SATAN
Satan is een persoonlijk wezen, in feite een gevallen engel. Hij was Lichtdrager en eens hoofd van de engelenschare (in de Hemel) Later heeft Michaël (zoals de engelen Jezus noemen) diet taak overgeomen en heeft met Satan gevochten en deze gevallen engel uit de Hemel geworpen. In Jesaja 14:12-14 vinden we informatie over Satan als lichtdrager:
Jesaja 14
12 U bent nu uit de hemel gevallen, morgenster, zoon van de dageraad! U bent op de aarde neergeveld, hoewel u vele volkeren op aarde overwon.
13 Want u zei bij uzelf: "Ik zal de hemel bestormen en hoger dan de sterren heersen. Ik zal de hoogste troon bestijgen. Ik zal zetelen op de berg van de samenkomst, ver weg in het noorden.
14 Ik zal opklimmen tot in de hoogste hemelen en gelijk zijn aan de Allerhoogste."
Uit deze verzen kunnen we opmaken dat Satan inderdaad op de aarde vertoefd, in geest en zich kan voordoen als een weldoener en zelfs als Jezus. Dit is het Rijk van Satan (Het grote Babylon) ook wel de Grote stad Babylon dat tegenover het Hemelse Jeruzalem staat. Dus NIET het ISraël en de stad Jeruzalem op deze aarde zullen de verlossende staat of stadstaat zijn maar het HEMELSE Jeruzalem met de ISraël (Jezus) zelf. Inb de persoon Jezus als "de Israël" vinden we het volk Israël terug; de Bruid van Jezus. Dus allen die de wet en de geboden in de gerechtigheid (van Jezus) dat Jezus zelf is, zijn het volk Israël van deze tijd.
Satan was in de hemel een voorname persoon die een beschermende cherub was in de heml. Ezechiël 28:14) vertelt ons er dit van:
Ezechiël 28
14 Ik benoemde u tot de gezalfde, beschermende cherub. U had toegang tot de heilige berg van God. U liep tussen de vlammende stenen.
Dus we kunnen weten dat Satan in de hemel een zeer gewaardeerde en hoog aangestelde persoon is geweest (engel)
In de opstand die hij veroorzaakte in de hemel verleidde hij 1/3 deel van de engelen.
Openbaring 12
1 Er was in de hemel iets heel opmerkelijks te zien: Een vrouw die met de zon bekleed was, de maan onder haar voeten had en een kroon van twaalf sterren droeg.
2 Zij was zwanger en gilde van pijn omdat de geboorte van haar kind begonnen was.
3 Er was nog iets opmerkelijks in de hemel te zien: Een grote, rode draak met zeven koppen en tien horens. Op elke kop stond een kroon en
4 de staart van de draak veegde een derde deel van de sterren weg en slingerde die naar de aarde. De draak stond voor de vrouw om haar kind te verslinden, zodra het geboren was.
Satans Rijk, de aarde dus, heeft een religieuze organisatie, die we vinden in Rome. Op de stad der 7 heuevel. Naast een geestelijke machte ondehoudt hij ook een burgerwetgever. In OPenbaringen vinden we dat in Openbaringen 13 terug. Het Beest uit de aarde en het Beest uit de zee. Momenteel werken beide -menselijke- systemen aan een One World Order systeem met als centraal punt de zondag!
Op de 1e september 1923 zegt het de "Catholic Record" het volgende over haar oorsprong m.b.t. wat Satan naatsreefd tot aanbidding van zijn Rijk en alles weat darin tot zonde en "wettelossheid" leidt:
De zondag is het merkteken van ons gezag (de Roomskatholieke kerkstaat als wereldleidingegevend Instituut) de kerk staat boven de Bijbel ( zo zo!) en de overbrenging van de Sabbat naar de zondag is een BEWIJS dat ELKE PROTESTANT die de zon-dag viert dat feit.
U ziet hier dus duidelijk dat de Rooms katholieke Kerkstaat als politiek-religieuse organisatie zich BOVEN de Allerlhoogste steld en het gezag van de Bijbel, ondergeschikt maakt aan haar menselijke wetten en geboden! In Openbaring 13:16 wordt kond gedaan van het feit dat het Merkteken, waarover ik zojuist sprak aan ALLE mensen zal worden opgelegd!
Wordt Satans Rijk werkelijkheid (One World Order)
En ik zag een andere engel opkomen van den ondergang der zon, hebbende het ZEGEL VAN DE LEVENDE GOD; en riep met luider stem tot de 4 engelen, aan wie gegeven was aan de aarde en zee (nog) geen schade toe te brengen (totdat de laatste oproep bekend is aan alle mensen):
Brengt (nog) geen schade toe aan de aarde, noch aan de zee, noch aan de bomen, VOORDAT wij de knechten van onze God, aan hun voorhoofd verzegeld hebben (Openbaring 7:2)
Hier zien we dus Gods zorg voor zij die trouw willen zijn aan de gerechtigheid van Jezus en Hem ook -daadwerkelijk- na willen volgen. Pas op de Sabbat is del van het oordeel! NIET de zondag!
En Satan werd gegeven om aan het Beeld van het Beest een Geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken!
Hier wordt dus aan de burgerstaatsvorm van Satans Rijk een Geestelijk aspect toegevoegd, zodat de mensen gaan begrijpen wat de (ware) bedoeling is. Die Geest is NOG niet geopenbaard. NIEMAND weet concreet nog wat Rome en de USA van plan zijn. Iedereen neemt klakkeloos aan dat de oorlogen en de opdringerige politiek van de USA gewoon is en zou leiden tot een wereldvrede.
Als wij als Christenen de Profetieën niet verachten, dan kunnen wij weten dat deze twee beesten samen gaan werken. Zeker nu, in de laatste fase van het bestaan van deze wereld, zien we dat Rome en de USA samenwerken.
In Pakistan heeft bijvoorbeeld de Moslim-geloofsgemeenschap al de Vrijdag ingeruild voor de zonda-viering, om economische en dus ook burgerwetnatigheden voor een gezamelijk en wereldomvatende éénheid gestalte te geven.
Bewust wordt het geestelijk aspect achtergehouden omdat deze zich pas openbaart als alle wetten gereed zij om de wereldbevolking tot ♪0énheid te brengen. Door oorlog, onderdrukking, voorgwend terririsme en het in stand houden daarvan, maakt het de twee beesten mogelijk om samen dat rijk van Satan op te bouwen. met andere woorden een Rijk van valse en geveinsde vrede en liefde op te bouwen, maar in werkelijkheid zijn weerga van bedrog en dictatuur niet kent.
Alhoewel Mr Bush een Methodist is, stelt hij Rome en de Paus voor als de werkelijkheid van een wereldomvattend religieus systeem dat éénheid zal bewerkstelligen
"De Paus wijst ons altijd naar dingen waar je wat aan hebt en die liefde inhoudt.....zegt Mr Bush op 22 maart 2002.
Welnu we zien op welke agressieve wijze Mr Bush en zijn consevatieve groep aanhangers hebben gedaan. Zij brengen, overeenkomstig het Beest: Geweld en oorlog en vernietigen mensen, die wij al Christenen aan de voet van het Kruis zouden moeten brengen. Neen hij schakelt ze uit omdat ze feitelijk niet voldoen aan de 'democratische definitie' van de Heilstaat USA, zoals eens ook Duitsland de heilstaat van de toenmalige wereld werd gezien.
Openbaring is duidelijk het rijk van Satan zal eens visueel uity elkaar vallen. Zij die dan leven zullen dar getuigen van zijn.
Voor ons, als Christenen, moet het duidelijk zijn dat we ons moeten voorbereiden om Onze Koning te ontmoeten!
Gevallen, gevallen IS het Babylon zegt Openbaring 14 6-8. Dus wie kan nu dan nog beweren dat er vrede, geluk en vrijheid zal zijn op deze aarde. Houden wij ons zelf voor de gek als we in bijv. de USA een reddende engelk zien?
Natuurlijk niet Openbaring 18:1-4 benadrukt ten overvoede nogmaals wat de Christengemeenten moeten doen om gered te kunnen worden
Openbaring 18
1 Daarna zag ik een andere engel uit de hemel naar beneden komen. Hij had grote macht en de aarde werd door zijn glans verlicht.
2 Hij had een enorme stem en riep: "Gevallen! De grote stad Babylon is gevallen! Zij is een woonplaats geworden voor demonen en een gevangenis voor alle boze geesten. Binnen haar muren wonen alle vieze en lelijke vogels.
3 Want alle volken hebben van de wijn van haar woeste ontucht gedronken. De koningen van de aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de zakenmensen van over de hele wereld zijn rijk geworden door haar grote welvaart."
4 Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: "Ga uit die stad weg, mijn volk. Anders wordt u medeplichtig aan haar zonden en zullen u dezelfde rampen treffen als haar.
met een ENORME stem wordt die laatste boodschap nogmaals bekend gemaakt