Auteur Topic: bekeringsprediking  (gelezen 2908 keer)

marijma

• Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Gepost op: maart 14, 2004, 02:00:21 pm »
In dit topic wil ik graag even een balletje opgooien over bekeringsprediking in de GKV.
Het is mij bekend dat religie/christenzijn, lang niet meer zo vanzelfsprekend is als vroeger. Vroeger gingen kinderen gewoon mee naar de kerk en deed je belijdenis. De jongeren van nu kiezen steeds meer zelf en durven tegen de gevestigde orde in te gaan.
Ik zie dit als een voordeel en een nadeel.
Het voordeel is dat het "automatische"er niet meer zo inzit, jongeren denken zelf na en durven dingen aan de kaak te stellen waar we van kunnen leren. Als ze een keuze maken (belijdenis doen) dan kan dat heel vaak ook heel oprecht zijn. Ik weet nog toen ik belijdenis deed (ik was toen ook 1 jaar bekeerd), ik mij verbaasde dat er jongeren waren die dit deden om maar van catchesatie af te zijn en/of geen trammelant wouden met de ouders.

Persoonlijk miste ik erg de preek tot bekering in de GKV. Nu heb ik "geluk"gehad....als je van geluk mag spreken dan.....
God heeft mij aangeraakt en ik leerde Hem zo kennen op een bijzondere manier....maar hoeveel jongeren en ook ouderen zitten in de kerk omdat het "zo hoort"......
Moet er nu niet duidelijker tot bekering gepreekt worden, radicale prediking!!!
Wordt er niet "te" vanzelfsprekend uitgegaan dat het allemaal wel goed zit als je in de kerk zit...???
Een uitspraak van Keith Green (radicale gospelzanger jaren '70): Als je in Mc Donalds zit , dan maakt je dat nog geen hamburger.
Of anders gezegd: als je in een kippenhok zit en je doet alle kippen na dan maakt je dat nog geen kip ;)
Als je in de kerk zit elke zondag dan maakt je dat nog geen christen....

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken...brand maar los :)
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

Zacharov

• Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #1 Gepost op: maart 14, 2004, 03:28:21 pm »
Ik ben het helemaal met je eens!

[min of meer onbelangrijk]
Maar over een aantal details wil ik nog wel wat zeggen. Ik twijfel of ik het bekeringsprediking zou noemen, niet omdat het onterecht is, maar meer omdat ik een term zoek die de lading dekt.
Prediking over volledige overgave en vertrouwen aan Christus. Ik realiseer me dat ook dit termen zijn die te bekend kunnen zijn.
[/min of meer onbelangrijk]

Wat ik bedoel (en jij ook volgens mij) staat mooi beschreven op de volgende site:

http://www.jesuswho.org/dutchsurinam/spirit.htm en komt van deze site:
http://www.transferableconcepts.com/

Wat jij mist in de kerk (veel te generaliserend, want ik ken vele oprecht bekeerde christenen, maar nuancering maakt het even te onoverzichtelijk) is het vertrouwen in God. Het vertrouwen dat ervoor zorgt dat je elk moment met met God mag leven. Dat je het niet wanhopig zelf probeert goed te doen, maar dat je in vertrouwen je mag laten leiden door de Heilige Geest.

De brief van Jacobus is daar een mooi voorbeeld van. Als je je laat leiden door de Wet van de vrijheid (Jezus) dan lees je deze brief als een geweldig aansporing en steun, terwijl als je denkt dat je alles zelf moet doen deze brief je moedeloos maakt.

Toch is de oproep tot bekering niet altijd je juiste weg. Er zijn velen die in een spiraal van schuldgevoelens zitten, waar ze niet uitkomen. Die moeten juist liefdevol benaderd worden. Leren vertrouwen op God (het is namelijk ook een leerproces)

Daarentegen zitten er ook mensen voor de vorm in de kerk soms zelfs zonder het zelf te weten. Voor deze groep is het niet verkeerd om opgeroepen te worden tot bekering.
Als je niet in alles op God vertrouwt (en dat blijkt wel uit je werken) dan is bekering nodig.
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2004, 06:12:33 pm door Zacharov »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #2 Gepost op: maart 14, 2004, 08:56:42 pm »
Zo te horen heb je de middagsdienst vanmiddag gemist in de GKV in Veendam. Voorganger was ds. van 't Zand van de CGK Wildervank/Zuidlaren, zendeling in Nederland (komt oorspronkelijk uit Zuid-Afrika).
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

marijma

• Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #3 Gepost op: maart 14, 2004, 09:30:13 pm »

quote:

op 14 Mar 2004 20:56:42 schreef Roodkapje:
Zo te horen heb je de middagsdienst vanmiddag gemist in de GKV in Veendam. Voorganger was ds. van 't Zand van de CGK Wildervank/Zuidlaren, zendeling in Nederland (komt oorspronkelijk uit Zuid-Afrika).

Dat er een dienst is waar echt van bekering wordt gepredikt is heel mooi, maar ik denk dat dit vaker kan gebeuren dan 1 keer!
Uiteraard zijn er oprechte christenen in de GKV. Ik kom ze hier ook tegen. Maar ik zie ook genoeg mensen die nog niet hun hart volledig aan Jezus hebben gegeven in de GKV. En dan vind ik het zo jammer dat er niet meer wordt gepreekt over radicale bekering.
We zijn (een jaar) onttrokken en dit heb ik ook in mijn onttrekkingsbrief aangegeven. Het doet me echt verdriet om te zien dat er inderdaad mensen zijn die hun leven lang in de GKV zitten en niet eens weten dat ze niet bekeerd zijn. Die denken dat ze hun hart aan Jezus hebben gegeven en ondertussen een hele wereldse levensstijl op gang houden maar het komt wel goed. Ik ken meerdere personen, zowel nu, als uit mijn verleden....
Ik ben bekeerd toen ik 17 was, nog 12 jaar heb ik daarna in de GKV gezeten. Maar ik weet nog dat mijn ogen hiervoor geopend werden, de dag nadat ik bekeerd was.
De GKV is een goede kerk! Goede preken, en ze weten de mensen in de kerk te houden door discipline bij de jeugd (catchesatie, jeugdvereniging en geref.scholen). Dat is iets waar ik respect voor heb.
En ik hoop dat de dominees juist in deze chaotische en toch grotendeels goddeloze wereld, een standpunt durven in te nemen met hun prediking. Niet alleen door de leer te verkondigen maar door radicale prediking, snap je.
Maar dat is mijn mening....misschien vinden jullie heel wat anders.......

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #4 Gepost op: maart 14, 2004, 09:41:44 pm »
Wat ik wou zeggen: bij ons gebeurt dat allang....
Ikzelf ben ook pas op 21-jarige leeftijd tot geloof gekomen. Ik ben het met je eens dat het misschien ook wat te weinig gebeurt. Maar het gebeurt dus wel steeds meer. Ik heb dan ook het gevoel dat je alle GKV-gemeenten iets te gemakkelijk over één kam scheert.
Ik ken ook wel mensen uit de baptistenkerk die hun hart nog niet volledig aan Jezus hebben gegeven. Dat is iets eigen aan kinderen van christenen. Je komt het ook al tegen in de Bijbel (Abraham - Izaak; David-Salomo; Jozua etc.) Dus ik vind het wat goedkoop om dat op de GKV af te schuiven.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

marijma

• Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #5 Gepost op: maart 14, 2004, 10:30:48 pm »
Ok, misschien was ik wat te generaliserend bezig. Maar ik zit op een GKV forum en vandaar dat ik het ook op de vrijgemaakte kerk had.
Ik vind het heel bemoedigend om te horen dat het bij jullie al wel gebeurd! Ik ben dan ook erg benieuwd....merk je ook dat het resultaat heeft, merk je dat het geloof meer begint te leven?

Enneh....bekering is niet leeftijdsgebonden hoor, ik had het over mensen van 30 jaar en ouder die nog steeds geen keuze hebben gemaakt. Maar ook die kom je inderdaad in andere kerken tegen. Maar omdat dit een GKV forum is ben ik zo vrij om het over de GKV te hebben.
Heb je het liever niet alleen hierover dan vind ik het prima om het ook over andere kerken te hebben alleen...dan kan ik daar niet over meepraten want de meeste kerken ben ik niet vaker dan een paar keer geweest. Ik praat liever over kerken die ik ken :).

Maar ik wil graag meer weten over de prediking in jouw kerk en hoe de mensen daar tegenover staan. Het is mooi om te horen dat dit in bepaalde kerken begint te veranderen, daar kan ik God voor prijzen!!

Mart

• Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #6 Gepost op: april 09, 2004, 03:25:39 pm »

quote:

marijma schreef op 14 maart 2004 om 21:30:
[...]

Maar ik zie ook genoeg mensen die nog niet hun hart volledig aan Jezus hebben gegeven in de GKV. En dan vind ik het zo jammer dat er niet meer wordt gepreekt over radicale bekering.

....

Die denken dat ze hun hart aan Jezus hebben gegeven en ondertussen een hele wereldse levensstijl op gang houden maar het komt wel goed. Ik ken meerdere personen, zowel nu, als uit mijn verleden....
Ik ben bekeerd toen ik 17 was, nog 12 jaar heb ik daarna in de GKV gezeten. Maar ik weet nog dat mijn ogen hiervoor geopend werden, de dag nadat ik bekeerd was.

wat is 'je hart aan Jezus geven'? kan je dat volledig in dit leven? als je je hart aan Jezus hebt gegeven, doe je dan geen zonde meer?
Is je hart aan Jezus geven hetzelfde als 'bekering'?

als je een wereldse levensstijl hebt, betekent dat dan dat je niet bekeerd bent?

Ikzelf denk dat 'bekering' inhoudt dat je weet hoe groot je zonde is, en dat je ook weet dat je aan de vergeving van die zonde zelf niks kunt doen. Tegelijk houdt dat in dat je in je leven van harte naar Gods geboden WIL leven. met de nadruk op willen, want het ook daadwerkelijk doen zal ons als zondige mensen nooit volledig lukken.

als je bekering op deze manier bekijkt is het ook duidelijk dat je je steeds weer opnieuw moet bekeren als zondig mens. dus met andere woorden, als je één keer bekeerd bent dan ben je er nog niet.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #7 Gepost op: april 09, 2004, 04:38:35 pm »

quote:

Mart schreef op 09 april 2004 om 15:25:
[...]

wat is 'je hart aan Jezus geven'? kan je dat volledig in dit leven? als je je hart aan Jezus hebt gegeven, doe je dan geen zonde meer?

als je een wereldse levensstijl hebt, betekent dat dan dat je niet bekeerd bent?

Ikzelf denk dat 'bekering' inhoudt dat je weet hoe groot je zonde is, en dat je ook weet dat je aan de vergeving van die zonde zelf niks kunt doen. Tegelijk houdt dat in dat je in je leven van harte naar Gods geboden WIL leven. met de nadruk op willen, want het ook daadwerkelijk doen zal ons als zondige mensen nooit volledig lukken.

als je bekering op deze manier bekijkt is het ook duidelijk dat je je steeds weer opnieuw moet bekeren als zondig mens. dus met andere woorden, als je één keer bekeerd bent dan ben je er nog niet.

Je moet denk ik bijbels zien te formuleren wat bekering (of wedergeboorte ) inhoudt......
Ik denk dat als je je een keer hebt bekeerd, dat dat genoeg is om behouden te zijn.... Je moet dan wel Jezus aanvaard hebben als jouw verlosser.... Maw er van overtuigd zijn dat je er uit je zelf niet komt al doe je nog zulke 'goede' dingen.....
Maar als je dan je er verder niet meer zo meer bezig houdt wat het inhoudt om Christen te zijn dan kan het inderdaad zijn dat je gewoon weer verder leeft als van te voren..... Je kunt dan werelds leven, maar dat houdt niet in dat je ineens weer verloren bent....
Want niemand kan je roven uit de hand van de Vader als je door je bekering Zijn eigendom bent geworden.....

Je kan leven als onveranderde mensen en toch Christen zijn.... Maar dat is niet de bedoeling. Paulus noemt dit zo dat we dan nog vleselijk zijn....
Dwz je oude mens, je vlees, heeft het nog helemaal voor het zeggen..... Terwijl de Heilige Geest die je hebt ontvangen bij je wedergeboorte er wel is maar niet de ruimte krijgt om jou nieuwe leven te laten groeien....... Je groeit als Christen door het woord van God te lezen.
Maar deze mensen in Corinthe hadden nog melk nodig als babys, ze konden nog geen vast voedsel (meer uit het woord van God dan 'God houdt van jou")verdragen....

1 Cor. 3
1 En ik, broeders, kon niet tot u spreken als tot geestelijke mensen, maar slechts als tot vleselijke, nog onmondigen in Christus. 2 Melk heb ik u gegeven, geen vast voedsel, want dat kondt gij nog niet verdragen. Ja, dat kunt gij ook nu [nog] niet, 3 want gij zijt nog vleselijk. Want als er onder u nijd en twist is, zijt gij dan niet vleselijk, en leeft gij niet als (onveranderde) mensen?

En dat 'nijd en twist' kunnen natuurlijk ook andere zaken zijn waardoor een christen zich niet meer onderscheidt van de ongelovigen.....
Je zou je ook af kunnen vragen: Weet iemand die zich heeft bekeerd ook van wat het inhoudt, wat wedergeboorte inhoudt.... Dat is meer dan 'ik keer me naar God toe'..... Is iemand die zich heeft bekeerd ook al wedergeboren? Of moet Hij daar ook 'onderwijs' in krijgen wat dat inhoudt?

Maar misschien meng ik me nu in bekering volgens het Gereformeerde leven......

Het is niet de bedoeling om jullie discussie te doorkruisen, maar ik heb ervaren dat men vaak niet weet (en nu heb ik het over Gereformeerden van pakweg 30 jaar geleden in de synodale kerk.....) wat dit allemaal inhoudt....
Misschien is dit bij Vrijgemaakten anders, of ze gaan er al vanuit dat je wedergeboren BENT - je wordt sowieso aangesproken als Gods kinderen....... Waar is dan de absolute noodzaak je te moeten bekeren.... Maar dit is misschien off-topic.....
Dus als jullie hier niet op in gaan is het ook goed :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

LaNaussee

• Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #8 Gepost op: april 09, 2004, 05:00:36 pm »
Ik citeer uit een stuk van de kerkenraden en predikanten in en om mijn gemeente. In dit stuk gaat het over preken.
"In ieder preek gaat het erom dat een werkelijke ontmoeting met Jezus plaatsvindt. Dit brengt een verandering teweeg die neerkomt op echte bekering. De Heilige Geest maakt je los van jezelf, de wereld, van alles, en hecht vast aan Jezus. De hoorder moet ook worden zoals Jezus. Het proces dat hierdoor tot stand komt, is wat wel 'bevinding' genoemt wordt. In de ideale preek neemt Jezus het woord over van de preker."
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Rene

• Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #9 Gepost op: april 10, 2004, 12:19:52 am »

quote:

Roodkapje schreef op 14 maart 2004 om 20:56:
Volgens mij mis jij heel veel diensten in de baptisten kerk in Appingedam....
RR

Rene

• Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #10 Gepost op: april 10, 2004, 12:27:38 am »

quote:

LaNaussee schreef op 09 april 2004 om 17:00:
Ik citeer uit een stuk van de kerkenraden en predikanten in en om mijn gemeente. In dit stuk gaat het over preken.
"In ieder preek gaat het erom dat een werkelijke ontmoeting met Jezus plaatsvindt. Dit brengt een verandering teweeg die neerkomt op echte bekering. De Heilige Geest maakt je los van jezelf, de wereld, van alles, en hecht vast aan Jezus. De hoorder moet ook worden zoals Jezus. Het proces dat hierdoor tot stand komt, is wat wel 'bevinding' genoemt wordt. In de ideale preek neemt Jezus het woord over van de preker."

T zal wel maar daarvoor moet je dus niet in de gkv zijn, tenminste niet in de meesten.
Veel te veel preken voor eigen parochie en hoe fout de ander wel niet is.
K heb -te- lang in de gkv gezeten en heb deze ervaring.
Er gaat meestal vd preek weinig uit en als de preek niet boeiend was dan was de dienst dat ook niet.
Er wordt ook altijd gezegd na de dienst, mooie preek he?
Ik hoor liever mooie dienst he? Er is zoveel meer dan alleen een preek.
Sorry dat het wat negatief overkomt maar ik heb slechte ervaringen met de gkv en vindt het over het algemeen een slecht functionerende kerk met veel ruzie en ellende.
k wil 1 voorbeeld noemen, een dominee doopt zijn kleinkind en er zitten vrienden vd ouders in de kerk.
Velen van deze zijn baptist en evangelisch.
De dominee vond het nodig om even haarfijn uit te leggen hoe goed het is om gereformeerd te zijn en hoe fout volwassendoop wel is.
Walgelijk!
En zo zijn er meer voorbeelden.
RR

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #11 Gepost op: april 10, 2004, 02:42:25 am »
Ik ben gelukkig Christelijk opgevoed!!!!
Uiteraard met de Bijbel.
Eenmaal iets ouder ging je naar Cathechisatie,en deed je belijdenis van je geloof.
maar als ze me toen vroegen, WEET JE OF JE BEHOUDEN BENT,
Durfde ik geen JA te Zeggen.Trouwens als je Zondags maar twee keer naar de kerk gingen door de week er maar naar leefde,zou het waarschijnlijk wel goed komen.

Totdat ik door anderen tot inkeer kwam!!

Heb je JEZUS echt toegelaten tot jou leven.

Nee,dat had ik niet.

Ik ben op de knien gegaan,en gezegd dat ik een zondig mens ben en dat JEZUS daarvoor gestorven is .

Nadien ging de HEILIGE GEEST in mij werken.
De BIJBEL las ik met geopende ogen.
Ik begreep wat er bedoeld werd.
In mijn werk,probeerde ik eerlijker te zijn dan voordien.ENZ.

Ik denk dat het moeilijker is, om als Kerkmens te bekeren als iemand die er buiten is opgegroeid!

Wees niet als de (kerk)mensen die JEZUS kruisigden. Die dachten dat ze het bij het rechte eind hadden(traditie)

Gelukkig kijkt JEZUS onze HEER naar het HART van INdividuen .
Alleen door JEZUS

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #12 Gepost op: april 10, 2004, 09:01:04 am »

quote:

rinuz schreef op 10 april 2004 om 02:42:
Ik ben gelukkig Christelijk opgevoed!!!!
Uiteraard met de Bijbel.
Eenmaal iets ouder ging je naar Cathechisatie,en deed je belijdenis van je geloof.
maar als ze me toen vroegen, WEET JE OF JE BEHOUDEN BENT,
Durfde ik geen JA te Zeggen.Trouwens als je Zondags maar twee keer naar de kerk gingen door de week er maar naar leefde,zou het waarschijnlijk wel goed komen.

Totdat ik door anderen tot inkeer kwam!!

Heb je JEZUS echt toegelaten tot jou leven.

Nee,dat had ik niet.

Ik ben op de knien gegaan,en gezegd dat ik een zondig mens ben en dat JEZUS daarvoor gestorven is .

Nadien ging de HEILIGE GEEST in mij werken.
De BIJBEL las ik met geopende ogen.
Ik begreep wat er bedoeld werd.
In mijn werk,probeerde ik eerlijker te zijn dan voordien.ENZ.

Ik denk dat het moeilijker is, om als Kerkmens te bekeren als iemand die er buiten is opgegroeid!

Wees niet als de (kerk)mensen die JEZUS kruisigden. Die dachten dat ze het bij het rechte eind hadden(traditie)

Gelukkig kijkt JEZUS onze HEER naar het HART van INdividuen .

Het is niet met iedereen in de kerk zo, gelukkig!
Maar dit is wel ongeveer wat ikzelf veel tegenkwam en waar ik hetover had ivm met Geref. Syn. van tijden geleden...
Mooi Rinuz dat Jezus werkelijkheid voor je werd....  :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

LaNaussee

• Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #13 Gepost op: april 10, 2004, 10:59:05 am »

quote:

T zal wel maar daarvoor moet je dus niet in de gkv zijn, tenminste niet in de meesten.
Veel te veel preken voor eigen parochie en hoe fout de ander wel niet is.
K heb -te- lang in de gkv gezeten en heb deze ervaring.
Er gaat meestal vd preek weinig uit en als de preek niet boeiend was dan was de dienst dat ook niet.
Er wordt ook altijd gezegd na de dienst, mooie preek he?
Ik hoor liever mooie dienst he? Er is zoveel meer dan alleen een preek.
Sorry dat het wat negatief overkomt maar ik heb slechte ervaringen met de gkv en vindt het over het algemeen een slecht functionerende kerk met veel ruzie en ellende.
k wil 1 voorbeeld noemen, een dominee doopt zijn kleinkind en er zitten vrienden vd ouders in de kerk.
Velen van deze zijn baptist en evangelisch.
De dominee vond het nodig om even haarfijn uit te leggen hoe goed het is om gereformeerd te zijn en hoe fout volwassendoop wel is.
Walgelijk!
En zo zijn er meer voorbeelden.

Het doet me verdriet dat te horen. Maar ik kan het wel begrijpen.
Ik voel me ook dankbaar dat ik in een gkv mag zitten waar ik dit nog niet ben tegengekomen en waar wel bekeringsprediking mogelijk is.

Overigens is een standaardvraag waar ik tegenaanloop, wanneer mensen het hebben over de kerk, de volgende: Zitten wij in de kerk om wat van de kerk te krijgen, of zitten we in de kerk om wat te geven?
Natuurlijk hoort beide, maar ik hoor zo weinig van het laatste.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #14 Gepost op: april 10, 2004, 03:12:02 pm »

quote:

Mart schreef op 09 april 2004 om 15:25:
[...]

Niets aan toe te voegen.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #15 Gepost op: april 10, 2004, 03:15:58 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 10 april 2004 om 10:59:
[...]

Het doet me verdriet dat te horen. Maar ik kan het wel begrijpen.
Ik voel me ook dankbaar dat ik in een gkv mag zitten waar ik dit nog niet ben tegengekomen en waar wel bekeringsprediking mogelijk is.
* Doarsie onderschrijft dit.

Het is jammer dat iemand door  1 of 2 persoonlijke ervaringen in een kerk binnen het GKv verband alle kerken binnen dat verband afbrand.

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #16 Gepost op: april 10, 2004, 08:23:30 pm »

quote:

Doarsie schreef op 10 april 2004 om 15:15:
[...]

Het is jammer dat iemand door  1 of 2 persoonlijke ervaringen in een kerk binnen het GKv verband alle kerken binnen dat verband afbrand.

Twense,niemand brand iets af,alleen met Pasen.
Weet U of JIJ wat Bekering inhoud volgens de Bijbel??
Alleen door JEZUS

Rene

• Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #17 Gepost op: april 12, 2004, 11:15:05 pm »

quote:

Doarsie schreef op 10 april 2004 om 15:15:
[...]

Als het 1 of 2 ervaringen zouden zijn hoorde je me niet.
T is eerder schering en inslag helaas.
RR

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
bekeringsprediking
« Reactie #18 Gepost op: april 13, 2004, 04:06:03 pm »
In hoeveel GKV-kerken heb je ervaring Rene?