Auteur Topic: Koningin Juliana overleden  (gelezen 5534 keer)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Koningin Juliana overleden
« Reactie #50 Gepost op: april 01, 2004, 12:35:15 am »
De topictitel kan veranderen Ze is nu weer Koningin Juliana.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: april 01, 2004, 06:24:36 am »
done
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: april 01, 2004, 10:45:47 am »
Als je dood gaat word je opeens weer koningin? Word ik koning dan?
Live vanuit de luie stoel

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: april 01, 2004, 11:03:59 am »
Ben jij nu koning of koning geweest?
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: april 01, 2004, 11:30:41 am »
Ik ben lakei geweest!

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: april 01, 2004, 11:34:08 am »
... Iedereen mag meedoen
het geeft niet wie je bent
je wordt een prins of een prinses
als je de Koning kent
...

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: april 01, 2004, 11:42:55 am »
HaHa! yoooo!

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: april 01, 2004, 11:44:23 am »
Maar nog geen koning...
Where is the wisdom we lost in knowledge?

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: april 12, 2004, 01:12:16 am »
quote:
Superdeboer schreef op 31 maart 2004 om 18:13:
[...]

Mja... dan vraag ik me af of je 't niet begrijpt, of dat je gewoon niet goed luistert. Hij is premier en niet een of andere flutpresentator die allerlei onzin uitkraamt. Die toespraak naar aanleiding van het overlijden van Juliana is een formele gebeurtenis. Dit was het slot van de toespraak:

[...]

Ik vind dat juist een heel betrokken zinsnede. Je moet niet vergeten dat zo'n toespraak in feite niet meer in hoeft te houden dan een bekendmaking van regeringswege. Wat verwacht je dan, dat de premier roept: "o, ik vind het zo erg voor de familie," en dat hij verder nog een stukje gaat vertellen over wat hij persoonlijk van Juliana vond ofzo?

Overigens, over inhoudsloos gesproken... die preek van Ds. Hudig bij de uitvaart gisteren... die was pas inhoudsloos. Zij kwam helaas niet veel verder dan een overzicht over het leven van Juliana, een pleidooi voor de vrede (mooi, maar dat kan elke humanist), en enige opmerkingen die zijdelings met de schriftlezing te maken hadden. Juist dáár had meer inhoud in moeten zitten, zeker nu we zo dicht bij het Paasfeest zitten. Er had een boodschap van Opstanding en Leven door moeten klinken! Maar goed, veel Nederlanders vonden het een 'indrukwekkende dienst'... niet zo verwonderlijk, als er geen puntige geloofsuitingen gedaan worden, is er ook weinig om aanstoot aan te nemen.

Mooi vond ik dat de NOS de verkeerde versie uitzond waarbij van alles mis ging. HAHAHAHAHAHA, zo zie je maar weer die man is echt dom.

Superdeboer

• Deo pro nobis quis contra nos
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: april 12, 2004, 01:18:28 pm »
quote:
bart1984 schreef op 12 april 2004 om 01:12:
[...]
Mooi vond ik dat de NOS de verkeerde versie uitzond waarbij van alles mis ging. HAHAHAHAHAHA, zo zie je maar weer die man is echt dom.

Ja haha...

FYI, die man is uitermate intelligent. Bovendien las hij de tekst van een autocue, iets wat hij niet gewend is natuurlijk. Ik weet niet of ik nu je droom in duigen schop, maar bij veel films worden sommige scenes tientallen keren opnieuw gespeeld. Als de premier zich dan een keer verspreekt en ze beginnen opnieuw, ben je dan meteen 'echt dom'? Ik vind het eerder tamelijk kortzichtig om zo onbeargumenteerd te roepen dat Balkenende dom is, terwijl die gasten van de NOS hebben zitten slapen. Zeker aangezien het gaat om de officiële bekendmaking van het overlijden van de koningin-moeder, vind ik het eigenlijk tamelijk merkwaardig dat jij dat zo mooi vindt.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: april 13, 2004, 08:59:55 am »
Ik heb eigenlijk nooit geweten dat Juliana en Bernhard "gescheiden" leefden. Zij woonde aan de ene kant van de vleugel en hij aan de andere kant van de vleugel.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: april 13, 2004, 10:38:24 am »
quote:
Superdeboer schreef op 12 april 2004 om 13:18:
[...]

Ja haha...

? Ik vind het eerder tamelijk kortzichtig om zo onbeargumenteerd te roepen dat Balkenende dom is, terwijl die gasten van de NOS hebben zitten slapen. Zeker aangezien het gaat om de officiële bekendmaking van het overlijden van de koningin-moeder, vind ik het eigenlijk tamelijk merkwaardig dat jij dat zo mooi vindt.

Ik vraag me wel eens af of die gasten van de NOS wel hebben zitten slapen.
Zouden ze niet moedwillig Balkenende een loer hebben willen draaien ?
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: april 13, 2004, 11:25:09 am »
ja hoor, vast.... 't was wel erg slordig. ik heb de NOS-meneer de zaak in het nos-radio1 journaal uit horen leggen. Eigenlijk is het heel simpel: de hele toestand word opgenomen, inclusief de verkeerde stukken. een technicus moet er dan voor zorgen dat de tape (een gewone band of een digitale opname) goed staat; doorspoelen tot het juiste moment dus. en net zoals er op de radio wel eens per ongeluk een verkeerd muziekje of de verkeerde repo wordt ingestart, zo is hier de band niet goed teruggedraaid. Dat gebeurt elke dag op de NEderlandse radio. Alleen een beetje sneu voor Balkenende dat het juist hem en op dit moment moet overkomen...

vwb de autocue: Ik heb op m'n opleiding een paar keer van zo'n autocue-ding moeten lezen en inderdaad, dat is bepaald niet gemakkelijk. Sommige mensen (zoals bepaalde journaal-presentatoren die ik hier niet bij naam ga noemen) leren het nooit. Je moet een lopende tekst bijhouden, je ziet nog geen hele zin in dat ding (dus je ziet ook het tekstverband niet!) en je moet ook nog eens zorgen dat het allemaal natuurlijk klinkt. Echt hartstikke lastig. In alle opgenomen en bijna alle semi-live uitzendingen worden wel slorigheidjes weggeknipt. Dus om nou te zeggen dat Balkenende zo dom was... neu.
...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: april 13, 2004, 11:34:52 am »
quote:
lonneke schreef op 13 april 2004 om 08:59:
Ik heb eigenlijk nooit geweten dat Juliana en Bernhard "gescheiden" leefden. Zij woonde aan de ene kant van de vleugel en hij aan de andere kant van de vleugel.

tja, vreemd he,....mijn huis zou niet eens groot genoeg zijn daarvoor (niet dat ik het ook zou willen....)
Ik vond Bernhard wel 'zielig' op zo"n leeftijd je vrouw verliezen..... Ze waren ook wel heel erg verschillend.... En onder wat voor druk sta je als echtpaar - de hele wereld kijkt altijd met je mee, je kan niet eens een keer lekker ruziemaken zonder dat de pers al roept dat je gaat scheiden bijvoorbeeld...
Je moet wel tegen een heleboel druk bestand zijn....
« Laatst bewerkt op: april 13, 2004, 11:36:00 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan