbij staat.
Dan zeg je toch ook niet: IK ZIE HIER EEN TEKST OVER 'DE VADER' ZONDER DAT ER GOD BIJSTAAT, DUS IS DE VADER NIET 'GOD'.
Dat zou net zo vreemd zijn als je nu doet.
1.Er zijn teksten waar duidelijk staat dat Jezus GOD IS. Ben je het daarmee eens?
2.Er zijn ook teksten waaruit jij opmaakt dat Jezus iemand anders is dan God de VADER.... Mee eens?
Jij trekt DUS de conclusie dat Jezus niet GOD is....op grond van het tweede punt.
Ik trek de conclusie dat jij de teksten van punt 1 NEGEERT en niet serieus neemt.
Punt twee is voor mij niet tegenstrijdig met punt 1 OMDAT DE BIJBEL ZICHZELF NIET TEGENSPREEKT EN ZICHZELF VERKLAART.
Als ik jou mening zou hebben, zou ik de bijbel niet serieus nemen, want ik negeer een boel teksten waarvan ik vind dat God zich heeft vergist met het bijbelschrijven.....
IK ZOU DE BIJBEL IN DE PRULLENBAK GOOIEN!!!!!!!!!!!
Hij heeft het toch hartstikke MIS?

?

En als Jezus zegt dat er geen titttel of jota verloren gaat van de wet.....omdat die heilig en goed is....
En als je op een punt struikelt, ben je schuldig aann de hele wet... Als je een punt van de bijbel niet neemt zoals God het heeft opgeschreven, dan kun je de rest toch ook niet serieus nemen? WIE beslist dan dat de rest WEL klopt?
Dan geldt dat ook voor de Bijbel en de teksten die jij uit je bijbel scheurt.....
En wie er aan toevoegt of AFDOET, en dat doe jij als je deze teksten negeert.....
quote:
Zeggen dat Jezus God is maar toch niet gelijk aan God is? Lijkt me lastig.. Vrouwen hoeven zich niet benadeelt te voelen. De bijbel benadeelt Jezus ook niet t.o.v. God. Maar God is niet gelijk aan Jezus, want dat is de man ook niet aan de vrouw..
Ik ben een vrouw en voel me niet benadeelt...

De man is een mens......... De Vader is God.......
De vrouw is een mens........Jezus is God........
Allebei evenveel mens........Allebei evenveel God.....
De man is gelijkwaardig aan de vrouw en andersom..... De Vader is gelijkwaardig aan Jezus en andersom.....
De man heeft een
andere positie dan de vrouw en andersom......
De Vader heeft een
andere positie dan Jezus en andersom......
De man is het hoofd van de vrouw.....zij is dus
ondergeschikt aan de man (geen moeite mee

)
Zo is Christus ondergeschikt aan de Vader (Ik doe altijd wat de Vader behaagt)
Jezus had bijvoorbeeld onmiddelijk STOP kunnen zeggen, op elk moment van zijn leven op aarde en zijn weg naar het kruis (12 legioenen engelen stonden Hem ter beschikking)
Dan was Hij naar de hemel gegaan.
Maar Hij heeft
gekozen om de wil van de Vader te volbrengen.... Hij is
gehoorzaam geweest, dat duidt op de ondergeschikte positie. (Niet Mijn wil, maar Uw wil...)
Als Hij geen God was, kun je nooit een kind van God worden, DAT was namelijk net het punt waardoor Jezus als GOD
en mens.....1..de wet kon volbrengen en 2. de straf op de zonde= de dood ondergaan...3. weer opstaan uit de dood......Als Hij geen God was geweest was Hij in de dood gebleven.....
Dan hadden wij nooit wedergeboren kunen worden.....quote:
geloofsbelijdenis van wie? een katholieke geloofsbelijdenis?
Dat doet er toch niet toe? Je moet het gewoon even lezen...
quote:
Ja, maar ook hier weer, twee personen (eer de wereld was!). En niet: "die Ik had"
Zo kunnen we nog wel even: Wat zeg je dan van Genesis 1: Laat
Ons mensen maken naar
ons beeld, naar
onze gelijkenis. ...En
God schiep de mens naar Zijn beeld.
Hier zie je al meerder personen als God aangeduid. Dus het sluit niet uit dat God uit meerdere 'personen' bestaat..... (Of is dit weer een tekst die je uit je bijbel scheurt.?)
quote:
Waaruit blijkt dat jouw geest niet jijzelf bent? Als Jezus God is volgens jou, is de Heilige Geest dan ook Jezus?
Parel, je doet alsof je deze vergelijking al niet eens op een logische manier kan doortrekken zoals Pugna die bedoelt...
God= Vader
.........Zoon/Jezus
.........Heilige Geest
Mens= Geest
........ziel
........lichaam
Zoals je ziet wordt er niets door elkaar gehaalt......
De H. Geest is dus niet hier Jezus ofzo.....
Jou lichaam is toch ook niet hetzelfde als je geest.....
quote:
Dat staat er niet.. Hij was als Mens geboren met een goddelijke natuur, omdat Hij uit God geboren is. Wij hebben daar ook deel aan (zie eerdere reactie en 2 Petrus 1:4)
Hij is inderdaad als mens geboren uit de Heilige Geest en dus ook volledig God.
Maar je wil toch niet beweren dat wij nu al zo zijn als Hij is?
Verder gaat de vergelijking ook niet, want Jezus was
voor zijn menswording al God en dat kan ik me van mijzelf niet herinneren...

Toen Hij mens werd, geboren werd, heeft Hij deze goddelijkheid afgelegd en is uiterlijk geworden zoals wij....
Hij was God in het vlees...
Rom. 9:5 hunner zijn de vaderen en uit hen is, wat het vlees betreft,
de Christus, die is boven alles, God, te prijzen tot in eeuwigheid! Amen.
quote:
nee, dat is niet wat het Hebreeuws zegt, namelijk 1a) ancient time, long time (of past)
Ik kan even niet de internlinear vinden...ik edit nog even wat volgens mij hier in de grondtekst staat. edit/
I was appointed (or fashioned) from eternity....quote:
ik lees zelf ook altijd de Staten Vertaling.. ik weet niet precies hoe het vertalen in z'n werk gaat, maar het hebreeuwse woord wat gebruikt wordt kan zowel vertaald worden met gezalfd als met geschapen.. men zal dan wel naar de context kijken ofzo.. dat weet ik niet..
Dan heb jij plotseling een andere statenvertaling dan ik heb, hier staat namelijk:
Spreuken 8 : 22 e.v.
De Heere bezat Mij in het beginsel Zijns wegs, voor Zijn werken, van toen aan.
Ik ben van eeuwigheid af gezalfd geweest; van den aanvang, van de oudheden der aarde aan.
Ik was geboren, als de afgronden nog niet waren, als nog geen fonteinen waren, zwaar van water.;
Aleer de bergen ingevest waren, voor de heuvelen was Ik geboren.
Weer een citaat:
quote:
H.A. Ironside:
Hier neemt de bijbel ons mee ver voor het begin van Genesis 1: 1, naar dat ongeschapen begin waarvan gesproken wordt in Joh. 1: 1 (in den beginne was het Woord, en het woord was bij God en het Woord was God, dit was in den beginne bij God...)
Daar in die voorbije eeuwigheid, toen alles wat ontstond, z'n aanvang kreeg was het Woord, en dat Woord was God, de eeuwige Wijsheid van God. Het is een tafereel van innige gemeenschap, waarin wij mogen blikken: "De Heere bezat Hem." "Het Woord was bij God, en het Woord was God."
Onuitsprekelijke liefde was het kleed, waarmee God Zich omhulde, want de Wijsheid (dit hst 8 ) was het voorwerp van het welbehagen des Heren van eeuwigheid.
....
Het beeld van de Eniggeborene sluit - zoals eerder opgemerkt - de gedachte in aan [eenheid van wezen.
Alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn Eniggeboren Zoon gegeven heeft (Joh.3:16)"
Gods gedachten zijn hoger dan onze gedachten. Onze beste menselijke woorden zijn slechts een armelijke voertaal om uitdrukking te geven aan een zo wonderbare waarheid....
Soms een beetje poetische taal uit een oud boek, maar geeft precies de gedachte weer die ik zelf ook heb... Wie zijn wij om God te willen begrijpen in de eenheid van de Vader en de Zoon....
quote:
Ik maak geen onderscheid tussen God/God en God/Vader... God is altijd al de Vader van Jezus, de Zoon geweest.. Nu wordt het wel erg ingewikkeld: God als God/God als Vader, Jezus/Zoon + nog eens een keer de Heilige Geest.. wie is nu allemaal gelijk aan elkaar?

God en de Vader zijn dus wel een en dezelfde....waarom heeft Hij dan twee namen.....
Zo wordt het toch ingewikkeld???
Als het te moeilijk voor je wordt (als ik lees hoe je alles kunt bewijzen lijkt me toch niet dat je hier serieus bent

)kun je even hierboven kijken waar gewoon staat:
God= De Vader
........ De Zoon/Jezus
..........De Heilige Geest