Auteur Topic: SATAN  (gelezen 2110 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
SATAN
« Gepost op: januari 27, 2003, 01:37:23 am »
Wordt het werk van SATAN niet onderschat?

Hij is een krachtig persoon die weinig nodig heeft, zien we nog wel waar hij zijn werkterein heeft?

Laten we ons niet gemakkelijk verleiden in onze tastbare zaken, blijven we niet te veel hangen aan onze matrialen?

Hoe sterk staan we in onze schoenen als we zo arm zijn als job?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2003, 08:08:12 am »

quote:

op 27 Jan 2003 01:37:23 schreef Picardijn:
Hij is een krachtig persoon die weinig nodig heeft, zien we nog wel waar hij zijn werkterein heeft?

Ik heb eens een dominee horen preken: hij (satan) hoeft je maar op één van je zwake plekken van God af te trekken. Één terreintje van je leven waar je God niet binnen wilt laten en hij heeft je gewonnen...
8(
Doe je de rest 'goed', ben je toch de pineut...
Altijd in voor verbeteringen!

lonneke

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2003, 09:14:54 am »
Waar ik wel eens moeite mee heb dat is dat zonden en gebreken zo vaak en ook zo snel aan de satan worden afgeschoven. De mens wast dan zogezegd zijn handen in onschuld. Zo van: Dat heb ik niet gedaan....ik was zo zwak....ik heb me laten verleiden helaas....
Natuurlijk zijn we allemaal onvolmaakte mensen maar ik denk dat het beter is dat je bepaalde misstappen bij jezelf zoekt. Dat je je afvraagt hoe het zo ver heeft kunnen komen. Waar lag dat aan? En als ik zo door ga met mijn leven gebeurt het de volgende keer dan weer?
Ik zie satan meer als iets dat door mensen heenwerkt. Het kwaad op deze wereld wordt toch veroorzaakt door mensen zelf? Weliswaar misschien onbewust of bewust maar dan in onwaarheden.
Ik ben best wel benieuwd hoe anderen hier over denken.

lonneke

DoubleUP

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2003, 01:01:08 pm »

quote:

op 27 Jan 2003 09:14:54 schreef lonneke:
Waar ik wel eens moeite mee heb dat is dat zonden en gebreken zo vaak en ook zo snel aan de satan worden afgeschoven.

Afschuiven is wat mij betreft inderdaad niet aan de orde.
Ik ben verantwoordelijk voor elke misstap die ik maak.
Satan is in deze context degene die probeert alles wat hij kan te vernietigen, uit wraak voor het verlies dat God hem toebracht. En mij daarvoor uit de relatie met God probeert weg te trekken.
En als het aan mij lag, zou ik daar al volledig aan toegegeven hebben. Onder mijn eigen verantwoording.

De enige die mij ervoor kan behoeden dat ik die relatie niet kwijtraak is Christus, die zijn Trooster zond om ons te beschermen...

Kom ik zo een beetje in de buurt bij wat jij vindt?

lonneke

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2003, 01:17:51 pm »
Beste DoubleUP

Ik ben niet bang dat ik ooit mijn geloof in God kwijtraak. Hetgeen er bij mij zou kunnen veranderen is dat ik mijn Godsbeeld bijstel en dat is door de jaren heen ook wel gebeurd.
Maar ook het vertrouwen dat God de mens op zal zoeken, ik denk aan het verhaal over de Herder die net zolang zoekt totdat Hij zijn schaapje weer heeft terug gevonden. Maar ook het vertrouwen dat satans werk vernietigd is, in die zin dat al onze zonden ons vergeven zijn, niet alleen voor nu en in het verleden maar ook al die zonden die nog gaan gebeuren in de toekomst. Als de satan weer vat kan krijgen op wedergeboren mensen, wat stelt dan de kruisiging van Christus nog voor?
Ik heb dus een rotsvast vertrouwen dat ik een kind van God ben en blijf. Het enigste wat me kan gebeuren is dat ik "verleid" wordt door andere mensen maar dan nog gebeurt dit uit zwakheid. En zal ik beseffen dat ik nog niet sterk genoeg ben en nog veel te leren heb. God zal het me absoluut vergeven, omdat Hij mij kent.

groetjes lonneke

Jakolien

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #5 Gepost op: januari 27, 2003, 03:08:37 pm »

quote:

op 27 Jan 2003 13:17:51 schreef lonneke:

Het enigste wat me kan gebeuren is dat ik "verleid" wordt door andere mensen maar dan nog gebeurt dit uit zwakheid... groetjes lonneke

Maar ook als je verleid wordt door andere mensen, zit daar tóch het werk van de satan achter. Híj heeft er belang bij dat je verleid wordt!
Trouwens, zit het kwaad ook niet diep in jezelf? De satan én ons eigen vlees houden niet op ons aan te vechten, staat er zo plechtig in de HC.
Om het belang van het anker te beseffen, moeten we de kracht van de storm voelen.

lonneke

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2003, 03:14:54 pm »
Hallo Jakolien

Ik denk dat wanneer je verleid word je toegeeft uit zwakte maar in ieder geval gebeurt zoiets niet onbewust. Dan zou de mens namelijk geen vrij wezen meer zijn. We hebben toch Gods Woord waar je je aan vast kunt houden.

groetjes Lonneke

DoubleUP

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2003, 03:36:41 pm »

quote:

op 27 Jan 2003 13:17:51 schreef lonneke:
Ik ben niet bang dat ik ooit mijn geloof in God kwijtraak... Maar ook het vertrouwen dat satans werk vernietigd is, in die zin dat al onze zonden ons vergeven zijn, niet alleen voor nu en in het verleden maar ook al die zonden die nog gaan gebeuren in de toekomst.  
Ik ben ook niet bang voor het kwijtraken van het geloof. Ik denk inderdaad dat God je vasthoudt. Maar ik moet wel blijven vechten tegen de verleidingen van satan. Het is niet zo dat ik niet meer kan zondigen of dat het 'automatisch vergeven' is.

quote:

Als de satan weer vat kan krijgen op wedergeboren mensen, wat stelt dan de kruisiging van Christus nog voor?
Hier mis ik even een link, het sterven en de opstanding van Christus heeft er m.i. juist voor gezorgd dat onze wedergeboorte überhaubt ergens toe leidt: redding. Als Christus niet is gekruisigd, heeft hij voor de wedergeborene de schuld niet gedragen, waaronder wij eeuwig zouden moeten bezwijken.

quote:

Ik heb dus een rotsvast vertrouwen dat ik een kind van God ben en blijf. ... En zal ik beseffen dat ik nog niet sterk genoeg ben en nog veel te leren heb. God zal het me absoluut vergeven, omdat Hij mij kent.

Gelukkig wel, en toch blijft het belijden van zonden en het vergeving vragen ook essentieel.
Bovendien wíl ik uit dankbaarheid voor die onvoorstelbaar kostbare redding toch eigenlijk helemaal niet meer zondigen? (En toch lukt me dat niet... :(()

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2003, 04:29:12 pm »
De satan vindt het geweldig als wij niet bidden....

lonneke

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #9 Gepost op: januari 28, 2003, 10:43:48 am »

quote:

op 27 Jan 2003 15:36:41 schreef DoubleUP:

Ik ben ook niet bang voor het kwijtraken van het geloof. Ik denk inderdaad dat God je vasthoudt. Maar ik moet wel blijven vechten tegen de verleidingen van satan. Het is niet zo dat ik niet meer kan zondigen of dat het 'automatisch vergeven' is.

geef mij eens concreet een aantal voorbeelden van "verleidingen" waar jij tegen moet vechten?
en denk je dat jouw "verleidingen" ook voor mij tellen?

Als de satan weer vat kan krijgen op wedergeboren mensen, wat stelt dan de kruisiging van Christus nog voor?

Hier mis ik even een link, het sterven en de opstanding van Christus heeft er m.i. juist voor gezorgd dat onze wedergeboorte überhaubt ergens toe leidt: redding. Als Christus niet is gekruisigd, heeft hij voor de wedergeborene de schuld niet gedragen, waaronder wij eeuwig zouden moeten bezwijken.

dat zou dus betekenen dat de mensen in het OT niet gered zijn? Denk je dat de Heilige Geest toen ook al door mensen heen werkte?

Ik heb dus een rotsvast vertrouwen dat ik een kind van God ben en blijf. ... En zal ik beseffen dat ik nog niet sterk genoeg ben en nog veel te leren heb. God zal het me absoluut vergeven, omdat Hij mij kent.
Gelukkig wel, en toch blijft het belijden van zonden en het vergeving vragen ook essentieel.
Bovendien wíl ik uit dankbaarheid voor die onvoorstelbaar kostbare redding toch eigenlijk helemaal niet meer zondigen? (En toch lukt me dat niet... :(()

Dat neemt niet weg dat je ook aan jezelf kunt werken en daar bedoel ik geen zelfverlossing mee maar meer de gaven en talenten die je op geestelijk niveau van God hebt ontvangen die te leren ontwikkelen.
Christus was wat dat betreft een "voorbeeld" voor ons. Bij Hem ging ook niet alles automatisch, in die zin was Hij echt mens en heeft Hij ook uit de schriften geleerd en dat later in praktijk gebracht door Zijn liefde te tonen aan mensen.

lonneke

DoubleUP

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #10 Gepost op: januari 30, 2003, 06:57:02 pm »

quote:

op 28 Jan 2003 10:43:48 schreef lonneke:
Dat neemt niet weg dat je ook aan jezelf kunt werken en daar bedoel ik geen zelfverlossing mee maar meer de gaven en talenten die je op geestelijk niveau van God hebt ontvangen die te leren ontwikkelen.
Christus was wat dat betreft een "voorbeeld" voor ons. Bij Hem ging ook niet alles automatisch, in die zin was Hij echt mens en heeft Hij ook uit de schriften geleerd en dat later in praktijk gebracht door Zijn liefde te tonen aan mensen.
Ik ben het helemaal met je eens! Ik zou zelfs niet eens zeggen 'kunt' werken, maar 'moet' werken. Niet dwangmatig, maar uit dankbaarheid. Dankbaarheid voor de redding die ons 'voorbeeld' Christus voor ons bewerkstelligd heeft. (Omdat Hij volhield, ondanks alle verzoekingen en verleidingen. Elke keer moest ook Hij weer de goede keuze maken over hoe Hij moest reageren.)

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #11 Gepost op: oktober 27, 2003, 11:11:00 am »
SATAN

Satan is een persoonlijk wezen, in feite een gevallen engel. Hij was Lichtdrager en eens hoofd van de engelenschare (in de Hemel) Later heeft Michaël (zoals de engelen Jezus noemen) diet taak overgeomen en heeft met Satan gevochten en deze gevallen engel uit de Hemel geworpen. In Jesaja 14:12-14 vinden we informatie over Satan als lichtdrager:

Jesaja 14
12   U bent nu uit de hemel gevallen, morgenster, zoon van de dageraad! U bent op de aarde neergeveld, hoewel u vele volkeren op aarde overwon.
13   Want u zei bij uzelf: "Ik zal de hemel bestormen en hoger dan de sterren heersen. Ik zal de hoogste troon bestijgen. Ik zal zetelen op de berg van de samenkomst, ver weg in het noorden.
14   Ik zal opklimmen tot in de hoogste hemelen en gelijk zijn aan de Allerhoogste."

Uit deze verzen kunnen we opmaken dat Satan inderdaad op de aarde vertoefd, in geest en zich kan voordoen als een weldoener en zelfs als Jezus. Dit is het Rijk van Satan (Het grote Babylon) ook wel de Grote stad Babylon dat tegenover het Hemelse Jeruzalem staat. Dus NIET het ISraël en de stad Jeruzalem op deze aarde zullen de verlossende staat of stadstaat zijn maar het HEMELSE Jeruzalem met de ISraël (Jezus) zelf. Inb de persoon Jezus als "de Israël" vinden we het volk Israël terug; de Bruid van Jezus. Dus allen die de wet en de geboden in de gerechtigheid (van Jezus) dat Jezus zelf is, zijn het volk Israël van deze tijd.

Satan was in de hemel een voorname persoon die een beschermende cherub was in de heml. Ezechiël 28:14) vertelt ons er dit van:

Ezechiël 28
14   Ik benoemde u tot de gezalfde, beschermende cherub. U had toegang tot de heilige berg van God. U liep tussen de vlammende stenen.

Dus we kunnen weten dat Satan in de hemel een zeer gewaardeerde en hoog aangestelde persoon is geweest (engel)

In de opstand die hij veroorzaakte in de hemel verleidde hij 1/3 deel van de engelen.

Openbaring 12
1   Er was in de hemel iets heel opmerkelijks te zien: Een vrouw die met de zon bekleed was, de maan onder haar voeten had en een kroon van twaalf sterren droeg.
2   Zij was zwanger en gilde van pijn omdat de geboorte van haar kind begonnen was.
3   Er was nog iets opmerkelijks in de hemel te zien: Een grote, rode draak met zeven koppen en tien horens. Op elke kop stond een kroon en
4   de staart van de draak veegde een derde deel van de sterren weg en slingerde die naar de aarde. De draak stond voor de vrouw om haar kind te verslinden, zodra het geboren was.

Satans Rijk, de aarde dus, heeft een religieuze organisatie, die we vinden in Rome. Op de stad der 7 heuevel. Naast een geestelijke machte ondehoudt hij ook een burgerwetgever. In OPenbaringen vinden we dat in Openbaringen 13 terug. Het Beest uit de aarde en het Beest uit de zee. Momenteel werken beide -menselijke- systemen aan een One World Order systeem met als centraal punt de zondag!

Op de 1e september 1923 zegt het  de "Catholic Record" het volgende over haar oorsprong m.b.t. wat Satan naatsreefd tot aanbidding van zijn Rijk en alles weat darin tot zonde en "wettelossheid" leidt:

De zondag is het merkteken van ons gezag (de Roomskatholieke kerkstaat als wereldleidingegevend Instituut) de kerk staat boven de Bijbel ( zo zo!) en de overbrenging van de Sabbat naar de zondag is een BEWIJS dat ELKE PROTESTANT die de zon-dag viert dat feit.

U ziet hier dus duidelijk dat de Rooms katholieke Kerkstaat als politiek-religieuse organisatie zich BOVEN de Allerlhoogste steld en het gezag van de Bijbel, ondergeschikt maakt aan haar menselijke wetten en geboden! In Openbaring 13:16 wordt kond gedaan van het feit dat het Merkteken, waarover ik zojuist sprak aan ALLE mensen zal worden opgelegd!

Wordt Satans Rijk werkelijkheid (One World Order)

En ik zag een andere engel opkomen van den ondergang der zon, hebbende het ZEGEL VAN DE LEVENDE GOD; en riep met luider stem tot de 4 engelen, aan wie gegeven was aan de aarde en zee (nog) geen schade toe te brengen (totdat de laatste oproep bekend is aan alle mensen):

Brengt (nog) geen schade toe aan de aarde, noch aan de zee, noch aan de bomen, VOORDAT wij de knechten van onze God, aan hun voorhoofd verzegeld hebben (Openbaring 7:2)

Hier zien we dus Gods zorg voor zij die trouw willen zijn aan de gerechtigheid van Jezus en Hem ook -daadwerkelijk- na willen volgen. Pas op de Sabbat is del van het oordeel! NIET de zondag!

En Satan werd gegeven om aan het Beeld van het Beest een Geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken!

Hier wordt dus aan de burgerstaatsvorm van Satans Rijk een Geestelijk aspect toegevoegd, zodat de mensen gaan begrijpen wat de (ware) bedoeling is. Die Geest is NOG niet geopenbaard. NIEMAND weet concreet nog wat Rome en de USA van plan zijn. Iedereen neemt klakkeloos aan dat de oorlogen en de opdringerige politiek van de USA gewoon is en zou leiden tot een wereldvrede.
Als wij als Christenen de Profetieën niet verachten, dan kunnen wij weten dat deze twee beesten samen gaan werken. Zeker nu, in de laatste fase van het bestaan van deze wereld, zien we dat Rome en de USA samenwerken.

In Pakistan heeft bijvoorbeeld de Moslim-geloofsgemeenschap al de Vrijdag ingeruild voor de zonda-viering, om economische en dus ook burgerwetnatigheden voor een gezamelijk en wereldomvatende éénheid gestalte te geven.

Bewust wordt het geestelijk aspect achtergehouden omdat deze zich pas openbaart als alle wetten gereed zij om de wereldbevolking tot ♪0énheid te brengen. Door oorlog, onderdrukking, voorgwend terririsme en het in stand houden daarvan, maakt het de twee beesten mogelijk om samen dat rijk van Satan op te bouwen. met andere woorden een Rijk van valse en geveinsde vrede en liefde op te bouwen, maar in werkelijkheid zijn weerga van bedrog en dictatuur niet kent.

Alhoewel Mr Bush een Methodist is, stelt hij Rome en de Paus voor als de werkelijkheid van een wereldomvattend religieus systeem dat éénheid zal bewerkstelligen

"De Paus wijst ons altijd naar dingen waar je wat aan hebt en die liefde inhoudt.....zegt Mr Bush op 22 maart 2002.

Welnu we zien op welke agressieve wijze Mr Bush en zijn consevatieve groep aanhangers hebben gedaan. Zij brengen, overeenkomstig het Beest: Geweld en oorlog en vernietigen mensen, die wij al Christenen aan de voet van het Kruis zouden moeten brengen. Neen hij schakelt ze uit omdat ze feitelijk niet voldoen aan de 'democratische definitie' van de Heilstaat USA, zoals eens ook Duitsland de heilstaat van de toenmalige wereld werd gezien.

Openbaring is duidelijk het rijk van Satan zal eens visueel uity elkaar vallen. Zij die dan leven zullen dar getuigen van zijn.
Voor ons, als Christenen, moet het duidelijk zijn dat we ons moeten voorbereiden om Onze Koning te ontmoeten!

Gevallen, gevallen IS het Babylon zegt Openbaring 14 6-8. Dus wie kan nu dan nog beweren dat er vrede, geluk en vrijheid zal zijn op deze aarde. Houden wij ons zelf voor de gek als we in bijv. de USA een reddende engelk zien?
Natuurlijk niet Openbaring 18:1-4 benadrukt ten overvoede nogmaals wat de Christengemeenten moeten doen om gered te kunnen worden

Openbaring 18
1   Daarna zag ik een andere engel uit de hemel naar beneden komen. Hij had grote macht en de aarde werd door zijn glans verlicht.
2   Hij had een enorme stem en riep: "Gevallen! De grote stad Babylon is gevallen! Zij is een woonplaats geworden voor demonen en een gevangenis voor alle boze geesten. Binnen haar muren wonen alle vieze en lelijke vogels.
3   Want alle volken hebben van de wijn van haar woeste ontucht gedronken. De koningen van de aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de zakenmensen van over de hele wereld zijn rijk geworden door haar grote welvaart."
4   Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: "Ga uit die stad weg, mijn volk. Anders wordt u medeplichtig aan haar zonden en zullen u dezelfde rampen treffen als haar.

met een ENORME stem wordt die laatste boodschap nogmaals bekend gemaakt

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #12 Gepost op: oktober 27, 2003, 11:41:13 am »
Wie het snapt mag het zeggen.   :?

Ik ben hier in elk geval echt te dom voor.

Volgens mij werkt Satan op individueel niveau, veel meer dan via wereldmachten enzo.
Satan is een verleider, die je eerst overhaalt iets akeligs te doen, vervolgens zegt dat het allemaal niet zo erg is, je helpt het voor jezelf goed te praten en zegt dat God het allemaal wel zal begrijpen, als je dan per ongeluk toch nog tot inzicht komt dat het niet klopt en je vraagt God om vergeving, dan achtervolgt Satan je weer met beschuldigingen zodat je denkt: ik kan het net zo goed nog eens doen want de zaak is nu toch al bedorven.

Satan verleidt je tot zonde, praat zonden goed die je (nog) niet zijn vergeven, en praat je een schuldgevoel aan over zonden die je wel zijn vergeven zodat je makkelijker opnieuw aan z'n verleiding komt bloot te staan.
|:(    Ik trap er steeds weer in...

Satan wil mensen in zijn macht hebben, en geen landen. Hij is alleen in wereldpolitiek geinteresseerd als het individuele lot van zielen ermee gemoeid is.
Bombus terrestris Reginae

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #13 Gepost op: oktober 27, 2003, 12:18:01 pm »

quote:

op 27 Oct 2003 11:41:13 schreef Bumblebee:

Satan wil mensen in zijn macht hebben, en geen landen. Hij is alleen in wereldpolitiek geinteresseerd als het individuele lot van zielen ermee gemoeid is.

het een sluit het andere niet uit,
er kunnen ook zogenaamde onmenselijke systemen geschapen worden (via de mens), waarbij de individuele mens zich onmachtig voelt om er ook wat aan te doen,
dan wordt er meer bereikt als op individueel nivo, iedereen schuift dan de verantwoordelijkheid voor wat er gedaan moet worden op een anonieme medemens af...
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Zijnkind

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #14 Gepost op: oktober 28, 2003, 12:34:41 am »

quote:

op 27 Oct 2003 12:18:01 schreef cheese:
het een sluit het andere niet uit,
er kunnen ook zogenaamde onmenselijke systemen geschapen worden (via de mens), waarbij de individuele mens zich onmachtig voelt om er ook wat aan te doen,
dan wordt er meer bereikt als op individueel nivo, iedereen schuift dan de verantwoordelijkheid voor wat er gedaan moet worden op een anonieme medemens af...
Inderdaad, satan is dan ook niet voor niets overste van de aarde. Hij gebruikt zowel de grote middelen zoals hierboven door cheese geschreven als de individuele benadering. Wat voor hem maar het meeste effect lijkt te scoren.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Zijnkind

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #15 Gepost op: oktober 28, 2003, 12:53:52 am »

quote:

op 27 Oct 2003 11:11:00 schreef Baldur:
SATAN

Satan is een persoonlijk wezen, in feite een gevallen engel. Hij was Lichtdrager en eens hoofd van de engelenschare (in de Hemel) Later heeft Michaël (zoals de engelen Jezus noemen) diet taak overgeomen en heeft met Satan gevochten en deze gevallen engel uit de Hemel geworpen. In Jesaja 14:12-14 vinden we informatie over Satan als lichtdrager:

Michael is niet Jezus. Jezus wordt aangeduid als de engel des heren. Michael is de aanvoerder van het hemelse leger en dus de hoogste engel in de hierarchie van het leger. Het vermoeden bestaat dat satan als engel gelijk aan hem was of net boven hem stond. Zei het op een ander terrein, misschien cherub?

quote:

Uit deze verzen kunnen we opmaken dat Satan inderdaad op de aarde vertoefd, in geest en zich kan voordoen als een weldoener en zelfs als Jezus.

Iets preciezer is het om te zeggen dat satan zich als een engel van het licht kan voordoen. Niet als Gods zoon...maar wij, zondige mensen, zijn idd makkelijk voor de gek te houden.

quote:

Satans Rijk, de aarde dus, heeft een religieuze organisatie, die we vinden in Rome. Op de stad der 7 heuevel. Naast een geestelijke machte ondehoudt hij ook een burgerwetgever. In OPenbaringen vinden we dat in Openbaringen 13 terug. Het Beest uit de aarde en het Beest uit de zee. Momenteel werken beide -menselijke- systemen aan een One World Order systeem met als centraal punt de zondag!

Hier bega je een bekende fout. Het precies willen aanwijzen waar satan is en daarmee het kwaad binnen (voor mensen te vatten) grensen te willen indammen. Je hebt een duidelijke fobie voor rome en de usa. In het verleden zagen mensen machtigen/organisaties als nero, ceasar, philips de 2e, mohammed, darwin, wetenschap, hitler, USSR, VN enzovoort als de antichrist.
Jammer, maar zo werkt het niet. satan is niet in organisaties of personen aan te wijzen. hij kan idd maar op 1 plaats zijn maar die 1/3 van de gevallenen engelen zijn net zo min te onderschatten en die werken op vele terreinen.
Het is ook niet zo moeilijk om van een organisatie of kerk aan te tonen dat ze zich niet aan (of zoals jij zegt: Boven) Gods woord houdt. Alles wat de mens onderneemt is aan de gebreken van de zondeval ondergeschikt. Het zal nooit helemaal goed zijn. Gelukkig is God er ook nog. Hij zorgt dat we ondanks die gebreken toch Hem eens zullen zien van aangezicht tot aangezicht.

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #16 Gepost op: oktober 28, 2003, 06:01:40 am »
Wij hadden zondagmiddag een preek over Ef 6,16
"Above all, taking the shield of faith, wherewith ye shall be able to quench all the fiery darts of the wicked."
(Ja, was in het Engels, ik zit hier in de VS ;) )

Door het geloof zie je dat er in deze wereld helemaal niet zoveel rust is, maar dat er een geestelijke strijd gaande is.

"The wicked", ofwel "de boze", staat met z'n legers om je heen. Als je niet beseft dat je in vijandelijk gebied bent, ben je een gemakkelijk doelwit.

De "fiery darts", brandende pijlen, zijn niet zozeer dwaalleer, als wel verleidingen en verlokkingen. De mens is brandbaar in velerlei opzicht -- lusten en verlangens, waaraan je niet toe mag geven, maar waarvoor je een zwak hebt -- en daarom zijn deze brandende projectielen effectief.

Het schild van het geloof moet je actief gebruiken om ze af te weren en uit te doven. Dat kost moeite -- het is een zwaar en log ding, bij tijd en wijle, en je kunt de neiging hebben het weg te gooien. Niet doen -- 't is een gevecht op leven en dood!
als iemand eet en drinkt en het goede geniet bij al zijn zwoegen, dan is dat een gave Gods.

cheese

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #17 Gepost op: oktober 28, 2003, 10:41:47 am »
satan is helemaal niet zo ver weg en al helemaal niet aan te wijzen, want hij zit ook in elk mens zelf en probeert die van binnenuit te verleiden,
zoals beschreven staat van de verzoeking tijdens de 40 dagen in de woestijn, direkt nadat Jezus tot Christus gedoopt was, alleen bij Christus kwam hij van buitenaf omdat Hij rein was...bij ons komen de verzoekingen zowel van binnen als van buiten...

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #18 Gepost op: oktober 28, 2003, 06:43:40 pm »
We hebben op het forum een aantal satanisten (gehad). Zij trokken van leer tegen de bewering dat satanisten satan aanbidden, bloederige rites uitvoeren enzovoorts. Daar is volgens hen niets van waar.
Waar het bij hen wel om gaat is dat je voor jezelf opkomt, jezelf ontplooit, die dingen doet die goed zijn voor jezelf. En ze zeggen dus dat ze niet in aanbidding voor satan op de knietjes gaan.
Helemaal geen enge dingen dus, tenzij je erover nadenkt. Want bij het satanisme draait dus alles om jezelf, en wordt vanalles gerechtvaardigd vanwege het nut voor jezelf. Het promoot dus egoisme. En dat gaat lijnrecht tegen de Gods richtlijn in. Die zegt namelijk: heb je naaste lief als jezelf, en God boven alles. Dus niet: heb jezelf lief boven alles. Kortom: door voor jezelf te kiezen, kies je tegen God, en speel je dus satan in de kaart.

Ik vond die paar posts getuigen van een behoorlijke dosis van satans invloed: met zalvende woorden iets heel onchristelijks promoten.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #19 Gepost op: oktober 28, 2003, 07:56:08 pm »

quote:

op 28 Oct 2003 18:43:40 schreef elle:
We hebben op het forum een aantal satanisten (gehad). Zij trokken van leer tegen de bewering dat satanisten satan aanbidden, bloederige rites uitvoeren enzovoorts. Daar is volgens hen niets van waar.
Waar het bij hen wel om gaat is dat je voor jezelf opkomt, jezelf ontplooit, die dingen doet die goed zijn voor jezelf. En ze zeggen dus dat ze niet in aanbidding voor satan op de knietjes gaan.
Helemaal geen enge dingen dus, tenzij je erover nadenkt. Want bij het satanisme draait dus alles om jezelf, en wordt vanalles gerechtvaardigd vanwege het nut voor jezelf. Het promoot dus egoisme. En dat gaat lijnrecht tegen de Gods richtlijn in. Die zegt namelijk: heb je naaste lief als jezelf, en God boven alles. Dus niet: heb jezelf lief boven alles. Kortom: door voor jezelf te kiezen, kies je tegen God, en speel je dus satan in de kaart.

Ik vond die paar posts getuigen van een behoorlijke dosis van satans invloed: met zalvende woorden iets heel onchristelijks promoten.
Satanisme is een uitwas van een gnostisch-dualistisch wereldbeeld, waarin goed en kwaad worden gezien als symmetrische tegenpolen. Als je God aanbidt, heeft het dan ook zin om Satan te aanbidden. Christenen daarentegen zien de verhouding tussen goed en kwaad als iets asymmetrisch, en kwaad beschouwen ze als kwaad.
als iemand eet en drinkt en het goede geniet bij al zijn zwoegen, dan is dat een gave Gods.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #20 Gepost op: november 13, 2003, 08:02:04 pm »
Waarom heeft God satan na zijn rebellie niet meteen vernietigd? God is Almachtig, dus Hij had dat kunnen doen, waarom deed Hij dat dan niet? In Zijn onpeilbare Wijsheid koos Hij ervoor om satan tot een instrument te maken voor Zijn eigen doeleinden.

God heeft bepaald dat bij onze relatie met Hem bepaalde tests horen waar we doorheen zullen moeten, om onze relatie met Hem sterk te maken. Dit geldt voor zowel engelen als mensen. Ongeteste relaties zijn als onzuiver goud. Die zijn in de hemel niet aanvaardbaar.

Daarom zei Jezus tegen de Christenen in Laodicéa: "Ik raad u aan goud van Mij te kopen, dat in het vuur gelouterd is" (Openbaring 3:18). Met andere woorden: "Jullie claimen Mijn volk te zijn, maar die aanspraak is niet geldig, totdat jullie de test hebben doorstaan". Goud van de beste kwaliteit is niet goedkoop. Er is een prijs te betalen!

Een heel belangrijk instrument dat God dus gebruikt om ons te testen is satan. In de Bijbel wordt hij twee keer de verzoeker genoemd, maar een meer letterlijke vertaling zou "de tester" zijn. Helemaal in het begin gebruikt God satan als tester onder de engelen in de hemel. Alle engelen die weigerden satan te volgen in zijn rebellie, slaagden voor de test. God gebruikt satan ook om de mensheid te testen. Om te beginnen bij Adam en Eva, en zij slaagden niet voor de test. Daar waren ze helemaal zelf verantwoordelijk voor. Zelfs in het leven van Jezus werd het satan toegestaan om de rol van tester te spelen. Jezus werd drie maal vezocht in de woestijn (Matthéüs 4). Maar waar de eerste Adam faalde, hield de laatste Adam stand. Jezus overwon glansrijk in alle drie de tests en satan moest zich terugtrekken.

Drie en een half jaar later werd de tester opnieuw losgelaten op Jezus. Satan voer in Judas, satan stookte een hele menigte op om de kruisiging van Jezus te eisen. Opnieuw slaagt Jezus voor de test. Hij offert Zijn leven voor de zonde van de gehele mensheid. Hier bereikt Gods onnaspeurlijke Wijsheid een climax. De verzoenende dood van Jezus aan het Kruis had alle aanspraken van satan op de gevallen mensheid opgeheven. De schijnbare overwinning van satan werd de oorzaak van zijn onherroepelijke nederlaag!

God gebruikte satan om Zijn eigen ondoorgrondelijke Wijsheid te demonstreren. Satan had de mensheid tot slaven gemaakt. Maar door het verzoenend offer van Jezus, zijn wij niet alleen gered van de zonden, maar mogen wij ook delen in Gods Koninkrijk, en maakt God ons zelfs tot instrumenten om satan nederlagen toe te brengen! De slaven van satan zijn veranderd in overwinnaars. Alleen God kan zoiets bedenken!

Openbaring 12: 7 - 11 beschrijft een toekomstige oorlog, die een einde zal maken aan satans koninkrijk van rebellerende engelen in de hemelse gewesten. De grote climax is dat de verloste gelovigen verantwoordelijk zijn voor de definitieve uitwijzing van satan uit de hemelse gewesten. Het zal een vreselijke strijd met geestelijke wapens zijn, waarin satan ons dag en nacht bij God aanklaagt. Hij benadrukt voortdurend onze schuld (dat is satans machtigste wapen). Wanneer we inderdaad schuldig zijn, hebben we geen macht over hem en kunnen we geen aanspraak maken op zijn plaats in de hemelse gewesten. Onze overwinning krijgen we alleen als we gebruik maken van het allerkrachtigste wapen dat God ons ter beschikking heeft gesteld: Het bloed van het Lam en het woord van ons getuigenis. Het bloed van het Lam bevestigt het volmaakte, totaal afdoende offer dat Jezus voor ons heeft gebracht. Dat Offer is voor altijd voldoende. Er hoeft nooit iets aan te worden toegevoegd. Het is totaal compleet en volkomen perfekt!

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #21 Gepost op: december 04, 2003, 02:14:17 pm »
Heidi schreef:

@@Openbaring 12: 7 - 11 beschrijft een toekomstige oorlog, die een einde zal maken aan satans koninkrijk van rebellerende engelen in de hemelse gewesten. De grote climax is dat de verloste gelovigen verantwoordelijk zijn voor de definitieve uitwijzing van satan uit de hemelse gewesten. Het zal een vreselijke strijd met geestelijke wapens zijn, waarin satan ons dag en nacht bij God aanklaagt. Hij benadrukt voortdurend onze schuld (dat is satans machtigste wapen). Wanneer we inderdaad schuldig zijn, hebben we geen macht over hem en kunnen we geen aanspraak maken op zijn plaats in de hemelse gewesten. Onze overwinning krijgen we alleen als we gebruik maken van het allerkrachtigste wapen dat God ons ter beschikking heeft gesteld: Het bloed van het Lam en het woord van ons getuigenis. Het bloed van het Lam bevestigt het volmaakte, totaal afdoende offer dat Jezus voor ons heeft gebracht. Dat Offer is voor altijd voldoende. Er hoeft nooit iets aan te worden toegevoegd. Het is totaal compleet en volkomen perfekt! @@

Dit is nogal verwarrend. Satan is met zijn engelen ( 1/3 deel van de hemelse engelen)AL uit de hemel geworpen en leeft met hen op deze aarde. Hij is Overste van deze aarde.
Gelovigen zijn nergens verantwoordelijk voor; alleen voor het feit dat ze God hebben toegezegd dat ze Zijn Rijk zouden oprichten (Zendingsbevel Matt 28) door zich te laten Dopen en het Dienstwerk aan te vangen. Wij hoeven geen macht over Satan te hebben, wij hebben alle macht op aarde,als wijde Wapenrusting Gods aan trekken; als wij de geboden onderhouden en Jezus als onze Leidsman. Wij pareren dan Satans zienswijze aan de mensen. Allen dan kun je vervolgd worden door Satan, anders niet immers je behoort dan tot zijn Rijk

Inderdaad het bloed van het Lam en Zijn getuigenis (niet die van ons) We zijn immers Zijn voorbeeld en de mensen moeten dat kunnen zien. Het is toch ook Zijn gerechtigheid die we dienen aan te leren. Vandaar dat de geboden zo belangrijk zijn (ook het 4e gebod) Inderdaad, toch vieren miljoenen (oprechte) Christenen de zondag, de dag Des Heren die door een Mensen zijn TOEGEVOEGD aan de Bijbelse Waarheid (zie Openbaring 22:laatste 10 verzen)

Wil je het huidge werk van Satan zien? Wel, verwijzend naar de twee machten (Beesten) uit Openbaring verwijs ik u naar een interessante site:

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF

Veel plezeier en dan  maar vooral de ZON dag houden dan weten we zeker dat we Satan behagen!!!!
« Laatst bewerkt op: december 11, 2003, 09:25:31 am door Baldur »

Does

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #22 Gepost op: december 04, 2003, 02:50:44 pm »
Het grootste ding dat de duivel ooit heeft klaargespeeld is de wereld er van overtuigen dat hij niet bestaat.
Live vanuit de luie stoel

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #23 Gepost op: december 11, 2003, 09:23:31 am »
Ja het werk van Satan wordt schromelijk onderschat

Zijnkind

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #24 Gepost op: december 11, 2003, 04:46:11 pm »

quote:

op 11 Dec 2003 09:23:31 schreef Baldur:
Ja het werk van Satan wordt schromelijk onderschat

hem overschatten is eveneens een gevaar. Maar hem niet aan het werk zien is erger.
Idd een knappe prestatie van satan. Al die ellende van de zonden en nog beweerd het merendeel van de mensen dat de aanstichter ervan niet bestaat. Ergens ook wel weer vreemd. satan wil toch graag vereerd worden? Het is voor hem blijkbaar belangrijker dat we God niet eren dan hem erkennen.

Een heel andere vraag; Ik heb msn contact met een meisje dat beweert bezeten te zijn door een demon. Ik heb inmiddels ook met iemand contact gehad die zelf vroeger met het occulte bezig was en nu bekeerd is. Hij raadde me aan om te bidden (deed ik al) maar om dat niet alleen te doen. De demon zou zich dan tegen mij keren. Nu denk ik dat ik als christen toch al op de demonische most-wanted lijst sta maar toch...
Zelf is hij actief in bidgroepen bij occulte manifestaties. Heeft er iemand ervaring op deze gebieden en kan hij/zij me helpen met advies?
[edit]Bij nader inzien open ik maar een nieuw topic over dit[edit]

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #25 Gepost op: december 11, 2003, 07:39:52 pm »
Zijn er ook (persoonlijke) engelen die ons beschermen tegen aanvallen van Satan?
(Deadline)

cheese

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #26 Gepost op: december 11, 2003, 08:02:32 pm »

quote:

op 11 Dec 2003 19:39:52 schreef Doarseveld:
Zijn er ook (persoonlijke) engelen die ons beschermen tegen aanvallen van Satan?
(Deadline)

10 Ziet toe, dat gij niet een dezer kleinen veracht.
Want Ik zeg u, dat hun engelen in de hemelen
voortdurend het aangezicht zien van mijn Vader,
die in de hemelen is.
M a t t e ü s 1 8

Koen Kolkman

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #27 Gepost op: februari 01, 2004, 12:21:09 am »
Wanneer je wilt weten hoe de Satan werkt en wat het woord ervan zegt.
Satan kent de schriften, beter dan welk mens ook. Alleen hij kan het niet leven. Satan is het woord verdraaid. Dus een leugen.
Satan is een verdraaier van de waarheid. Hij quote de bijbel en verdraaid er een klein beetje van. Hoe verleid hij? Doet zich voor als de waarheid.

Wanneer je bijvoorbeeld kijkt in Genesis hoe hij eva verleidde. Hij quote het woord en verdraaid het laatste stuk ervan. Hij zei dat eva niet zou sterven maar dat ze zou zijn als God. Zo werkt Satan nu ook in deze tijd. Hij verleid iedereen. Hij heeft veel kerken opgebouwd die beweren ze de naam christus dragen maar in feite verloochenen ze het woord van God.

De Here Jezus zei dat in de eindtijd de anti-geest zoveel op het echte zou lijken dat iedereen verleid zou worden behalve de uitverkorenen. Zo echt lijkt het christendom van Satan. Daarom hebben in de wereld zoveel nep christendommen. Maar onder de duizenden neppers kan er maar 1 de waarheid leven waar de heilige geest echt door kan werken en dat zijn zij die het volle woord van god hebben.

vaneccles

• Bekijk profiel
SATAN
« Reactie #28 Gepost op: februari 01, 2004, 04:12:59 pm »
"Wordt (het werk van) satan niet onderschat?"

Schromelijk!
Reken maar dat hij klaar staat met een of ander smerig truukje,zodra je ja zegt
tegen Jezus.