Auteur Topic: Voor de verzamelaars...  (gelezen 757 keer)

Remco II

• Leerling van de Schrift
    • Bekijk profiel
Voor de verzamelaars...
« Gepost op: maart 24, 2004, 01:36:22 pm »
Voor de verzamelaars: weer een goede reden erbij om afscheid te nemen van de GKV.
Na allerlei 'gezwets uit de nek'-besluiten zoals een nieuwe ethiek aangaande vierde en zevende gebod, onschriftuurlijke gezangen toelaten, en weet ik wat al niet meer voor 'doe es gek, laat eens een scheet op de kansel'-besluiten, wordt er nu gezegd dat de film 'The Passion of the Christ' een goed evangelisatiemiddel is. Zie http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=89799
Het doosje redenen wordt al aardig vol, nietwaar? (Maar ja, wat wil je ook als de geestelijke blindheid al maar doorvreet... )

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Voor de verzamelaars...
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2004, 01:41:16 pm »
Moddersmijttopic  

Niet leuk, niet aardig, weg ermee.

Er is al een topic over The Passion, daar kun je je mening kwijt over de film, en of het al dan niet een middel tot evangelisatie kan zijn.
Bombus terrestris Reginae

Pulpeet

• Bekijk profiel
Voor de verzamelaars...
« Reactie #2 Gepost op: maart 24, 2004, 01:55:32 pm »
Inderdaad

Hier is dit forum niet voor.

Remco II

• Leerling van de Schrift
    • Bekijk profiel
Voor de verzamelaars...
« Reactie #3 Gepost op: maart 24, 2004, 01:56:23 pm »
Tja, sorry. Maar ik ben ook niet erg in mijn sas met de GKV, moet ik zeggen. Ik voel me er voor geen meter thuis. De laatste tijd ook nogal wat nummers van Reformanda gelezen. ('k Ben er geen lid van, maar lees ze bij iemand anders.) En ik moet zeggen: ze zijn niet gek daar. Ik kan me wel vinden in wat ze schrijven. Alleen zet ik zelf bepaalde accenten wat anders.
Dus over een tijd - wanneer weet ik nog niet - gaat het van mijn kant worden: "Todelodokie GKV, ik vertrek! Groetjes! Zoek 't maar uit!" Ik zit te denken aan CGK of GG te worden. Ik vind het een vrij lastige keuze tussen die twee.

De GKV is voor mij alleen maar een bron van ergernis. Nou ja... behalve wat het sociale betreft dan... Maar qua prediking en dat soort dingen...
En er kwam nu ineens weer een flinke lading gal naar boven om te spuwen.